ین ژاپن در برابر دلار آمریکا به عنوان مداخله در کمین است. برای USD/JPY کجا؟


ین ژاپن، USD/JPY، دلار آمریکا، BOJ، فدرال رزرو، YCC، بازده – نکات صحبت

  • USD/JPY همگام با بازدهی خزانه داری به افزایش خود ادامه داده است
  • بانک ژاپن بازار را در مورد نگرانی های مداخله ای نگران کرده است
  • اگر سیاست‌های پولی به واگرایی ادامه دهند، آیا USD/JPY به بالاترین حد خود خواهد رسید؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

ین ژاپن نزدیک به پایین ترین سطح 32 ساله خود که جمعه گذشته مشاهده شد، افت کرد زیرا بازار چشم انداز مداخله مجدد بانک مرکزی ژاپن (BoJ) را تحت فشار قرار داد.

تقریباً یک ماه است که مقامات ژاپنی USD/JPY را فروخته اند تا ثبات قیمت ارز را فراهم کنند. در آن زمان اوج 145.90 بود و اکنون در بالای 148 معامله می شود زیرا بازار به سطح قابل توجه روانشناختی 150 چشم دوخته است.

قبلاً برای شروع هفته با معاون وزیر دارایی ژاپن در امور بین‌الملل، ماساتو کاندا گفت که هر کشوری به حرکت‌های ارزی بیش از حد واکنش مناسب و محکمی نشان خواهد داد.

شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی نیز اظهار داشت که مقامات در برابر نوسانات بیش از حد ارز قاطعانه عمل خواهند کرد. این اظهارات معامله گران را برای شروع هفته محتاط کرده است.

مداخله رسمی معمولاً زمانی موفقیت آمیزتر است که شرایط اساسی زیربنایی از چنین دخالت در بازارها حمایت کند. بانک مرکزی آمریکا تصریح کرده است که سیاست‌های پولی بسیار سست را در آینده حفظ خواهد کرد، در حالی که فدرال رزرو سیگنال می‌دهد که افزایش‌های جهش‌آمیز برای نرخ هدف آنها کاهش می‌یابد.

BoJ دارای نرخ سیاست 0.10-٪ است و با هدف قرار دادن باند +/- 0.25٪ در حدود صفر برای اوراق قرضه دولتی ژاپن (JGBs) تا 10 سال، کنترل منحنی بازده (YCC) را حفظ می کند.

از سوی دیگر، فدرال رزرو پس از اینکه پنج شنبه گذشته CPI آمریکا گرمتر از پیش بینی ها شد، مانند همیشه جنگ طلب به نظر می رسد.

با توجه به بازدهی 10 ساله خزانه داری و اسپرد بین اوراق بهادار خزانه داری و JGB می توان تفاوت سیاست ها را به وضوح مشاهده کرد. همبستگی با USD/JPY آشکار است.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

تحلیل فنی USD/JPY

USD/JPY هفته گذشته به بالاترین حد خود در 32 سال گذشته رسید، زیرا در برابر باند بالای کانال روند صعودی زمانی که به اوج جدید 148.86 رسید، صعود کرد.

این سطح و امتداد فیبوناچی 161.8 درصدی حرکت از 145.90 به 140.35 ممکن است مقاومتی در 149.35 ایجاد کند.

به نظر می رسد حرکت صعودی با معاملات قیمت بالاتر از میانگین های متحرک ساده (SMA) دست نخورده باشد و همه آن SMA ها دارای گرادیان مثبت هستند.

یک شاخص بالقوه کوتاه مدت از محو شدن حرکت صعودی می تواند یک لحظه به زیر SMA 10 روزه باشد که در حال حاضر در 146.21 است.

image2.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله USD/JPY

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع