کارگردان این ریزش، احیای برجام بود

ظاهرا کسانی که با نرخ آزاد خریده بودند به واسطه خوشبینی در صف فروش بودند و کسانی که در بخش سهمیهای بودند به امید انتفاع قصد خرید داشتند. در بخش آزاد بازار عمدتا فروشنده بودند، اما در بخش سهمیهای که دلار را با نرخ پایینتر میدادند صف خرید بود. با این نرخ حباب سکه 100 هزار تومان افزایش پیدا کرد و دلیلش اوج و فرود نرخ اونس جهانی طلا بود. به نقل از اکوایران، در بازار هرات کف حساس ۳۰ هزار و ۴۰۰ تومان از دست رفت، به محض از دست رفتن این سطح، کمر بازار ارز شکست و قیمتها در تهران و سلیمانیه نیز ریزشی شد؛ در تهران ۹۰۰ تومان کم شد در سلیمانیه ۷۰۰ تومان. قیمت دلار هرات نه تنها یک کانال پایین افتاد بلکه حمایت ۲۹ هزار و 800 را هم از دست داد، تا پس از مدتها در بازار ارز، شاهد صحبت از دلار ۲۸ تومانی باشیم. البته باید دقت داشته باشید که معامله در قیمت بازار و در عدد ۱۳۳۰ دلار بسته میشود و نه در نقطه ۱۳۱۵ که محل دقیق تقاطع دو خط است. در هر صورت پیش از انتخاب استراتژیهای معاملاتی دیگران باید آنها را تست کنید.

برای انجام معاملات طلا در فارکس استراتژیهای مختلفی وجود دارد و واقعیت این است که نمیتوان یکی از آنها را به عنوان بهترین استراتژی معامله طلا در فارکس نام برد. دلیلی که برای این تحلیل میآوردند جالب بود. در چارت زیر که نمودار یک ساعته طلا را نشان میدهد، میتوانید نحوه استفاده از این استراتژی را در بازار طلا مشاهده کنید. در اینجا میتوانید از حد ضرر متحرک (Trailing stop-loss) استفاده کرده و با بالاتر رفتن قیمت، استاپ لاس خود را زیر دره تشکیل شده جدید قرار دهید. بعضی از تریدرها ترجیح میدهند از ترکیب دیگر اندیکاتورها با این استراتژی استفاده کنند تا بتوانند از این طریق در بازه زمانی بلند مدت هم به کسب سود از طلا بپردازند. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که به هنگام استفاده از هر گونه استراتژی معامله در فارکس، ابتدا باید با حساب دمو آن را تست کنید و وقتی سودمند بودن آن با توجه به سبک معاملاتی شما مشخص شد، در مراحل بعدی میتوانید در معاملات واقعی فارکس از آن استفاده کنید. اگر در زمان تحلیل شما برای خرید طلا، بازار در سطح حمایتی بود میتوانید وارد معامله خرید طلا شوید. در چارت زیر میتوانید رابطه میان طلا و بازده واقعی TIPS را ببینید.

از میان این ماهها، ماه ژانویه را برای خرید انتخاب میکنیم. در این مقاله استراتژیهای مختلفی برای معامله طلا در فارکس را توضیح دادیم. در این مقاله چند استراتژی مهم طلا در فارکس توضیح داده شده است. ۱- بهترین استراتژی برای معامله طلا در فارکس چیست؟ در این استراتژی معاملاتی برای خرید طلا یک تکنیک ساده وجود سایت فارکس دیلی دارد. طبق الگوی فصلی طلا ماه مارس میلادی یکی از بدترین ماههای طلا (برای خرید) است. اگر طلا در ماههای ابتدایی سال از الگوی فصلی خود پیروی کرده باشد، منطقی است که در ماههای بعدی هم طبق این الگو حرکت کند. سخنگوی وزارت خارجه نیز در آخرین روز کاری خود در این سمت، گفته آمریکا تعهد داده به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ عمل و انتفاع اقتصادی ایران را تضمین کند. عباس عبدی، روزنامهنگار و فعال سیاسی، توییت سه روز پیش خودش را کوت کرد که در آن گفته بود امضای برجام در طرف ایرانی نهایی شده است.

زمانی که بازده واقعی TIPS بیشتر از 2% میشود، فرصت مناسبی برای فروش طلا است. استراتژیهای مختلفی برای معامله طلا در فارکس وجود دارد که شما باید متناسب با سبک معاملاتی خود یکی از آنها را انتخاب کنید. در این قسمت قصد داریم چند قانون یا استراتژی ساده برای انجام معاملات طلا در فارکس به شما معرفی کنیم. در این مرحله شما به عنوان یک تریدر حرفهای باید بهترین استراتژی معامله طلا در فارکس را با توجه به استراتژیهای موجود و سبک معاملاتی خود، بسازید تا بتوانید بیشترین سود ممکن را از انجام معاملات طلا در فارکس ببرید. همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم استراتژیهای معاملاتی همیشه به صورت 100 درصد با موفقیت همراه نیستند، به همین دلیل باید علاوه بر تعیین حد ضرر مناسب با تکنیکهای مدیریت سرمایه نیز آشنا باشید. در بازار سکه نیز قیمت سکه رفاه با کاهش بیش از 500 هزار تومانی را داشت و سکه بازار نیز با کاهش 300 تومانی در 14 میلیون و 600 معامله میشد. نکته بازار سکه، فاصله 400 هزار تومانی خرید و فروش بود که نشان میدهد احتیاط در بازار حکمفرماست. در این استراتژی، تریدرها زمانی که میانگین متحرک کوتاه مدت، خط میانگین متحرک بلند مدت را رو به بالا قطع میکند، به دنبال خرید طلا هستند و زمانی که مووینگ اوریج کوتاه مدت خط مووینگ اوریج بلند مدت را رو به پایین قطع کند، معامله گران به دنبال فروش طلا خواهند بود.