ین ژاپن پس از مداخله بانک مرکزی آمریکا افزایش یافت، این چه معنایی برای USD/JPY می‌تواند داشته باشد؟


ین ژاپن، USD/JPY، بانک مرکزی ژاپن، مداخله، تحلیل فنی – به روز رسانی بازار

  • ین ژاپن روز چهارشنبه با اشاره به مداخله بانک مرکزی ژاپن افزایش یافت
  • این ممکن است نشانه ای از این باشد که سیاست ممکن است در حال حاضر سست باقی بماند
  • BoJ همیشه با مداخله موفق نبوده است، آیا USD/JPY سقوط خواهد کرد؟

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

با پیچیدگی های USD/JPY آشنا شوید

افزایش ین ژاپن با احتمال مداخله BoJ

ین ژاپن در روز چهارشنبه 1.08 درصد در برابر دلار آمریکا افزایش یافت، که با توجه به کاهش مداوم ین از سال 2021، یک دستاورد قابل توجه است. علت این حرکت چه بود؟ گزارش‌ها حاکی از آن است که بانک ژاپن یک بررسی نرخ انجام داده است و برای اولین بار از سال 1998 در را به روی مداخله در بازار باز کرده است. آیا آنها باید باشند؟

پیش از این رویداد، مقامات مختلف دولت و سیاست پولی ژاپن مدتی است که به صورت لفظی علیه این ارز انتقاد می کنند. عمل فیزیکی وجود نداشت. در پایان روز، BoJ در موقعیت بسیار متفاوتی در مقایسه با همتایان اصلی خود قرار دارد. بانک مرکزی به اجرای سیاست فوق‌العاده سست ادامه می‌دهد: نرخ‌های بهره منفی هستند، تسهیل کمی ادامه دارد و کنترل منحنی بازدهی باقی می‌ماند.

در همین حال، تقریباً هر بانک مرکزی بزرگ دیگری سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را اتخاذ کرده است. این واگرایی فزاینده بین آنها و ژاپن چیزی است که احتمالاً در برابر ین ژاپن تأثیر می گذارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به اسپرد بازده اوراق قرضه دولتی نگاه کنید تا داستان را به تصویر بکشید. حرکت روز چهارشنبه ممکن است به عنوان مقامات گام بعدی برای کمک به رام کردن ین تلقی شود.

به اندازه کافی خنده دار، فشار برای مداخله همچنین می تواند به عنوان نشانه ای تعبیر شود که بانک ژاپن ممکن است سیاست را سست نگه دارد. Goushi Kataoka عضو سابق هیئت مدیره اشاره کرد که در اولین فرصت ممکن است تا اواسط سال آینده تغییر سیاست BoJ انجام شود. به نظر می رسد که در این مدت، دولت ممکن است مجبور شود از اقدامات دیگری برای کمک به حفظ ین استفاده کند.

از نظر تاریخی، بانک ژاپن همیشه با مداخله موفق نبود. از ژانویه 1999 تا آوریل 2000، بانک مرکزی حداقل 18 بار (با کمک فدرال رزرو و یک بار بانک مرکزی اروپا) برای کمک به توقف افزایش ارزش ین، مداخله کرد. ارز همچنان افزایش یافت. مسلماً این نمونه ای از زمانی بود که ین خیلی قوی بود، اما یک بانک مرکزی برای مؤثر بودن نیاز به اعتبار دارد.

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

نمودار روزانه USD/JPY

در نمودار روزانه، USD/JPY چشم به یک خط روند صعودی کوتاه مدت از اوت است. واگرایی RSI منفی وجود دارد، که نشان می دهد حرکت صعودی در حال محو شدن است. که ممکن است در را به سمت پایین تر باز کند. شکست در زیر این خط میانگین متحرک 100 روزه (SMA) را نشان می دهد که می تواند تمرکز وارونه غالب را در جاده بازگرداند. در غیر این صورت، تسویه 144.99 بالاترین قیمت سال 1998 را در 147.65 نشان می دهد.

نمودار روزانه USD/JPY

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا@ddubrovskyFXدر توییتر

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع