ین ژاپن در برابر دلار آمریکا کاهش یافته است، در برابر یوان چین و نفت خام کمتر


ین ژاپن، USD/JPY، دلار آمریکا، BOJ، فدرال رزرو، USD/CNY، CNY/JPY، نفت خام – نکات صحبت

  • همانطور که مقامات اشاره کردند USD/JPY در برابر بالاترین سطح 32 سال اخیر افزایش یافته است
  • بازار با نگرانی های مداخله ای وحشت زده است، اما ممکن است دلهره آور نباشد
  • اگر قیمت انرژی کاهش یابد، آیا این امکان افزایش بیشتر USD/JPY را فراهم می کند؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی رایگان JPY خود را دریافت کنید

ین ژاپن همچنان به تضعیف خود در برابر دلار آمریکا ادامه می دهد، زیرا به سطوح فنی قابل توجهی نزدیک می شود و در بحبوحه تهدید مداخله مقامات محلی ادامه دارد.

روز چهارشنبه، وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی گفت که آنها در حال افزایش دفعات بررسی های دقیق خود از حرکات بازار هستند.

ماساتو کاندا، معاون وزیر دارایی ژاپن در امور بین‌الملل، قبلاً اعلام کرده بود که مداخله پنهان کاری یک گزینه است. مفهوم این امر این است که بانک ژاپن (BoJ) می‌تواند به فروش مقادیر کمتر دلار/ین برای جلوگیری از حرکت “پر سر و صدا” قیمت هدایت شود.

این با پیام‌رسانی مداوم مقامات ژاپنی مبنی بر اینکه حرکت‌های ارزی بیش از حد، یک طرفه و نوسان مطلوب نیست، مطابقت دارد.

هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، بارها تاکید کرده است که این بانک متعهد به حفظ سیاست پولی در شرایطی فوق‌العاده سست است. این برعکس اکثر بانک های مرکزی دیگر است که به شدت در حال انقباض هستند.

مهم ترین متحد BoJ در موضع سازگارانه آنها، بانک خلق چین (PBOC) است. چین همچنین با نگرانی های قابل توجهی در زمینه رشد مواجه است و در نتیجه سیاست نسبتاً سست خود را حفظ می کند.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله USD/JPY

چین بزرگترین شریک تجاری ژاپن است و حدود 22 درصد از واردات و صادرات ژاپن بین دومین و سومین اقتصادهای بزرگ جهان انجام می شود. یوان چین در برابر ین افزایش یافته است و این در نهایت به چشم انداز اقتصادی ژاپن کمک خواهد کرد.

ایالات متحده 18 درصد از صادرات ژاپن را به خود اختصاص می دهد اما تنها 10 درصد از واردات آنها را تشکیل می دهد. باز هم، USD/JPY بالاتر در نهایت منجر به افزایش سود برای سرزمین طلوع خورشید خواهد شد. ژاپن دارای مازاد تجاری با جهان است و به طور کلی کاهش ارزش ارز به نفع آنها در بلندمدت است.

مشکل در بخش انرژی نهفته است که ژاپن برای تامین انرژی این کشور به واردات متکی است. کشورهای صادرکننده سوخت 16 درصد از واردات را تشکیل می دهند. این بخشی از اقتصاد است که مقامات ژاپنی هنگام بررسی نرخ ارز نگران آن هستند.

قیمت انرژی از زمان حمله روسیه به اوکراین تا حدودی آرام شده است اما همچنان در سطوح بالا باقی مانده است. ین کمتر برای هر دو وزارت دارایی ژاپن (MoF) و BoJ خوشایند به نظر می رسد، اما تنها در صورتی که واردکنندگان انرژی دارای پوشش حفاظتی کافی باشند.

با نگاهی به نفت خام WTI به عنوان نماینده ای برای قیمت گذاری انرژی، می توانیم ببینیم که وقتی به ین قیمت گذاری می شود، قیمت پرداخت شده به طور قابل توجهی کمتر از قیمتی است که در ژوئن بود. USD/JPY بالاتر ممکن است آنطور که در ابتدا تصور می شد مضر نباشد.

نمودار – USD/JPY، CNY/JPY، USD/CNY، نفت به ین، نفت به دلار

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع