گام به گام برای ساخت تابلوروان

جای تعجب نیست که، آنها برای برندسازی و اهداف هنری بسیار موثر هستند. انتخاب ارتفاعی که نمايش گرهای بسیار گسترده شهری باید روی آن ها قرار بگیرند، قاعده ای کلی و عمومی دارد. برای روشن شدن تابلو LED و تلویزیون شهری باید برق لازم ماژول ال ای دی و کنترلر تابلو روان تامین گردد .بسته به نوع و تعداد ماژول به کاررفته در تابلو ال ای دی و یا تلویزیون شهری تعداد مشخصی پاور تغذیه لازم میباشداز آن جا که تعداد منبع تغذیه به کاررفته به صورت مستقیم برروی کیفیت و طول عمر تابلو روان LED نقش مهمی دارد آموزش تعداد لازم منبع تغذیه به کاررفته در تابلو LED امری مهم است.

رایج ترین پاوری که در ساخت تابلو ال ای دی و تلویزیون شهری به کار میرود منبع تغذیه CL با توان 200 وات و ولتاژ 5 ولت و جریان 40 آمپر میباشد. قطعات مورد نیاز برای ساخت تابلو روان و تلویزیون شهری ماژول ال ای دی ،منبع تغذیه و کنترلر میباشد. منبع تغذیه در تابلوهای روان وظیفه تبدیل ولتاژ برق شهر ۲۲۰ ولت متناوب AC به ولتاژ مورد نیاز ماژولها و کنترلر تابلو روان که معمولاً ۵ ولت مستقیم DC تابلو روان میباشند را جهت روشنایی دارد. نمایشگرهای LED با وضوح بالا با آرایه ها یا ردیف های دیود متراکم (مثلا هزاران عدد) برای روشنایی و چرخه رنگ در میلیونها پیکسل استفاده می کنند. تابلو روان نوعی دستگاه نمایش استفادهشده در ماشینها، ساعتها، ایستگاههای راهآهن و خیلی از دستگاههای دیگر که نیازمند دستگاه نمایش سادهای با وضوح محدود هستند است. این نوع نمایشگرها جزئیات و وضوح بیشتری را برای نشان دادن اطلاعات پیچیده تر اعمال کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد فروش شرکت کیومیتا تماس بگیرید. ضمنا همکاران ما در واحد فروش میتوانند در زمینه خرید این محصولات، به شما مشاوره رایگان بدهند. این واحد با ارئه خدمات در کمترین زمان، سعی در کاهش دغدغه های مشتریان نموده است.

تابلو روان قابلیت نمایش حروف و اشکال را به صورت متحرک دارد. از این جمله میتوان به واردات قطعات با کیفیت با ساعات کار طولانی مطابق با استانداردهای جهانی به صورت کاملا انحصاری و بدون واسطه اشاره کرد. این ویدئو وال دارای صفحه نمایشی از نوع D-LED edge است که می تواند تصاویر با رزولوشن Full HD و شدت روشنایی 700 کاندولا بر متر مربع به صورت واضح و شفاف در محیط های پر نور به نمایش در آورد. این ویدئو وال به صورت 24 ساعت و متوالی کار میکند که در ادامه به صورت مفصلتر قابلیتها و امکانات آن را توضیح خواهیم داد. که غالباً در حال حاضر هم دقیقاً همه بر این باور هستند که چون ارزانتر است پس باید از او بخریم و هشدارهای افراد دیگر فقط و فقط برای این است که بین آنها رقابت وجود دارد… البته چنانچه از ماژولهای نوع جریان ثابت برای تابلوهای تک رنگ استفاده شود طبیعتاً کیفیت بسیار بالایی خواهند داشت. در واقع نیازهای مشتری تعیین کننده بزرگی و کوچکی صفحه نمایش برای طراحی و ساخت انواع تابلوهای روان و همچنین تابلو ثابت ال ای دی می باشند. البته بهتر این است که جهت افزایش و دوام عمر بیشتر تابلو روان از ولتاژ ۴٫۵ ولت استفاده شود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، روشهای نوین جایگزین روشهای سنتی شده است. در صورتی که به هر دلیلی یکی از پنلها دچار آسیب دیدگی شوند و پیکسلهای آن دچار سوختگی شوند، علاوه بر این که امکان تعمیر پنل مورد نظر در حین کارکرد ویدئو وال وجود دارد، می توان پنل مورد نظر که ابعادی حدود 32 در 16 سانتی متر را دارا می باشد جدا کرده و آن را با نمونه مشابه جایگزین نمایید. ☆☆مجموعه تابلوسازی حافظان گستر ☆☆ برترین تولید کننده انواع نمایشگرهای شهری وغول پیکر ■کاملترین مجموعه ساخت حروف برجسته با دستگاه تمام اتوماتیک ○ بزرگترین سازنده تابلوهای روان و ثابت ♡اولین فروشگاه تابلوسازی بزرگ دیوار ♡ حافظان گستر با بیش از یک دهه کارنامه درخشان در صنعت تابلوسازی کشور با مجوز رسمی از صنعت معدن با کد ثبتی ☆با کادری مجرب و حرفه ای 《۱۰ سال خدمات پس از فروش 《۱۸ ماه کارت گارانتی بی قید شرط محصول ☆☆☆توجه ☆☆☆ ■ارسال تا تیپاکس رایگان ■طراحی رایگان ■آموزش نرم افزار تابلو روان رایگان ■ کلیه محصولات دارای دوشاخه و گلند برق ■ضد آب ■ضد ضربه ■کاملا روز دید ■شدت نور بسیار بالا ■گارانتی مرجوعی 《 توجه¡

شرکت گرشا صوت این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده تا بتوانید با کمترین هزینه بهترین خدمات را دریافت نمایید. بنابراین خرید آگاهانه این محصولات می تواند به استفاده بهتر شما از محصولات کمک بیشتری کنید. این درگاه و کابل های منتقل کننده نقش بسیار مهمی در نمایش درست تلویزیون دارند که در صورت خرابی همه تصویر و یا قسمتی از آن با مشکل مواجه میشود. انعطاف پذیر بودن و راه اندازی حتی به صورت منحنی. امروزه نصب بنر در شهرها توسط شهرداری و یا بعضی از شرکتهای خصوصی جهت تبلیغات افزایش پیدا کرد و با افزایش کاربرد بنر و نصب آن در شهر برای مناسبت های گوناگون، تولید و عرضه این دستگاه نیز افزایش پیدا کرد به گونه ای که بسیاری از افراد با راه اندازی کارگاه های چاپ بنر توانستند سود اقتصادی خوبی را از آن خود نمایند.

ویدئو والها همیشه نقطه کانونی فضا هستند و عابران یا مشتریان نمیتوانند آنها را نادیده بگیرند. همچنین کارشناسان ما نیز آماده پاسخگویی به سوالات شما مشتریان ارجمند می باشند. توجه ویژه به کیفیت، همراه با قیمت مناسب، صداقت و رعایت کلیه موارد استاندارد در اجرای پروژه اصولی بوده که ما خود را همواره ملزم به رعایت آن دانستهایم.فروشگاه شبکه همواره با بهرهگیری از سیستم ارسال سریع، آماده ارسال کالا به تمامی نقاط ایران از جمله تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، گرگان، ساری، بندرعباس، سمنان، شاهرود، یزد، اهواز، همدان، لرستان و سایر استان ها و شهرهای ایران عزیزمان میباشد. با تلویزیون شهری میتوان در یک زمان ، چندین برند را به صورت پویا و با گستره ی نامحدود جلوه های ویژه تبلیغ کرد یا چندین روایت از یک برند را به نمایش گذاشت. ورودیهای آنلاین تصاویر از قبیل دوربین، دستگاههای گیرنده دیجیتال تلویزیونی، و غیره دارای ابعاد تصویر متفاوت میباشند. صفحه نمایش LED با نمایشگرهای فلورسنت خلاء مورد استفاده در برخی از لوازم الکترونیکی مصرفی مانند استریو خودرو، ضبط کننده کاست ویدیویی و غیره متفاوت است و از این رو، این دو نباید با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. اگر محتوا به درستی برای این نوع نمایش طراحی شدهباشد (یعنی فونتهای بزرگ و غیره) هیچ پیکسلی تار نیست.

اگر تراکم پیکسل ها کمتر و تعداد دات پیچها بالا باشد کیفیت نامطلوبی را به شما ارائه میدهد در نتیجه هر چقدر تعداد دات پیچ کمتر باشد و پیکسل ها تراکم بیشتری داشته باشند کیفیت تصویر نیز افزایش پیدا میکند. از دیگر قابلیتهای موجود در ویدئو والها میتوان به پورتهای خروجی در آنها اشاره کرد؛ این قابلیت در مانیتورهای صنعتی کمتر دیده شده است. هر لامپ دیود، حداقل ۵۰ هزار ساعت کار میکند و در انتهای عمر خود کاهش کیفیت بسیار کمی دارد، و این عدد در مانیتورهای صنعتی که تشکیل دهنده ویدئو والها هستند بعضا بیشتر هم هست. شما می توانید به تعداد دلخواه تعداد مانیتورهای ویدئو وال LED را افزایش دهید که متناسب با آن نیز اندازه کلی نمایشگر افزایش می یابد. این مورد اجازه می دهد تا تصاویر متحرک با جزئیات بسیار بالا را با تراکم پیکسلی تا 4k و بالاتر را با ال ای دی ها ارائه دهید. با استفاده از این تکنولوژی در نمایشگر LED , تابلو روان و تلویزیون شهری علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی , ویدئو وال تابلو LED طول عمر بالاتری به نسبت نمایشگرهای ثابت خواهد داشت.به این ویژگی در ماژول ال ای دی اسکن گفته می شود. با وصل کردن ورودیهای مختلف با ابعاد مختلف تصویر خروجی یکسانی با اندازه تابلو روان ایجاد خواهد شد.

انتخاب دات پیچ مورد نظر به کارآیی و کاربرد نمایشگر در فضای داخلی و یا خارجی، میزان هزینه اختصاص داده شده وهم چنین ارتفاع نصب نمایشگر که روی حداقل فاصله دید بیننده از نمایشگر تاثیرگذار است بستگی دارد. هر چه میزان دات پیچ کمتر و تراکم پیکسل بیشتر شود تصویر نمایشی با کیفیتتر خواهد بود. هر صفحه نمایشگری از تعداد زیادی پیکسل تشکیل میشود و این پیکسل ها در فواصل مختلفی به مقیاس میلی متر به شکل منظم در تمام جهات کنار هم قرار میگیرند ، در تلویزیون شهری دات پیچ به این فاصله های مختلف دات پیچ تلویزیون شهری میگوییم که به طور مخفف به ان پی هم میگویند . ویدئو وال های منسوخ شده متشکل از چندین مانیتور کامپیوتر، ویدیو پروژکتور و یا تلویزیون هستند که با هم به طور مداوم و همپوشانی در جهت تشکیل یک تصویر به کار می روند. در این مقاله آموزشی سعی داریم به شما همکاران گرامی به آموزش کامل تابلو روان،تلویزیون شهری و تابلو LED و قطعات تشکیل دهنده هریک و موارد کاربرد آن ها بپردازیم . بر خلاف تصوری که در بازار داخل کشور در مورد شماره های نوشته شده در پشت ماژول تابلو روان وجود دارد ، هیچ ارتباطی بین کیفیت و درخشندگی یک ماژول LED و کد پشت آن نیست .

قطعه ای که وظیفه ایجاد ارتباط مابین کارت کنترلر و ماژول LED را دارد هاب نامیده می شود. رنگ سفید ال ای دی سفید از ترکیب سه رنگ نور قرمز و آبی و سبز تشکیل می شود آستانه ولتاژ شکست نیمه هادی رنگ قرمز و سبز و آبی یکسان نیست و با اعمال ولتاژ ثابت جریان یکسانی از هر سه رنگ نیمه هادی عبور نخواهد کرد و بیشتر بودن جریان عبوری باعث نقص در نیمه هادی خواهد شد و با گذشت زمان مقدار تولید و ترکیب در حامل های نیمه هادی کمتر شده و نور ال ای دی کاهش خواهد یافت. این تابلو از یکسری دیودهای نورانی تشکیل شده که در یک صفحه قرار داده شدهاند و به وسیله برنامههای کامپیوتری تصاویر و نوشتهها را روی آن نمایش داده میشود. ویژگیهای بسیاری در مورد کابینت تابلو روان مد نظر است که مهمترین آن ضد آب بودن و همچنین داشتن درِ کابینت مناسب، داشتن قفل درِ مرغوب، داشتن گلند مرغوب، و استفاده از ورق ضخیم و رنگ پودری استاتیک میباشد. این نوع ویدئو والها به دلیل طراحیهای نوین و استفاده از تکنولوژیهای جدیدتر، فضای بسیار کمتری را اشغال میکنند و همچنین آلودگی حرارتی و صوتی بسیار پایینی دارند، این ویژگی باعث میشود تا کاربرانی که فضای محدودی را در اختیار دارند، استقبال بیشتری از این محصول داشته باشند.

زمان پاسخدهی در واقع زمان روشن و خاموش شدن ال ای دی پس از اعمال ولتاژ الکتریکی و قطع آن می باشد که این زمان در لامپ LED و در تابلو ال ای دی بسیار کم و به اندازه نانو ثانیه است.یعنی آغاز ساطع شدن نور پس از اعمال ولتاژ چند نانو ثانیه است. ال ای دی ها نسبت به سایر منابع ساطع کننده نور که می توانند به صورت جایگزین استفاده شوند، مزایای بی شماری دارند. تابلو led به دو شیوه آفلاین و آنلاین قابل طراحی و پیاده سازی است .تفاوت این دور روش این است که در روش نصب led به روش آنلاین از وسیله ای با نام ویدیو پروسسور استفاده می کنند .که این وسیله قادر به نمایش تصاویر و ویدیوها به صورت ناهمگون و در ابعاد بزرگتر و بیشتر است . نا گفته نماند که اسم این آلیاژ چنلیوم می باشد ولی در ایران در بین مردم نام چلنیوم عمومیت بیشتری یافته است و به این نام رایج شده است. به فاصله کانونی بین پیکسلهای ماژول SMD یا LED دات پیچ (Dot Pich) گفته میشود.

یک نمایشگر ال ای دی که با نام های تابلو روان، تابلو LED هم شناخته میشود به قطعات الکترونیکی کوچکتر تقسیم میشود که هرکدام از این قطعات الکترونیکی که شامل ماژول LED،ماژول تک رنگ قرمز و یا ماژول سبز ،برد کنترل تابلو روان، منبع تغذیه و قاب تابلو روان میشود یک وظیفه مهم در تابلو روان را برعهده دارند که اگر هرکدام در نقش خود دچار نقصی شوند تابلو LED کار خود را به درستی انجام نمیدهد. در تعمیر ماژول های تابلو روان و در تست خازن ها میتوانید با دستگاه تست خازن و یا مولتی مترهایی که دارای تست خازن هستند استفاده نمایید و جهت تست خازن حتما باید از مدار الکترونیکی خارج گردد تا میزان ظرفیت آن به درستی نمایش داده شود. عواملی مانند نوع نمایشگر، رنگ، اندازه، روشنایی و تعداد کاراکترهای مورد نیاز همگی به تعیین بهترین تابلو برای کاربرد خاص شما کمک می کنند.

در استعلام گرفتن قیمت های تابلو روان هزینه ارسال ، نصب و راه اندازی جداگانه محاسبه می شود . برای تعیین اندازه تابلو ال ای دی ابتدا باید محل مورد نظر برای نصب تابلو را مشخص نماییم هم چنین باید نوع کاربردی که از تابلو انتظار داریم مشخص گردد در نهایت با توجه به ابعاد ماژول به کاررفته در ساخت تابلو LED اندازه تابلو نهاییمان را معلوم میکنیم. برای این مدل از نمایشگر های ال ای دی چندین حالت وجود دارد که در این بخش به آن میپردازیم. ماژول ال ای دی در سایز های مختلف موجود میباشد اکثر ماژول ها ارتفاع 16 سانتی متر و طول32سانتی متر دارند از کنارهم قرار گیری این ماژول های ال ای دی تابلو تشکیلل و ابعادش دقیق مشخص می گردد. از دلایل استقبال عموم مردم از تابلو روان و تلویزیون شهری می توان به مصرف کم تر وتولید حرارت پایین تر نسبت به قطعات مشابه اشاره نمود زیرا این امر باعث طول عمر مفید بالاتر قطعات و صرفه جویی در هزینه نیز می گردد.یکی دیگر از دلایل مقبولیت نمایشگر ال ای دی و تابلو روان سرعت بالای خاموش و روشن شدن یا همان زمان پاسخدهی بالای این نوع نمایشگرهاست که موضوع اصلی این مقاله می باشد.