یورو با وجود ضعف گسترده دلار آمریکا در یک محدوده به دام افتاده است. آیا EUR/USD شکست خواهد خورد؟


یورو، یورو/دلار آمریکا، دلار آمریکا، USD/JPY، ین، GBP، CHF، AUD، NZD، HSI – نقاط صحبت

  • با وجود اینکه دلار در جاهای دیگر مخازن شده است، یورو در حال تلاش برای پیشرفت است
  • بیشتر ارزهای اصلی دیگر در برابر دلار آمریکا به رشد خود ادامه داده اند
  • در پایان یک هفته داده شلوغ، خواهد شد دلار روند صعودی خود را از سر گرفت برای سقوط یورو/دلار آمریکا?

با وجود شکنندگی گسترده دلار آمریکا در اکثر جفت ارزهای دیگر، یورو برای رهایی از محدوده های اخیر تلاش کرده است. به نظر می رسد مسائل ناشی از جنگ اوکراین بر ارز واحد تأثیر می گذارد.

USD/JPY همچنان به پایین‌ترین سطح خود ادامه می‌دهد که از اواسط ژوئن مشاهده نشده است زیرا تفاوت بازدهی بین اوراق قرضه خزانه‌داری و اوراق قرضه دولتی ژاپن (JGBs) کاهش می‌یابد.

Aussie و Kiwi نیز امروز افزایش‌دهنده‌های بزرگی در آسیا هستند، زیرا PPI استرالیا در پایان سه‌ماهه دوم با 5.6 ​​درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل گرمتر از حد انتظار شد.

GBP/USD به بالاترین حد یک ماهه رسیده است در حالی که USD/CHF به پایین ترین سطح 3 ماهه خود چشم دوخته است.

وال استریت جلسه نقدی خود را با رشد مثبتی با شاخص های اصلی به پایان رساند.

ارقام ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی ایالات متحده منجر به این شد که بازار به دنبال فدرال رزرو با این تصور که ممکن است فشارهای تورمی در حال کاهش باشد، به دنبال فدرال رزرو کمتر جنگ طلب باشد. یک مورد کلاسیک از اخبار بد که به عنوان خبر خوب دیده می شود.

جانت یلن وزیر خزانه داری به سیم ها ضربه زد و خاطرنشان کرد که تورم به طور غیرقابل قبولی بالا است و مقابله با آن اولویت اصلی دولت است.

برتری مثبت آمریکای شمالی به سهام استرالیا و ژاپن کمک کرد تا به سمت بازار سبز حرکت کنند، اما بورس های چین و هنگ کنگ تحت فشار قرار گرفته اند.

عدم وجود اقدامات محرک اعلام شده در پایان جلسه امروز دفتر سیاسی، بازار را آسیب پذیر کرد. شاخص هانگ سنگ (HSI) هنگ کنگ به پایین ترین حد در 2 ماه گذشته رسیده است.

کالاها به طور کلی با کاهش ارزش دلار بالا رفته اند، اما سنگ آهن امروز با توجه به نگرانی از وضعیت اقتصاد چین کاهش یافت. طلا و نفت خام امروز با حفظ رشدهای اخیر ثابت بوده اند.

پس از آنکه اپل و آمازون درآمدهای قابل قبولی را پس از بسته شدن گزارش کردند، معاملات آتی ایالات متحده به سمت شروع قوی در معاملات اشاره می کند.

تماس تلفنی 2 ساعته بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در روز پنجشنبه، “صادقانه و واقعی” توصیف شد. در بحبوحه تنش‌های فزاینده بر سر تایوان، برنامه‌هایی برای یک ملاقات حضوری در حال طراحی است.

پس از مجموعه ای از اعداد GDP و CPI منطقه یورو، کانادا نیز ارقام تولید ناخالص داخلی را خواهد دید. با توجه به اینکه بازار کار هنوز در ایالات متحده بسیار فشرده است، گزارش حقوق و دستمزد آنجا بعداً امروز از نزدیک مشاهده خواهد شد.

تقویم اقتصادی کامل قابل مشاهده است اینجا.

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

EUR/USD به مدت 10 روز در محدوده 1.0100 – 1.0270 محبوس شده است. این سطوح ممکن است به ترتیب حمایت و مقاومت را ایجاد کنند.

10 روزه میانگین متحرک ساده (SMA) از SMA 21 روزه عبور کرده و a را تشکیل می دهد صلیب طلایی. این می تواند نشان دهد که حرکت نزولی به چالش کشیده شده است.

نمودار یورو دلار

چارت سازمانی جبازخوانی شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع