یورو بالاتر از شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده است. آیا EUR/USD مقاومت بالادستی را خواهد شکست؟


یورو، یورو/دلار آمریکا، دلار آمریکا، CPI آمریکا، فدرال رزرو، ین ژاپن، نفت خام، طلا – نکات صحبت

  • با کاهش ارزش دلار، یورو تا کنون در وضعیت ثابتی قرار دارد
  • بانک مرکزی اروپا نشان داده است که رنگ های شاهین خود باعث تقویت یورو شده است
  • همه چشم ها روی CPI ایالات متحده.دبلیوبیمار فدرال رزرو را تغییر می دهد و EUR/ را تحت تاثیر قرار می دهددلار آمریکا؟

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

در حالی که ایزابل اشنابل، رئیس بانک مرکزی اروپا، اظهارات تندروانه آخر هفته توسط یکی از اعضای هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا و رئیس بوندس بانک، یواخیم ناگل، در آخر هفته را تکرار کرد، یورو عمدتاً به رشدهای اخیر خود ادامه داده است.

پس زمینه اخبار خوب احتمالی در درگیری اوکراین به ارز واحد کمک بیشتری کرد.

به طور کلی، دلار آمریکا ملایم‌تر است که به نظر می‌رسد موضوع اصلی وارد شدن به عدد CPI امروز آمریکا باشد. پیش‌بینی می‌شود که شاخص قیمت مصرف‌کننده ماه به ماه در ماه اوت 0.1- درصد در مقابل یک عدد ثابت برای ژوئیه و 8.1 درصد برای رقم سال به سال در مقابل 8.5 درصد قبلی باشد.

پیش‌بینی می‌شود که CPI ماه به ماه قبل از غذا و انرژی مانند ماه قبل با 0.3% چاپ شود و پیش‌بینی می‌شود که سالانه 6.1% در مقابل 5.9% قبلی باشد.

اشتهای دارایی های ریسک با تصور اوج احتمالی تورم ایالات متحده تقویت شده است.

ارقام پیش فروش قوی برای آیفون 14 پرو مکس اپل به تقویت تامین کنندگان آسیایی قطعات آن کمک کرد. شاخص‌های سهام APAC همگی در رنگ سبز به دنبال برتری وال استریت هستند.

در حالی که دلارهای استرالیا و کیوی کالا و رشد مرتبط با آن روز دوشنبه درخشانی داشتند، امروز تا کنون کاهش یافته اند. طلا کمی بالاتر از 1720 دلار آمریکا ثابت است.

ین ژاپن بهترین عملکرد را در طول دوره آسیایی داشته است. بدون هیچ گونه فک فک رسمی، انجام کار به Goushi Kataoka، عضو سابق هیئت مدیره بانک مرکزی ژاپن واگذار شد. او گفت که بانک مرکزی ممکن است بتواند سیاست های خود را در اواسط سال 2023 عادی کند.

نفت خام امروز تا کنون اندکی کاهش یافته است و قرارداد آتی WTI نزدیک به 87.50 دلار در بشکه است در حالی که قرارداد برنت حدود 93.50 دلار است. سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گزارش ماهانه خود را اواخر امروز منتشر می کند.

تقویم اقتصادی کامل قابل مشاهده است اینجا.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله EUR/USD

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

یورو/دلار آمریکا در روز دوشنبه چندین سطح مقاومت را کاهش داد اما نتوانست بر خط روند نزولی و 55 روزه غلبه کند. میانگین متحرک ساده (SMA) و ممکن است به مقاومت خود ادامه دهند.

بالاتر، منطقه 1.0370 – 1.0370 می تواند مقاومتی با چندین نقطه شکست، بالاترین سطح قبلی و SMA 100 روزه در آن منطقه ارائه دهد.

در جهت نزولی، حمایت ممکن است در پایین ترین سطح اخیر یعنی 0.9864 یا 161.8٪ باشد. فیبوناچی افزونه حرکت بین 0.9953 تا 1.0369 در 0.9695.

نمودار یورو دلار

چارت سازمانی جبازخوانی شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع