ین ژاپن در برابر دلار آمریکا بر اساس گمانه زنی های مداخله ای افزایش یافت


ین ژاپن، USD/JPY، دلار آمریکا، PMI، BOJ، فدرال رزرو، کنترل منحنی بازده، نرخ ها – نکات صحبت

  • نوسانات ین ژاپن به دلیل این تصور که BoJ فعال است، منفجر شده است
  • داده‌های PMI ژاپن به طور کلی مثبت اندک بود، اما مبانی در برابر ین است
  • به نظر می رسد نابرابری سیاست پولی مداخله USD/JPY را به یک چالش تبدیل می کند

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

ین ژاپن برای شروع هفته با بانک مرکزی ژاپن (BoJ) که به طور فعال USD/JPY می فروشد، از ستونی به پست دیگر ضربه خورده است، اما هیچ تایید رسمی در این مرحله وجود ندارد.

USD/JPY روز جمعه گذشته به بالاترین حد خود در 32 سال گذشته و قبل از سقوط به 151.95 رسید. اعداد PMI ژاپن امروز در جایگاه عقبی نسبت به قیمت وحشی در USD/JPY قرار گرفته اند.

برای ثبت، PMI ترکیبی اکتبر جیبون بانک 51.7 در مقابل 51.0 قبلی و PMI تولیدی 50.7 بود که اندکی کمتر از 50.8 ماه قبل بود. PMI خدمات با 53.0 بالاتر از 52.2 سپتامبر رسید

پس زمینه این اقدام قیمتی، ادامه نابرابری در سیاست پولی بین BoJ و فدرال رزرو است. مداخله با این ماهیت زمانی که اصول بنیادین از آن پشتیبانی نمی‌کنند، کمتر به موفقیت بلندمدت منجر می‌شود.

BoJ دارای نرخ سیاست 0.10-٪ است و با هدف قرار دادن باند +/- 0.25٪ در حدود صفر برای اوراق قرضه دولتی ژاپن (JGBs) تا 10 سال، کنترل منحنی بازده (YCC) را حفظ می کند.

برعکس، فدرال رزرو در نظر دارد تورم سفید را که در بالاترین حد در 40 سال اخیر قرار دارد را مهار کند. در حالی که شوک های طرف عرضه به این مشکل کمک کرد، سیاست بسیار سست که برای مدت طولانی تر از زمان لازم حفظ شد نیز نقش داشت.

لفاظی سخنرانان فدرال رزرو نشان می دهد که نرخ ها برای آینده قابل پیش بینی در حال افزایش هستند، اگرچه زبان در روز جمعه تا حدی ملایم شد.

در هر صورت، بازار آتی در نشست نوامبر کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در هفته آینده 75 واحد پایه و در گردهمایی دسامبر آنها حداقل 50 واحد افزایش قیمت داشته است.

BoJ اواخر این هفته تشکیل جلسه خواهد داد و پیش بینی نمی شود که آنها تغییری در موضع سیاست پولی ایجاد کنند. این واگرایی در جهت نرخ بهره است که باعث می شود مداخله تاثیر موقتی به نظر برسد.

برای یک استراتژی تجاری بالقوه برای مقابله با مداخله USD/JPY، در راهنمای DailyFX در اینجا ثبت نام کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله USD/JPY

تحلیل فنی USD/JPY

USD/JPY جمعه گذشته پس از ترمز بالای باند بالای کانال روند صعودی هنگامی که به اوج جدیدی در 151.95 رسید، به بالاترین حد خود در 32 سال گذشته رسید.

گسترش فیبوناچی 261.8 درصدی حرکت از 145.90 به 140.35 ممکن است مقاومتی را در 154.88 ارائه دهد.

در ادامه، امتداد فیبوناچی 161.8 درصدی حرکت از 151.95 به 145.97 ممکن است مقاومت در 155.95 ارائه دهد.

به نظر می رسد حرکت صعودی با معاملات قیمت بالاتر از میانگین های متحرک ساده (SMA) دست نخورده باشد و همه آن SMA ها دارای گرادیان مثبت هستند.

یک شاخص بالقوه کوتاه مدت از محو شدن حرکت صعودی می تواند یک لحظه به زیر SMA 10 روزه باشد که در حال حاضر در 146.21 است.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع