یوان چین با ملایم شدن معیارهای تورمی ضعیف می‌شود، آیا USD/CNH دوباره بالاتر می‌رود؟


یوان چین، USD/CNH، CPI چین، PPI، PBOC، فدرال رزرو، تجزیه و تحلیل فنی – هشدار بازار

  • یوان چین پس از کاهش داده های CPI و PPI از چین ضعیف تر شد
  • این در را به روی محرک های اقتصادی بیشتر باز می کند، PBOC
  • تمرکز روند صعودی USD/CNH با پشتیبانی افزایشی کلید تست جفت

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

یوان چین پس از انتشار معیارهای تورم ماه اوت توسط چین تضعیف شد و آنها در کل ناامید شدند. شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در 2.5% سالانه در مقابل 2.8% مشاهده شد و از 2.7% قبل کاهش یافت. در همین حال، شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) – که معیاری از تورم عمده فروشی است – از 2.3 درصد سالانه در مقابل 3.2 درصد گذشت و از 4.2 درصد قبل کاهش یافت.

در حالی که نقطه عطف قابل توجهی برای شاخص CPI وجود نداشت، چاپ PPI کمترین میزان از فوریه 2021 بود. به طور کلی، داده ها همچنان از نشانه هایی از کندی اقتصاد صحبت می کنند و در را برای اقدامات حمایتی بیشتر از سوی دولت باز می کنند. چند هفته پیش، چین یک مورد اضافی را اعلام کرد 1 تریلیون محرک برای مقابله با رشد رو به زوال و بازار متزلزل مسکن.

به تازگی، ابرشهر چنگدو قرنطینه های طولانی بدون ارائه تاریخ پایان بانک خلق چین (PBOC) با کاهش نرخ‌های بهره واکنش نشان داده است تا به کشور کمک کند تا با بحران‌ها و قرنطینه‌های جاری کووید مقابله کند. این بانک همچنان از اکثریت قریب به اتفاق بانک‌های مرکزی توسعه‌یافته که در تلاش برای کاهش تورم فزاینده هستند، جدا است.

در نتیجه، واگرایی رو به رشد سیاست پولی بین فدرال رزرو و PBOC یک مورد اساسی صعودی قوی برای USD/CNH ارائه می‌کند. در روزهای اخیر، این جفت ارز به بالاترین حد خود از ژوئیه 2020 رسیده است. با توجه به اینکه فدرال رزرو در یک دوره خاموشی تا اعلام سیاست بعدی خود در اواخر این ماه قرار دارد، دلار آمریکا منتظر داده های CPI محلی در روز سه شنبه است.

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

مقدمه ای بر تجارت اخبار فارکس

واکنش یوان چین به داده های CPI و PPI چین

واکنش یوان چین به داده های CPI و PPI چین

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

تحلیل فنی یوان چین

USD/CNH در تلاش است تا تحت خط روند صعودی کوتاه مدت از اوت بسته شود. پشتیبانی فوری سطح گسترش فیبوناچی 23.6% در 6.9396 است. تأیید شکست در زیر دومی می تواند در را به سمت پایین تر شدن کوتاه مدت باز کند. چنین نتیجه ای در نهایت بر میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) متمرکز می شود که می تواند روند صعودی غالب را بازگرداند. پیش از اینکه سطح 61.8% در 7.0223 مورد توجه قرار گیرد، افزایش بیشتر مقاومت کلیدی در نقطه میانی افزایش در 6.9967 دارد.

نمودار روزانه USD/CNH

نمودار روزانه USD/CNH

نمودار ایجاد شده در نمای معاملاتی

— نوشته دانیل دوبروفسکی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @ddubrovskyFX در توییتر

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع