ین ژاپن زیر وزن یک دلار قوی سقوط می کند. اوج جدید برای USD/JPY؟


ین ژاپن، USD/JPY، دلار آمریکا، AUD، EUR، GBP، چین، نفت خام – نقاط صحبت

  • به نظر می رسد ین ژاپن در برابر افزایش ناگهانی دلار آمریکا آسیب پذیر است
  • BoJ بازدهی خود را پایین نگه می دارد در حالی که بازدهی ایالات متحده در حال افزایش است
  • ارزها، کالاها، اوراق قرضه و سهام همگی در حال حاضر در نوسان هستند

ین ژاپن امروز در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود از سال 1998 رسیده است. در حالی که فدرال رزرو به وضوح اعلام کرده است که نرخ ها در حال افزایش است، بانک ژاپن (BoJ) برنامه کنترل منحنی بازده (YCC) خود را در روز چهارشنبه مجدداً اعلام کرد تا بازده اوراق قرضه را پایین نگه دارد.

اوراق قرضه 10 ساله دولت ژاپن (JGB) امروز نزدیک به سقف 0.25 درصدی بانک مرکزی معامله شد. سپس بانک اعلام کرد که در طول عملیات برنامه ریزی شده خود، به خرید اوراق قرضه خود اضافه خواهند کرد.

بازدهی اوراق بهادار خزانه داری همچنان بالاتر می رود و اسکناس 2 ساله در 3.75 درصد معامله می شود. دلار آمریکا در سراسر صفحه بالاتر رفته است. وون کره به ویژه در حالی که کشور هزینه طوفان دیروز را محاسبه می کند، ضربه شدیدی خورده است.

EUR/USD یک شبه به پایین‌ترین سطح 20 ساله خود یعنی 0.9874 رسید، در حالی که GBP/USD در حال شکستن به زیر سطح 1.1414 در سال 2020 است، حرکتی که شاهد یک نادر جدید 37 ساله خواهد بود.

دلار استرالیا slآیپد شده امروز با وجود2Q فصل به سه ماهه تولید ناخالص داخلی جoمترing در یکپیش بینی در0.9%آبه دست آوردن0.8٪ قبلیly که به 0.7% کاهش یافته است.

آتولید ناخالص داخلی سالانه تا پایان جولای3.6 بود% به جای 3.4% پیش بینی شده و 3.3% قبل این بازبینی های صعودی نسبت به فصل های قبلی را نشان می دهد در سه ماهه و چهارم سال 2021.

داده‌های تجاری چین به جای 92.70 میلیارد دلار پیش‌بینی شده و 101.26 میلیارد دلار پیش‌بینی شده، 79.39 میلیارد دلار بود. یوان خشکی با معامله USD/CNH تا 6.9949 به پایین ترین حد 2 سال اخیر رسید.

کالاها نیز از این قتل عام مصون نبودند و طلا به زیر 1700 دلار در هر اونس فرو رفت.

قرارداد آتی نفت خام WTI به سطوحی که از ابتدای سال تاکنون مشاهده نشده بود، نزدیک به 85 دلار بشکه کاهش یافت. قرارداد برنت حدود 91.50 دلار در بشکه است.

قیمت نفت خام سبک عربی برای مشتریان آسیایی دیروز توسط آرامکو عربستان کاهش یافت. کاهش تحویل در ماه اکتبر را می توان به عنوان نشانه ای از کاهش تقاضا تفسیر کرد.

بازارهای سهام در حال احساس فشار ناشی از تشدید شرایط پولی با دریای قرمز برای بورس‌های آسیایی هستند. معاملات آتی به شروعی نرم برای جلسات نقدی اروپا و آمریکای شمالی اشاره می کنند.

پس از داده های تولید ناخالص داخلی اروپا امروز، بانک کانادا در مورد نرخ ها تصمیم گیری خواهد کرد. بر اساس نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددانان، پیش‌بینی می‌شود که آنها نرخ نقدی را 75 واحد به 3.25 درصد افزایش دهند.

تعدادی از مدیران بانک مرکزی نیز اظهارنظر خواهند کرد.

تقویم اقتصادی کامل قابل مشاهده است اینجا.

تحلیل فنی USD/JPY

USD/JPY امروز به بالاترین حد در 24 سال گذشته رسید و به 144.39 رسید.

مقاومت ممکن است در 144.97 باشد که 161.8٪ استفیبوناچی افزونهحرکت از 139.39 به 130.39. خط روند صعودی نیز نزدیک به آن سطح است.

پشتیبانی می تواند در نقاط شکست 139.39 و 138.88 باشد.

نمودار USDJPY

چارت سازمانی جبازخوانی شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع