ین ژاپن پس از معامله بدهی ایالات متحده: USD/JPY، EUR/JPY، GBP/JPY


دلار آمریکا، یورو، پوند انگلیس در مقابل ین ژاپن – اقدام قیمت:

  • USD/JPY از مقاومت کلیدی بالاتر رفته است.
  • راEUR/JPY و GBP/JPY با موانع بزرگ معاشقه می کنند.
  • چشم انداز کلید چیست؟ ین صلیب ها؟

پیشنهاد مانیش جرادی

موج الیوت برای مبتدیان

ین ژاپن به دنبال افزایش احساسات پس از توافق آزمایشی بدهی ایالات متحده، دقیقاً همزمان با افزایش انتظارات برای افزایش نرخ بهره دیگر فدرال رزرو ایالات متحده، تمایل ضعیفی نسبت به دلار آمریکا دارد. با این حال، در برابر همتایان خود، چشم انداز متفاوت است.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، روز یکشنبه به توافقی برای افزایش سقف بدهی دولت دست یافتند که به طور بالقوه از یک نکول فاجعه بار جلوگیری می کند. این توافق آماده انتقال به کنگره برای رای گیری بود.

داده‌های قوی هفته گذشته ایالات متحده، از جمله تورم، هزینه‌های مصرف‌کننده، سفارش‌های کالاهای بادوام و لفاظی‌های جنگ طلبانه مقامات فدرال رزرو اخیراً احتمال افزایش نرخ بهره را در نشست ماه آینده فدرال رزرو افزایش داده است. بازار با احتمال 60 درصدی افزایش 25 واحدی نرخ بهره در 14 ژوئن در مقایسه با احتمال 17 درصدی یک هفته پیش قیمت گذاری می کند و تا پایان سال شاهد کاهش نرخ نیست.

در همین حال، تورم در توکیو در ماه مه کاهش یافت، مطابق با انتظارات بانک مرکزی ژاپن – هفته گذشته، کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن گفت که انتظار دارد قیمت‌ها ابتدا کند و سپس افزایش یابد، و از وضعیت موجود در سیاست حمایت می‌کند. BOJ در ماه گذشته تنظیمات سیاست فوق‌العاده سست را بدون تغییر نگه داشت، اما با توجه به اینکه تورم ژاپن بسیار بالاتر از هدف BOJ است، ممکن است بانک مرکزی ژاپن سیاست‌های خود را تغییر دهد.

نمودار روزانه USD/JPY

image1.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

USD/JPY: افزایش بیش از مقاومت

شکست USD/JPY بالاتر از مقاومت همگرای مهم در اوج های مارس و مه 138.00 راه را برای رسیدن به بالاترین سطح اواخر نوامبر یعنی 142.25 باز کرده است. مقاومت موقت در خط میانه یک کانال فورک از ژانویه (حدود 141.30)، تقریباً همزمان با لبه بالایی یک کانال رو به افزایش نیز از ابتدای سال است. برای معکوس شدن فشار صعودی کوتاه مدت، USD/JPY باید به زیر سطح 133.75 در اواسط ماه می سقوط کند.

نمودار روزانه GBP/JPY

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

GBP/JPY: تست مانع کلید

GBP/JPY در حال آزمایش یک مانع کلیدی در بالاترین سطح اکتبر 172.10 است. با وجود علائم جزئی خستگی در نمودارهای بازه زمانی کوچکتر، حرکت در نمودارهای بازه زمانی بالاتر همچنان رو به افزایش است. برای کاهش فشار صعودی کوتاه مدت، کراس باید به زیر سطح 171.20 هفته گذشته سقوط کند. مقاومت بعدی در 180.50 است (78.6% اصلاحی لغزش 2015-2016).

نمودار هفتگی EUR/JPY

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

EUR/JPY: خستگی رالی؟

EUR/JPY در نمودارهای بازه زمانی بالاتر، بیش از حد خرید به نظر می رسد، زیرا بار دیگر سد سختی را در بالاترین سطح سال 2014 یعنی 149.75 آزمایش می کند. با نگاهی به شاخص حرکت جهت دار (DMI)، به نظر می رسد که بازگشت از اواسط ماه مه به جای شروع یک مرحله بالاتر، یک تثبیت باشد. Plus DMI و Minus DMI زیر 25 هستند، که شرایط غیر روندی/محدوده را نشان می دهد. با این حال، تا زمانی که تلاقی به زیر 145.50-146.50 (شامل میانگین متحرک 200 دوره ای در نمودارهای 240 دقیقه ای) نرسد، بعید است که فشار صعودی از بین برود.

پیشنهاد مانیش جرادی

برترین درس های تجارت

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish





منبع