یورو با کاهش دلار آمریکا پس از مانور بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو افزایش یافت. آیا EUR/USD از هم می پاشد؟


یورو، یورو/دلار آمریکا، دلار آمریکا، USD/JPY، ECB، فدرال رزرو، BoJ، چین، CNY – نکات صحبت

  • در حالی که بازارها اخبار بانک مرکزی اروپا را هضم می کنند، یورو افزایش قابل توجهی داشته است
  • در حالی که مقامات ژاپنی شروع به صحبت سخت در مورد ین کردند، چین برخی از داده های نرم را دید
  • با توجه به اینکه بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو کالاهای جنگ طلبانه خود را نشان می دهند، برای یورو/دلار آمریکا به کجا می توان پرداخت؟

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

با توجه به افزایش قیمت بانک مرکزی اروپا و اظهارات جروم پاول رئیس فدرال در یک شبه، یورو با کاهش ارزش دلار در نشست آسیایی افزایش یافت.

افزایش نرخ 75 واحد پایه (bp) توسط بانک مرکزی اروپا به طور گسترده ای پیش بینی می شد. در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست، رئیس جمهور کریستین لاگارد زبانی را ارائه کرد که بازارها را به این باور رساند که درها برای افزایش 75 بشکه ای دیگر باز است.

در همان زمان، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، مجدداً تعهد خود را برای مبارزه با تورم تأیید کرد. لفاظی های او همچنین به احتمال افزایش بزرگ دیگری توسط فدرال رزرو در نشست بعدی آنها اشاره کرد.

افزایش اخیر USD/JPY به 145، عصری را آغاز کرده است که مقامات ژاپنی را درگیر کرده است. شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی و هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، با اظهارنظرهایی که “نگرانی خود را در مورد این حرکت سریع و یک طرفه” ابراز می کنند، رهبری این اتهام را بر عهده دارند.

USD/JPY در روزی که “دلار بزرگ” در سراسر جهان عقب نشینی کرد، به زیر 143 بازگشت. دلار استرالیا علیرغم اظهارنظرهای دیروز از سوی RBA مبنی بر کاهش سرعت افزایش نرخ در آینده، شاهد افزایش قابل توجهی بوده است.

بازدهی خزانه داری در تجارت آسیایی نسبت به دو سال و بعد از آن چند واحد پایه کاهش یافته است.

نفت و طلا در این محیط جای محکم تری پیدا کرده اند. قرارداد آتی WTI به 84 دلار آمریکا نزدیک می شود در حالی که قرارداد برنت به سمت 90 دلار آمریکا حرکت می کند. طلا به بالای 1720 دلار بازگشت.

داده‌های مربوط به تورم چین کاهش فشار قیمت‌ها را نشان می‌دهد به‌طوری‌که شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه اوت سال به سال 2.5 درصد به جای 2.8 درصد مورد انتظار بود و PPI بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های 3.2 درصد بود که به 2.3 درصد رسید. به دلیل اصلاح قوی دیگر یوان خشکی توسط PBOC، USD/CNY امروز کاهش یافته است و به زیر 6.9400 بازگشته است.

سهام APAC از برتری مثبت وال استریت با همه بازارها در سبز پیروی کرده است. معاملات آتی نشان دهنده شروع مثبت جلسات نقدی اروپا و آمریکای شمالی است.

پس از ارقام تولید صنعتی فرانسه امروز، کانادا آمار مشاغل را خواهد دید.

تقویم اقتصادی کامل قابل مشاهده است اینجا.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله EUR/USD

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

EUR/USD امروز در برابر چند سطح مقاومت احتمالی بالا می رود.

قله های قبلی در 1.0479 و 10490 ممکن است مقاومت ارائه دهند. نقطه شکست 1.0497 مصادف با 34 روز است میانگین متحرک ساده (SMA) و همچنین می تواند مقاومت ایجاد کند.

در جهت نزولی، حمایت ممکن است در پایین ترین سطح قبلی 0.9864 یا 161.8% قرار داشته باشد. فیبوناچی افزونه در 0.9695.

نمودار یورو دلار

چارت سازمانی جبازخوانی شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع