کاهش ارزش دلار و افزایش صادرات ایالات متحده باعث افزایش قیمت نفت WTI شد


  • WTI محدوده تثبیت را می شکند و بالاتر از آن معامله می کند 50-SMA.
  • صادرات نفت خام آمریکا به بالاترین حد خود رسیده است.
  • نگرانی های سقف و تقاضای نفت روسیه ادامه دارد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

WTI چشم انداز بنیادی

نفت خام سرانجام دیروز از محدوده تثبیت خود خارج شد و با افزایش 3 درصدی + کمک به کاهش ارزش دلار آمریکا و همچنین رکورد صادرات ایالات متحده مواجه شد. صادرات نفت خام به خارج از آمریکا به 5.1 میلیون بشکه در روز رسید که بیشترین میزان در تاریخ ثبت شده است، در حالی که نگرانی از تقاضا از چین باعث توقف افزایش بیشتر در نشست آسیایی شد.

این افزایش پس از سه روز عدم قطعیت قیمت مورد استقبال قرار گرفت، زیرا WTI در حدود قیمت روانی 85 دلار در هر بشکه در نوسان بود. تثبیت قیمت نفت می تواند نتیجه محدودیت قریب الوقوع قیمت نفت روسیه باشد که توسط ایالات متحده و متحدان غربی اعمال می شود. ما از جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا شنیدیم که گفته بود قیمتی در محدوده 60 دلار (بر اساس قیمت های تاریخی) به روس ها انگیزه می دهد تا به تولید نفت ادامه دهند. سقف قیمتی که قرار است در 5 دسامبر تعیین شود، ممکن است با تداوم عدم اطمینان در مورد عرضه پس از اعمال سقف، افزایش قیمت را متوقف کند. این یک موضوع بحث برانگیز با احتمال اینکه روسیه ممکن است تولید خود را کاهش دهد زیرا در تلاش برای یافتن خریداران و همچنین کشتی هایی برای حمل و نقل نفت پس از رسیدن به مهلت 5 دسامبر است. دو ماه جالب برای قیمت جهانی نفت در پیش است.

قیمت های تاریخی 10 ساله از نفت خام WTI

نمودار، نمودار خط توضیحات به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

از آنجایی که بانک‌های مرکزی بزرگ به مبارزه خود با تورم ادامه می‌دهند، شاهد کاهش سرعت تولید در سطح جهانی هستیم (که توسط ارقام S&P PMI مشهود است) که بدون شک بر نگرانی‌ها در مورد تقاضا افزوده خواهد شد. با این حال، این هفته شاهد تغییر در شرط‌بندی‌ها با توجه به انتظارات نرخ اوج فدرال رزرو بودیم که باعث شد احساسات ریسک‌زدایی غالب شود. بانک کانادا (BoC) دیروز با افزایش کمتر از حد انتظار به دنبال بانک مرکزی استرالیا (RBA) شگفت زده شد که اعتبار بیشتری به این نظریه اضافه کرد که ممکن است به کاهش سرعت در چرخه پیاده روی نزدیک شویم.

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید

هفته آینده برای کل بازارها کلیدی خواهد بود زیرا نشست سیاست فدرال رزرو انتظار می رود سرنخ هایی در مورد چرخه انقباض و چشم انداز ایالات متحده برای بقیه سال ارائه دهد. ادامه موضع جنگ‌طلبی می‌تواند منجر به محدود شدن سود شود، در حالی که هر نوع بدخواهی می‌تواند WTI را بالاتر ببرد.

نفت خام WTI نمودار روزانه – 27 اکتبر 2022

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

از منظر فنی، WTI دامنه ادغام اخیر را شکسته و بالاتر از 50-SMA معامله می شود. پشتیبانی توسط سطح فیب 61.8٪ ارائه شده است در حالی که سطح روانی 90.00 دلار ممکن است مقاومت قابل توجهی ایجاد کند. شکست مداوم بالاتر از این سطح می‌تواند باعث شود که قیمت 95 دلار در هر بشکه که از پایان ماه اوت تاکنون مبهم مانده است، دوباره آزمایش کند.

از طرف دیگر، هر حرکت نزولی در این مرحله باید ابتدا 20 و 50-SMA را پاک کند قبل از اینکه یک شمع روزانه در زیر علامت 85 دلار بسته شود و پتانسیل نزولی بیشتری را باز کند.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

منابع برای معامله گران

چه یک معامله گر جدید یا باتجربه باشید، ما چندین منبع برای کمک به شما در دسترس داریم. شاخص‌هایی برای ردیابی احساسات معامله‌گران، پیش‌بینی‌های فصلی معاملات، وبینارهای تحلیلی و آموزشی که روزانه برگزار می‌شود، راهنمای معاملاتی برای کمک به شما در بهبود عملکرد معاملاتی، و یکی به‌ویژه برای کسانی که تازه وارد بازار فارکس شده‌اند.

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع