کابل در بالای دسته 1.21 تثبیت می شود


GBP/USD قیمت، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله GBP/USD

بیشترین خوانده شده: ECB با وجود مشکلات بخش بانکی افزایش 50 واحدی در ثانیه را ارائه کرد، EURUSD بلاتکلیف است

GBP/USD پس زمینه اساسی

GBPUSD در طول یک شب با بهبود وضعیت کلی بازار و تضعیف دلار آمریکا به روند صعودی خود ادامه داد. به دنبال اعلام بانک ملی سوئیس، دیروز اخباری از بین رفت که بانک‌های بزرگ ایالات متحده از جمله سیتی‌بانک و جی‌پی مورگان با بسته کمکی 30 میلیارد دلاری به بانک وام‌دهنده مضطرب First Republic Bank موافقت کردند. این خبر بیشتر احساسات را تقویت کرد و شاهد صعود GBPUSD از پایین‌ترین سطح 1.20300 به قیمت 1.2160 (در زمان نوشتن) بود.

نمودار قدرت ارز: قوی ترین – NZDضعیف ترین – دلار آمریکا.

image1.png

منبع: FinancialJuice

با توجه به اینکه سند اقتصادی هفته آینده شامل تصمیمات نرخ فدرال رزرو و بانک انگلستان می شود، هر گونه حرکت صعودی بیشتر ممکن است با بالاترین سطح هفتگی در حدود 1.22016 محدود شود. این می تواند به معنای ادامه تجارت محدود بین 1.2000 و 1.2200 برای باقی روز و اوایل هفته آینده باشد.

بر اساس گزارش‌ها، دولت بریتانیا تأیید کرده است که پیشنهاد جدیدی به کارکنان خدمات بهداشت ملی (NHS) در مورد افزایش دستمزد ارائه می‌کند که ممکن است شامل پرداخت یکبار پاداش باشد که اتحادیه‌ها ادعا می‌کنند بالغ بر 2.5 میلیارد پوند است. اتحادیه‌ها گفته‌اند که به اعضا توصیه می‌کنند پیشنهاد جدید را بپذیرند و در عین حال تأیید کنند که اعتصاب‌های بیشتر تعلیق شده‌اند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد پایان مدت‌ها انتظار توافق جدید برگزیت ممکن است سرانجام به پایان برسد زیرا انتظار می‌رود نمایندگان پارلمان بریتانیا چهارشنبه هفته آینده درباره «چارچوب ویندزور» رای دهند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

پس از افزایش 50 واحدی در ثانیه توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز گذشته، ما شاهد یک اثر ضربه ای بودیم، به طوری که احتمال افزایش نرخ از سوی فدرال رزرو و بانک انگلستان (BoE) در حال حاضر محتمل تر است. احتمال افزایش 25 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در هفته آینده از 54 درصد دیروز به 82 درصد از صبح امروز افزایش یافته است. داده‌های تورم هفته آینده بریتانیا یک روز قبل از تصمیم بانک مرکزی اروپا منتشر می‌شود و می‌تواند به عنوان راهنمای نهایی برای بانک مرکزی با افزایش تورم به احتمال زیاد منجر به افزایش نرخ شود.

بعداً امروز، نظرسنجی BoE Ipsos را در ساعت 09:30 به وقت انگلستان خواهیم داشت که می تواند بینش بیشتری در مورد احساسات مصرف کننده و همچنین انتظارات و احساسات مصرف کننده در مورد تورم ارائه دهد. این در جلسه ایالات متحده توسط انتشار اولیه احساسات مصرف کننده میشیگان دنبال می شود، هر دو رویداد می توانند درجاتی از نوسانات را اضافه کنند، اما بعید است که تصویر کلی GBPUSD را تغییر دهند.

image2.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی

در بازه زمانی روزانه، اقدام قیمت به افزایش بیشتر اشاره دارد و احتمال افزایش قیمت جدید بیشتر است. از زمانی که در 8 مارس به حول و حوش دسته 1.1800 رسیدیم، با بسته شدن شمع روزانه بالاتر از محدوده قبلی 1.2173، رالی صعودی قابل توجهی داشته ایم. ما قبل از یافتن پشتیبانی دیروز در MA 100 روزه کمی تغییر داشتیم در حالی که چاپ روزانه یک شمع صعودی درون نواری نشان دهنده افزایش بیشتر است. آزمون کلیدی برای این جفت این است که آیا اوج هفتگی 1.2200 امروز ثابت خواهد ماند یا اینکه آیا ما می توانیم به طور بالقوه بالاتر بشویم و سطح مقاومت 1.2260 را وارد بازی کنیم.

از طرف دیگر، رد قیمت فعلی می تواند منجر به عقب نشینی به سمت MA 100 روزه در 1.20400 شود و جفت را در محدوده هفتگی خود بین دسته های 1.2000 و 1.2200 نگه دارد.

GBP/USD نمودار روزانه – 17 مارس 2023

image3.png

منبع: TradingView

استراتژی های معاملاتی و مدیریت ریسک

وضعیت بازار

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع