گاوهای طلا پس از اجرای قوی در سال 2023 خسته به نظر می رسند


قیمت طلا (XAU/USD)، نمودارها و تجزیه و تحلیل

  • قیمت طلا سه ماه است که یک شرط بندی یک طرفه بوده است، و افزایش قیمت دلار را نشان می دهد و امیدوار است که فدرال رزرو اشتیاق خود را برای افزایش نرخ بهره از دست بدهد.
  • بازار، مانند همه بازارهای دیگر، اکنون منتظر خواهد ماند و در مورد آن در روز سه شنبه خواهد دید
  • با این حال، روند صعودی بلند مدت بسیار امن به نظر می رسد

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله طلا

قیمت طلا در روز چهارشنبه در زیر سطح مقاومت روانی کلیدی 2000 دلار در هر اونس باقی می ماند و منتظر شنیدن خبر تسلط فدرال رزرو ایالات متحده بر این بازار مانند سایر بازارها هستیم. با این حال، نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد رالی طولانی‌مدت فلز در حال از دست دادن بخار است و این سوال مطمئناً زمانی که فدرال‌رزرو حرف خود را اعلام کرد، دوباره مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتظار می رود فدرال رزرو نرخ بهره را یک چهارم واحد افزایش دهد. اما دلیل اصلی این رویداد احتمالاً در این باشد که نظرات جروم پاول، رئیس جمهور تا چه حد با دیدگاه بازارها مطابقت دارد که یک افزایش دیگر از این دست قبل از یک وقفه طولانی و سپس، احتمالاً کاهش اندازه‌گیری شده در هزینه‌های استقراض در راه است.

نرخ های بهره بالاتر باید برای طلا نوید بدی باشد. به‌عنوان یک دارایی بدون بازده، زمانی که اوراق «بدون ریسک» مانند اوراق خزانه‌داری ایالات متحده چشم‌انداز بازدهی بالاتری ارائه می‌دهد، می‌توان انتظار داشت که عملکرد ضعیفی داشته باشد. با این حال، طلا علیرغم نرخ های بالاتر، از ماه نوامبر قیمت بالایی داشته است. بین ترس از رکود در بسیاری از اقتصادهای بزرگ، جنگ جاری در اوکراین و تورم افسارگسیخته، به نظر می رسد بیش از حد کافی است که پیشنهاد بهشت ​​سنتی طلا را تقویت کند.

تقاضای طلا همچنان قوی است

بر اساس گزارش‌ها، این وضعیت بهشتی پشت سر تقاضای شدید طلا بوده است که از پایان سال گذشته مشاهده شده است. شورای جهانی طلا اعلام کرد تقاضای سالانه طلا در سال 2022 با 18 درصد افزایش به 4714 تن رسیده است. این بالاترین میزان تناژ از سال 2011 است. این افزایش به دلیل آنچه که WGC آن را خرید «فوق العاده» بانک مرکزی همراه با تقاضای قوی از سوی سرمایه گذاران خرد می نامید، انجام شد.

قیمت طلا همچنین سه افزایش ماهانه متوالی را به ثبت رسانده است که عمدتاً ناشی از کاهش ارزش دلار و شرط‌بندی این است که بخش عمده‌ای از افزایش بهره آمریکا در حال حاضر بسیار از ما عقب‌تر است.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

نمودار گردآوری شده توسط دیوید کوتل با استفاده از TradingView

توصیه شده توسط دیوید کوتل

ویژگی های معامله گران موفق

محدوده وسیع معاملاتی که در روز سه‌شنبه مشاهده شد برای طلا مهم بود زیرا قیمت‌ها را به زیر خط روند صعودی که قبلاً از کف‌های اوایل نوامبر سال گذشته دست نخورده بود، رساند.

با این حال، کاملاً خرید مطمئن است که انتظار برای فدرال رزرو باعث کاهش فعالیت خواهد شد و در هر صورت، با توجه به اینکه از آن زمان طلا اساساً یک شرط صعودی یک طرفه بوده است، برخی تثبیت‌ها احتمالاً چیز بسیار خوبی است حتی از سوی گاوها. دیدگاه

تا زمانی که این تثبیت حتی بالاتر از اولین اصلاح فیبوناچی افزایش از کف های نوامبر تا اوج های اواخر ژانویه اتفاق بیفتد، احتمالاً این گاوها دلیل زیادی برای نگرانی نخواهند داشت. این اصلاح به 1869.29 دلار می رسد که بسیار پایین تر از بازار فعلی است و سطحی که از 9 ژانویه در حال اجرا نیست.

با این حال، قیمت باید از آن پلتفرم استفاده کند تا به طور پایدار به اوج 1947.22 دلاری 25 ژانویه بازگردد تا قبل از اینکه بتوان به بالای 2000 دلار صعود کرد.

متأسفانه داده‌های احساسات از معامله‌گران IG به عنوان یک نشانه جهت‌دهنده مفید نیستند. در ساعت 1030 GMT روز چهارشنبه، شکاف بین گاو نر و خرس دقیقاً 50/50 بود.

با این حال، روند بلندمدت طلا به طور مبهم کمتر صعودی به نظر می رسد. قیمت ها به شدت بالاتر از خط روند صعودی باقی می مانند که به سال 2006 باز می گردد.

این نشان می‌دهد که قیمت‌ها می‌توانند تا 1400 دلار بدون شکستن روند صعودی اصلی سقوط کنند. در واقع به نظر می رسد که ساختار فعلی بازار یک آزمایش صعودی را به بالای 2000 دلار نشان دهد که یک چشم انداز کوتاه مدت بسیار محتمل تر برای فلز زرد است.

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX





منبع