یاد بگیرید مثل یک برنده ضرر کنید


هیچ کس دوست ندارد بازنده باشد، اما برای برنده شدن لازم است که باخت را به خوبی دریافت کنید. فقط از برخی از پرکارترین مدیران صندوق های تامینی تمام دوران بپرسید. جورج سوروس یک بار گفت (من بازنویسی می‌کنم)، این درباره درست بودن نیست، مهم این است که وقتی حق با شماست چقدر سود می‌کنید در مقابل اینکه وقتی اشتباه می‌کنید چقدر ضرر می‌کنید.

شاگرد بسیار موفق سوروس، استنلی دراکن میلر، یک بار در مصاحبه ای گفت که تخمین می زند حدود 60 درصد مواقع حق با اوست. این بدان معناست که او در 40 درصد مواقع اشتباه می کند. پل تودور جونز، یکی دیگر از اسطوره‌های کلان میلیاردر، زمانی گفت که اشتباه می‌کند هر چند وقت یک بار درست می‌گوید، اما سوروس را نیز تکرار کرد و گفت که مهم‌ترین چیز این است که او چقدر از برندگانش سود می‌برد، در مقابل ضررهای بزرگ. وقتی اشتباه

این بدان معناست که برخی از موفق ترین مدیران صندوق های تامینی در جهان، بسیار اشتباه می کنند. و آنها اهمیتی نمی دهند زیرا این بخشی از بازی است و نه آنچه واقعاً مهم است. چیزی که آنها به آن اهمیت می دهند مدیریت ریسک بر روی ایده های خود و جستجوی عدم تقارن بین ایده های برنده و باخت خود است.

پذیرفتن باخت البته گفتن از انجام دادن آسان‌تر است، زیرا طبیعت انسان از باخت بدش می‌آید، بنابراین خوردن مکرر ضرر برای بسیاری می‌تواند قرصی سخت باشد. اما در واقع باید آن را بپذیرید، زیرا این فقط بخشی از بازی است و چیزی است که شما را در دراز مدت در بازی نگه می دارد. علاوه بر این، هر چه یک ایده سریعتر به پایان برسد، سریعتر می توانید به سمت برنده بالقوه بعدی حرکت کنید.

همه ضررها به یک اندازه ایجاد نمی شوند. چیزی که باید پرچم‌های قرمز را بالا ببرد زمانی است که شما دائماً باخت می‌گیرید یا نسبت به بردهای خود ضررهای بزرگی می‌گیرید. ضرر می تواند تابعی از شرایط بازار باشد که برای شما مساعد نیست سبک معاملاتی/ استراتژی، یا ممکن است چیزی عمیق تر باشد که به این معنی است که شما به طور مداوم از قوانین معاملاتی خود پیروی نمی کنید.

هنگامی که دچار یک دوره باخت (کسری) می شوید، به کاری که انجام می دهید نگاه دقیقی بیندازید. گزارش تجارت خود را بررسی کنید، مجله خود را مرور کنید، ببینید آیا برنامه معاملاتی خود را دنبال می کنید یا منحرف می شوید. اگر انحراف دارید، پس باید بفهمید که برای بازگشت به مسیر چه کاری باید انجام دهید. این زمانی است که از دست دادن قابل قبول نیست، زیرا خود به خود تحمیل شده است.

با این حال، اگر برنامه خود را دنبال می‌کنید، می‌تواند تابعی از بازاری باشد که برای استراتژی شما مناسب نیست، و در حالی که باید برای انطباق با شرایط بازار انعطاف‌پذیر باشید، یک استراتژی ثابت در زمان ثابت در چرخه‌های متعدد همچنان باید در پیش باشد. نکته کلیدی در اینجا این است که ثابت باشید و استراتژی را از طریق فراز و نشیب ببینید.

خلاصه:

  • بهترین‌ها در کسب‌وکار می‌دانند که ضرر دادن بخشی از بازی است و همیشه بر حق بودن تمرکز نکنید
  • آنچه بیش از همه مهم است مدیریت ریسک برنده شدن ایده ها در مقابل از دست دادن ایده ها و پیشبرد با نسبت های نامتقارن برد/ باخت است.
  • هر چند همه ضررها به یک اندازه ایجاد نمی شوند. باید بدانید چه زمانی باخت تابع شرایط بازار است و چه زمانی تابعی از انحراف از برنامه معاملاتی شماست.

منابع برای معامله گران فارکس

چه یک معامله گر جدید یا باتجربه باشید، ما چندین منبع برای کمک به شما در دسترس داریم. نشانگر ردیابی احساسات معامله گر، سه ماه یکبار پیش بینی های معاملاتی، تحلیلی و آموزشی وبینارها روزانه برگزار می شود، راهنمای معاملات برای کمک به شما در بهبود عملکرد معاملاتی، و مخصوصاً برای کسانی که هستند جدید در فارکس.

— نوشته شده توسط پل رابینسون، تحلیلگر بازار

می توانید پل را در توییتر دنبال کنید @PaulRobinsonFX





منبع