کاهش قیمت طلا با افزایش بازدهی دلار به دلیل کاهش مشکلات سقف بدهی


طلا، XAU/USD، بازده خزانه، بازده واقعی، دلار آمریکا، فدرال رزرو، سقف بدهی – نکات قابل بحث

  • را قیمت طلا تسلیم شده است دلار آمریکا قدرت اخیر با تمرکز فدرال رزرو
  • بازدهی خزانه داری و بازدهی واقعی همچنان در حال افزایش است و ممکن است به تقاضای دلار بیفزاید
  • اگر واشنگتن مشکل سقف بدهی را حل کند، XAU/دلار آمریکا به پایان برسد؟

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

قیمت طلا برای شروع هفته به پایین‌ترین حد در 2 ماه گذشته سقوط کرد زیرا همزمان با افزایش بازدهی ایالات متحده، به نظر می‌رسد نگرانی‌ها در مورد سقف بدهی آمریکا در حال کاهش است.

بازدهی خزانه داری طی چند هفته گذشته در سراسر منحنی به طور پیوسته در حال صعود بوده است، اما قابل توجه ترین تغییرات در انتهای کوتاه منحنی مشاهده شده است.

اوراق قرضه دو ساله بنچمارک در روز جمعه پس از کاهش به 3.66 درصد در اوایل ماه جاری به بالای 4.60 درصد رسید.

اسکناس یک ساله همچنین در روز جمعه با 5.30 درصد به بالاترین حد خود در 23 سال گذشته رسید. در اوایل ماه مارس به 4.03 درصد رسید و نرخ بازده بالاتر نشان دهنده این تصور بازارها است که فدرال رزرو کمتر احتمال دارد نرخ بهره را در سال جاری کاهش دهد. سوآپ نرخ بهره و بازارهای آتی این مفهوم را به سال 2024 منتقل کرده اند.

به نظر می رسد بازده بالاتر از بدهی های دلاری آمریکا به طور گسترده ای از «دلار بزرگ» حمایت کرده است.

در برابر بسیاری از ارزها به اوج چند ماهه خود می رسد و مجموعه کالاها به طور کلی پایین تر است، اما نقره توانست در روز جمعه یک رالی مناسب را به دست آورد. اگرچه هنوز در هفته گذشته کاهش یافته است و این هفته ثابت است که نزدیک به 23.30 دلار در هر اونس شروع می شود.

تضعیف فلز زرد افزایش بازده واقعی ایالات متحده است. بازده واقعی، بازده اسمی منهای نرخ تورم قیمت بازار است که از اوراق بهادار محافظت شده با تورم خزانه داری (TIPS) برای مدت مشابه بدست می آید.

بازده واقعی 10 ساله آمریکا به 1.60 درصد نزدیک می شود، سطحی که از زمان وقوع بحران بانکی منطقه ای در ماه مارس مشاهده نشده است. زمانی که بازده تعدیل شده بر اساس تورم در حال افزایش است، سرمایه گذاران باید در مورد چشم انداز کالاهای بدون بهره مانند طلا فکر کنند.

دلار آمریکا اخیراً در یک روند صعودی ثابت بوده است و جهت در شاخص DXY (USD) ممکن است این فلز گرانبها را در حرکت بعدی خود هدایت کند. در عین حال، نوسانات طلا کاهش یافته است و این ممکن است نشان دهنده آرامش بازار با قیمت گذاری فعلی باشد.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله طلا

GC1 (Gold Futures)، بازده واقعی 10 ساله ایالات متحده، شاخص DXY (USD)، GVZ (نوسانات طلا)

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

GC1 (قرارداد آتی طلایی) تجزیه و تحلیل فنی

طلا در یک کانال روند صعودی باقی می ماند که از نوامبر سال گذشته آغاز شد، اما در حال حاضر در حال آزمایش کران پایین این کانال است.

اوایل ماه مه 2085.4 اوج مارس 2022 یعنی 2078.8 را تحت الشعاع قرار داد، اما نتوانست بر بالاترین رکورد تاریخ 2089.2 غلبه کند. این ناکامی در شکستن زمین جدید به سمت بالا، یک Triple Top را ایجاد کرده است که امتداد یک آرایش Double Top است.

این یک منطقه مقاومت بالقوه در منطقه 20280-2090 ایجاد کرده است، اما یک ضربه ناگهانی بالاتر از این سطوح ممکن است نشان دهنده روند صعودی در حال تحول باشد. سطح بعدی مقاومت می تواند در خط کانال روند صعودی بالایی باشد که در حال حاضر نزدیک به 2160 است.

از جنبه نزولی، قیمت با زیر سوال رفتن خط روند صعودی در یک مقطع جالب قرار دارد. در همان زمان، دو پایین‌ترین حد قبلی در نزدیکی آن خط روند و همچنین میانگین متحرک ساده 100 روزه (SMA) وجود دارد.

شکست کامل زیر سال 1930 ممکن است شاهد یک روند نزولی باشد، اما اگر این سطوح حفظ شوند، ممکن است نشان دهد که روند صعودی کلی می تواند ادامه یابد. در این راستا، اقدام قیمت در چند جلسه آینده ممکن است سرنخ هایی برای جهت میان مدت ارائه دهد.

image2.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع