کاهش اعتماد مصرف کننده CB قبل از FOMC


نکات کلیدی اعتماد مصرف کننده CB:

  • اعتماد مصرف کننده CB به 107.1 کاهش می یابد (در مقایسه با 109) – نرخ های بهره بالاتر بر اعتماد تجاری و چشم انداز اشتغال کوتاه مدت تأثیر می گذارد.
  • تصمیم نرخ FOMC برای چشم انداز اقتصادی کوتاه مدت کلیدی است – آیا فدرال رزرو می تواند از وحشت جلوگیری کند و ترس از رکود را کاهش دهد؟

توصیه شده توسط Tammy Da Costa

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

اعتماد مصرف کننده CB کاهش می یابد – نرخ بهره بالاتر چشم انداز رشد کوتاه مدت را کاهش می دهد

شاخص اعتماد مصرف‌کننده انجمن کنفرانس برای ماه ژانویه به 107.1 کاهش یافته است که نسبت به دسامبر 108.3 کاهش یافته است.

یک عکس حاوی متن توضیحات به طور خودکار تولید شد

تقویم اقتصادی DailyFX

در آخرین سه‌شنبه هر ماه، گزارش اعتماد CB برای عموم منتشر می‌شود. برای ماه ژانویه، یافته های این گزارش را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

  • شاخص وضعیت فعلی– بر اساس ارزیابی مصرف کنندگان از شرایط فعلی کسب و کار و بازار کار – از 147.4 در ماه گذشته به 150.9 افزایش یافت.
  • شاخص انتظارات –بر اساس چشم انداز کوتاه مدت مصرف کنندگان برای درآمد، کسب و کار و شرایط بازار کاراز 83.4 در دسامبر به 77.8 کاهش یافت.

پس از اجرای مجموعه ای از افزایش نرخ های تهاجمی، رشد کمتر دستمزد و هزینه های استقراض بالاتر به کاهش شرایط کسب و کار کوتاه مدت و چشم انداز نیروی کار کمک کرده است.

در واکنش به کاهش چشم‌انداز رشد شش ماهه، نگرانی‌ها از رکود همچنان متفاوت بود زیرا سرمایه‌گذاران روی سیاست‌های پولی و تصمیمات آتی فدرال رزرو تمرکز می‌کنند.

رابط کاربری گرافیکی، نمودار، نمودار خط توضیحات به طور خودکار تولید می شود

منبع: هیئت همایش

از آنجایی که فدرال رزرو در تلاش است تا اهداف دوگانه خود (برای دستیابی به “اشتغال کامل” و ثبات قیمت را متعادل کند)، سرمایه گذاران همچنان به دنبال نشانه هایی از چرخش فدرال رزرو هستند.

رابط کاربری گرافیکی، متن، توضیحات برنامه به طور خودکار تولید می شود

تقویم اقتصادی DailyFX

در حالی که فعالان بازار در حال حاضر با احتمال 99 درصد افزایش 25 واحدی نرخ بهره بر اساس تصمیم فردای FOMC قیمت گذاری می کنند. اگرچه کاهش پیش‌بینی‌شده در سرعت انقباض قیمت‌گذاری شده است، فدرال رزرو به روایت جنگ طلبانه خود ادامه داده است که می‌تواند شاهد افزایش نرخ‌ها برای مدت زمان طولانی‌تری باشد.

سیاست پولی انقباضی: چیست و چگونه کار می کند؟

رابط کاربری گرافیکی توضیحات به طور خودکار تولید می شود

منبع: CME Fedwatch tool

اگرچه صندوق بین‌المللی پول اخیراً پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را 0.4 درصد برای سال 2023 به‌روزرسانی کرده است (به 1.4 درصد در مقابل پیش‌بینی اکتبر 1.00 درصد تجدید نظر شده است)، نرخ‌های بهره بالاتر و افزایش فشار قیمت‌ها همچنان یکی از نگرانی‌های کلیدی برای چشم‌انداز رشد هستند.

در حالی که ریسک رویداد فردا می تواند به افزایش نوسانات کمک کند، گزارش NFP روز جمعه می تواند یک کاتالیزور اضافی برای اقدامات قیمتی برای دلار آمریکا و دارایی های ریسک ارائه دهد.

— نوشته شده توسط Tammy Da Costa، ​​تحلیلگر DailyFX.com

با تامی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @Tams707





منبع