کمک به دلار استرالیا به گزارش تولید ناخالص داخلی چین بستگی دارد


دلار استرالیا، AUD/USD، تولید ناخالص داخلی چین، زغال سنگ، چشم انداز فنی – نکات گفتگو

  • پس از گزارش تورم، دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا افزایش می یابد
  • نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم چین در حال عبور از سیم ها است
  • چشم انداز AUD/USD پس از تست پشتیبانی از گوه همچنان نزولی است

چشم انداز روز جمعه آسیا و اقیانوسیه

AUD/USD پس از نوسان بین سود و زیان در 24 ساعت گذشته، اندکی تغییر کرده است. دلار آمریکا پس از اینکه گزارش دولت نشان داد که قیمت‌های عمده‌فروشی آمریکا به میزان 11.3 درصد در سال افزایش یافته است، که شرط‌های افزایش نرخ فدرال رزرو را تقویت کرد، تقویت شد. این شرط‌بندی‌های قوی‌تر اوایل صبح امروز زمانی که کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو به نظر می‌رسید حمایت خود را پشت سر افزایش 75 امتیازی پایه قرار می‌دهد، کاهش یافت. میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) در پایان 0.46 درصد سقوط کرد.

قیمت نفت خام قبل از کاهش زیان بیش از 4 درصد کاهش یافت. نفت خام WTI به کاهش 10 درصدی در ماه نزدیک می شود زیرا تقاضا نشانه هایی از خنک شدن را نشان می دهد. داده‌های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) کاهش شدید تقاضای بنزین را برای هفته منتهی به 8 جولای نشان داد.

قیمت سنگ آهن در معاملات اولیه کاهش یافته است، که یک باد مخالف برای دلار استرالیا ایجاد می کند. با این حال، چین ممکن است ممنوعیت زغال سنگ استرالیا را لغو کند. سیاستگذاران چینی نگران هستند که افزایش رقابت در بحبوحه تحریم‌های روسیه، تامین زغال سنگ را سخت‌تر کند. در صورت لغو ممنوعیت دو ساله، استرالیا از درآمدهای صادراتی بالاتری بهره مند خواهد شد. معاملات آتی زغال سنگ نیوکاسل به قیمت 430 دلار در هر تن معامله شد که درست پایین تر از رکوردی که در ماه مارس ثبت شده بود.

نرخ رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه دوم چین امروز از مرز عبور خواهد کرد. تحلیلگران انتظار دارند که رقم سه ماهه دوم 1.0% افزایش سالانه را نشان دهد که نسبت به 4.8% سالانه در سه ماهه اول کاهش خواهد داشت. قرنطینه در شانگهای و سایر شهرها از آوریل تا ژوئن احتمالاً بر فعالیت اقتصادی تأثیر گذاشته است. در همین حال، بخش املاک چین همچنان با مشکل مواجه است زیرا توسعه دهندگان پرداخت بهره را از دست می دهند. علاوه بر این، گزارش‌هایی مبنی بر اعتراض‌ها در مورد پرداخت‌های وام مسکن منتشر می‌شود که ممکن است واکنش پکن را به دنبال داشته باشد. بانک بازرگانان چین، یک شرکت با بدهی سنگین وام مسکن، روز پنجشنبه در شانگهای 3.75 درصد سقوط کرد.

رویدادهای مهم 15 جولای:

  • چین – شاخص قیمت مسکن در سال (ژوئن)
  • ژاپن – حراج صورتحساب 3 ماهه
  • استرالیا – مادر فروش خانه جدید HIA (ژوئن)
  • هنگ کنگ – اعتماد تجاری (Q3)

برای مشاهده تقویم کامل اقتصادی امروز اینجا کلیک کنید

چشم انداز فنی AUD/USD

AUD/USD پشتیبانی گوه ای را یک شبه آزمایش کرد، اما از آن زمان ضررها را کاهش داده است و در حال حاضر در 24 ساعت گذشته تغییر چندانی نکرده است. گاو نر باید بالاتر از مقاومت گوه سوراخ شود تا روند نزولی فعلی را بشکند. نوسانگرهای RSI و MACD شروع به ردیابی بالاتر به سمت نقاط میانی مربوطه خود در بازه زمانی 8 ساعته کردند. با این حال، به طور کلی، وضعیت معکوس روند نسبتا ضعیف به نظر می رسد.

نمودار 4 ساعته AUD/USD

نمودار audusd

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع