کاهش فعالیت تجاری ایالات متحده، افزایش ترس از رکود، PMI ترکیبی جولای در 47.5


نکات کلیدی PMI ایالات متحده:

  • شاخص خروجی Flash US Composite از 52.3 در ژوئن به 47.5 در ماه ژوئیه سقوط کرد و به پایین ترین حد در 26 ماه گذشته رسید.
  • PMI خدمات در 47.00 از 52.7 قبل، همچنین پایین ترین سطح 26 ماهه. در همین حال، PMI تولیدی از 52.7 به 52.3 کاهش یافت که بدترین میزان در دو سال اخیر است.
  • کندی شدید در فعالیت های تجاری نشان می دهد که اقتصاد می تواند به سمت فرود سخت پیش برود

بیشترین خوانده شده: چشم انداز USD/JPY – پیش از یک هفته بزرگ داده ها و رویدادهای ایالات متحده کاهش می یابد

به روز شده در 10:25 صبح ET

واکنش بازار

بلافاصله پس از عبور از نظرسنجی PMI، دلار آمریکا که با شاخص DXY اندازه گیری می شود، کاهش روزانه خود را تسریع کرد و بازده خزانه داری در ابتدا کاهش یافت. کندی سریع در فعالیت های اقتصادی ایالات متحده، همراه با نشانه هایی مبنی بر شروع کاهش تورم، می تواند فدرال رزرو را در اواخر سال جاری به سمت اتخاذ موضع کمتر تهاجمی سوق دهد، سناریویی که می تواند جذابیت دلار را کاهش دهد. در حالی که داده‌های امروزی ممکن است چشم‌انداز کوتاه‌مدت سیاست پولی را تغییر ندهد، انتظارات برای سال ۲۰۲۳ به تدریج کم‌کم‌تر می‌شوند.

نمودار دلار آمریکا (1 دقیقه)

نمودار فنی دلار آمریکا

پست اصلی در 10:02 صبح به وقت شرقی

بر اساس نظرسنجی اولیه مدیران خرید که توسط S&P Global گردآوری شده است، فعالیت اقتصادی ایالات متحده در این ماه به طور غیرمنتظره ای کاهش یافته است، که نشانه ای از بدتر شدن چشم انداز سریع به دلیل افزایش فشارهای تورمی و تضعیف تقاضا برای کالاها و خدمات است.

بر اساس گزارش این شرکت اطلاعات مالی و تجزیه و تحلیل، عنوان فلش کامپوزیت PMI، که روندهای کسب و کار را در بخش تولید و خدمات دنبال می کند، برای اولین بار پس از قرنطینه های ناشی از ویروس کرونا کاهش یافت و در ماه جولای به 47.5 کاهش یافت که بسیار کمتر از پیش بینی های اجماع بود. 52.1. برای زمینه، هر رقم بالاتر از 50 نشان دهنده انبساط است، در حالی که خوانش های زیر آن سطح نشان دهنده انقباض است.

داده‌های ناامیدکننده در بخش کلان احتمالاً این نگرانی را تشدید می‌کند که اقتصاد گسترده‌تر در میان سخت‌تر شدن شرایط مالی، که تا حدی توسط چرخه پیاده‌روی تهاجمی فدرال رزرو با هدف بازگرداندن ثبات قیمت‌ها به وجود آمده، به سمت فرود سختی پیش می‌رود. افزایش عدم اطمینان، به نوبه خود، ممکن است باعث نوسانات بیشتر بازار در کوتاه مدت شود، علیرغم این واقعیت که تابستان معمولاً دوره آرام تری است.

با نگاهی به اجزای این نظرسنجی، PMI تولیدی از 52.7 قبلی به 52.3 کاهش یافت که ضعیف ترین رشد در دو سال اخیر را به ثبت رساند که با کاهش سفارشات جدید پایین آمد.

در همین حال، فعالیت در بخش خدمات، جایی که اکثر آمریکایی‌ها در آن کار می‌کنند، از 52.7 به 47.00 سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح خود در 26 ماه اخیر رسید، با تورم بالا و تقاضای ملایم که بر فروش‌های جدید تاثیر گذاشته است. این نتیجه چشم انداز خوبی را نشان نمی دهد و ممکن است زمینه را برای انقباض اقتصادی در سه ماهه سوم با توجه به اینکه بخش خدمات تقریباً 70 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد، ایجاد کند.

تقویم اقتصادی DailyFX

تقویم DailyFX

در جبهه قیمت، بار هزینه ها همچنان بالا بود، اما سرعت افزایش ها نسبت به اوج ماه مه کاهش یافت، که نشان می دهد ممکن است در افق تورم وقفه ایجاد شود. این سناریوی فرضی که ممکن است به فدرال رزرو فرصتی بدهد تا در اواخر سال جاری به سمت سیاست پولی کمتر جنگ طلبانه روی آورد، به خصوص اگر نمایه رشد همچنان رو به وخامت باشد. یک “محور فدرال رزرو” می تواند نقطه عطف تعیین کننده ای برای دارایی های ریسک باشد و زمینه را برای بهبود پایدار در سهام ایالات متحده فراهم کند.

در مجموع، گزارش وحشتناک امروز احتمال رکود اقتصادی در میان مدت را افزایش می دهد. درست است، قدرت بازار کار برخی از بدترین ترس‌ها در مورد رکود قریب‌الوقوع را خنثی کرده است، اما مهم است که به یاد داشته باشیم که شاخص‌های اشتغال، فشارسنج‌های عقب مانده از فعالیت تجاری هستند که دیر به تحولات جدید واکنش نشان می‌دهند، به این معنی که می‌توانند به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کمک کنند. سیگنال های اشتباه





منبع