ین ژاپن با افزایش دلار آمریکا کاهش می یابد، دلار استرالیا به RBA تبدیل می شود


ین ژاپن، USD/JPY، دلار آمریکا، خدمات ISM، RBA، AUD/USD – بازار باز آسیا اقیانوسیه

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

فارکس برای مبتدیان

جلسه توجیهی بازار آسیا و اقیانوسیه – ین ژاپن، دلار آمریکا، خدمات ISM

ین ژاپن به طور کلی در برابر همتایان اصلی خود در روز دوشنبه ضعیف عمل کرد. در واقع USD/JPY حدود 1.8 درصد افزایش یافت. اگر به میانگین عملکرد روزانه از سال 2020 نگاه کنید، که بیش از 3+ انحراف استاندارد از میانگین بود. به عبارت دیگر، چنین رویدادی بسیار نادر است و اغلب زمانی رخ می دهد که بازارهای توسعه یافته یک لحظه تحقق داشته باشند.

نگاهی دقیق تر به نمودار زیر نشان می دهد که USD/JPY در طول روز با تضعیف معاملات آتی S&P 500 و افزایش بازدهی خزانه داری افزایش یافت. دلار آمریکا مرتبط با پناهگاه نیز روز دوشنبه افزایش یافت. Newswires این را تا حدی به شاخص خدمات ISM نسبت داد که به طور غیرمنتظره ای از انتظارات پیشی گرفت و در نوامبر از 54.4 در اکتبر به 56.5 رسید.

داده های خوش بینانه نیز به دنبال گزارش نسبتا قوی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در پایان هفته گذشته بود. با توجه به اینکه فدرال رزرو تا زمان اعلام نرخ بهره در هفته آینده در یک دوره خاموشی قرار دارد، بازارها احتمالاً بر اساس انتظارات سیاست پولی جنگ طلبانه تر قیمت گذاری شده اند. قیمت طلای ضد فیات نیز به طور قابل درک ضعیف شد و XAU/USD 1.61 درصد کاهش یافت.

معاملات آتی USD/JPY، S&P 500، بازده خزانه 10 ساله در روز دوشنبه

معاملات آتی USD/JPY، S&P 500، بازده خزانه 10 ساله در روز دوشنبه

نمودار ایجاد شده در TradingView

جلسه معاملاتی سه‌شنبه آسیا و اقیانوسیه – چشم‌ها به RBA و ریسک‌پذیری

با در نظر گرفتن این موضوع، کاهش S&P 500 می تواند به یک جلسه نسبتاً ناامیدکننده برای بازارهای آسیا و اقیانوسیه در روز سه شنبه اشاره کند. این امر ASX 200 را در معرض خطر قرار می دهد، که همچنین منتظر تصمیم بانک مرکزی استرالیا برای نرخ است. به نظر می رسد که RBA نرخ ها را از 2.85 درصد قبل به 3.1 درصد افزایش می دهد و به روند کندتر انقباض ادامه می دهد. تورم ملایم‌تر اکتبر نیز می‌تواند دلیل کندتر شدن مسیر افزایش نرخ‌ها را نشان دهد. این ممکن است برای دلار استرالیا بد باشد و در عین حال به نفع ASX 200 باشد.

تجزیه و تحلیل فنی ین ژاپن

در نمودار روزانه، USD/JPY الگوی نمودار شمعدانی صعودی را پشت سر گذاشته است. تایید صعودی بیشتر می تواند راه را برای معکوس کردن روند نزولی از اواسط اکتبر باز کند. میانگین متحرک ساده 20 روزه را به دقت زیر نظر داشته باشید. دومی می تواند به عنوان مقاومت حفظ شود و تمرکز نزولی را حفظ کند. در غیر این صورت، بازگشت به زیر 78.6% فیبوناچی اصلاحی در 135، راه را برای از سرگیری روند نزولی باز می کند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

نمودار روزانه USD/JPY

نمودار روزانه USD/JPY

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع