کرون سوئد پیچ ​​و مهره بالاتر، کرون نروژ دنبال می شود. برای EUR/SEK و EUR/NOK کجا؟


هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

کرون سوئد، EUR/SEK، USD/SEK، کرون نروژ، EUR/NOK، USD/NOK – نقاط صحبت

  • کرون سوئد پس از Riksbank به بالاترین سطح خود رسید افزایش نرخ
  • بانک نوردیک نیز مشابه آن را دارد تورم مبارزه با سایر بانک های مرکزی
  • اگر Riksbank موضع جنگ طلبانه را حفظ کند، آیا SEK بیشتر تقویت می شود؟

کرون سوئد پس از افزایش نرخ بهره توسط Riksbank از 2.5% به 3.0% و راه را برای تشدید بیشتر سیاست های پولی هموار کرد.

قبل از جلسه، بازار به سمت توقف در چرخه پیاده روی متمایل بود، اما نشان داد که اکنون به دنبال افزایش بیشتر نرخ در جلسه بعدی در ماه آوریل و بعد از آن است.

این بانک اعلام کرد که تورم بسیار بالا باقی مانده است. CPI سالانه تا پایان دسامبر 12.3 درصد بود. علاوه بر این، PPI بیداد می کند و در مدت مشابه به 18.7 درصد رسیده است.

USD/SEK در اکتبر گذشته به بالاترین سطح خود در 11.4964 رسید، اما کرون از آن زمان حدود 10 درصد بهبود یافته است. با این حال، یورو/ کرون در روز دوشنبه به بالاترین حد 13 سال گذشته یعنی 11.4425 رسید و این بانک به مشکل تضعیف ارز داخلی که می تواند منجر به تورم وارداتی شود، اذعان کرد.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه تجارت نفت

اگرچه این افزایش عمدتاً پیش‌بینی شده بود، قدیمی‌ترین بانک مرکزی جهان (تاسیس در سال 1668) نیز اعلام کرد که سرعت کاهش دارایی‌های خود را افزایش خواهد داد.

آنها به فروش اوراق قرضه دولتی از ذخایر خود ادامه خواهند داد. عمل در اصل یک سفت کردن کمی (QT) است.

تسریع مجدد انقباضات پس از آن صورت می گیرد که بانک مرکزی اروپا (ECB) نیز تلاش خود را برای مهار تورم با افزایش 50 واحدی در نرخ هدف خود در هفته گذشته مجدداً تاکید کرد. آنها همچنین نشان دادند که حرکت‌هایی با اندازه مشابه ممکن است در جلسات آینده در پیش باشد.

نادیده گرفته نشد، نروژ همسایه با کاهش ارزش یورو/نوک از بالاترین سطح 27 ماهه که در اوایل هفته مشاهده شد، شاهد کاهش ارزش ارز خود بود.

بانک Norges در جلسه ژانویه خود نرخ بهره را بدون تغییر در 2.75 درصد باقی گذاشت و تا اواخر مارس دوباره افزایش پیدا نکرد. آنها با همان مشکل تورمی روبرو نیستند که سوئد و منطقه یورو به آن خیره شده اند.

NOK به دلیل عرضه انبوه انرژی که دارد بیشتر مستعد تغییر در احساسات جهانی است. قیمت نفت خام پس از بازگشت از پایین ترین سطح 2 ماهه تا اوایل هفته جاری، یک شبه کاهش یافت.

در سطح جهانی، به نظر می رسد که رقابت در بسیاری از کشورها برای بازگرداندن جن تورم در بطری در جریان است. تعدیل سیاست بانک مرکزی ممکن است نقش بزرگی در حرکت ارز در آینده ایفا کند.

EUR/SEK، USD/SEK، EURNOK، USD/NOK

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع