چهار رژیم کلیدی منحنی بازده


منحنی بازده و سهام:

  • وال استریت به دلیل سابقه پیش‌بینی نتایج اقتصادی آتی، از بازار اوراق قرضه به عنوان پول هوشمند یاد می‌کند
  • هنگام تجزیه و تحلیل تعامل بین اوراق قرضه و سهام، معامله گران اغلب به شکل منحنی بازده نگاه می کنند تا بینشی از چرخه تجاری و پیش بینی عملکرد سهام داشته باشند.
  • چهار رژیم اساسی منحنی بازده وجود دارد: تندکننده خرس، صاف کننده خرس، تندکننده گاو نر و صاف کننده گاو نر

بیشترین خوانده شده: نوسانات بازار سهام چیست و چگونه آن را معامله کنیم؟

در وال استریت، معامله گران اغلب می گویند که بازار اوراق قرضه پول هوشمند است به دلیل قدرت پیش بینی آن برای رشد تولید، تورمو نرخ بهره – سه متغیر کلیدی برای اقتصاد گسترده تر و در نتیجه برای دارایی های مالی. بر اساس این تصور، سرمایه گذاران گاهی اوقات به شدت بر اوراق قرضه تمرکز می کنند، بررسی می کنند پیچ و تاب های منحنی بازده، با امید به جمع آوری اطلاعات در مورد عملکرد اقتصادی آینده و روندهای نوظهور. سیستم مالی بسیار به هم متصل است، بنابراین منطقی است که سیگنال‌های منتشر شده توسط یک بازار می‌تواند گاهی اوقات به یک شاخص – شاید حتی پیشرو – و ابزار پیش‌بینی برای دیگری تبدیل شود که در ترکیب داده‌های جدید کندتر یا ناکارآمد است.

در این مقاله، ما به بازار خزانه داری نگاه می کنیم تا بررسی کنیم که چگونه شکل/شیب منحنی بازدهی می تواند سرنخ هایی در مورد انتظارات برای بازده سهام آتی و رهبری بخش با ارائه بینشی از چرخه تجاری ارائه دهد. قبل از پرداختن به آن، لازم است با مفاهیم مهم آشنا شویم.

مربوط: رشد اقتصادی – تولید ناخالص داخلی چیست؟

منحنی بازدهی خزانه

را منحنی بازدهی خزانه یک نمایش گرافیکی است که نرخ بهره اوراق قرضه دولتی را در دوره های مختلف برای کل طیف سررسید – از یک شبه تا 30 سال ترسیم می کند. بازدهی را که یک سرمایه‌گذار با وام دادن به دولت ایالات متحده برای یک دوره زمانی معین به دست می‌آورد، نشان می‌دهد، با نمودار نشان‌دهنده بازده اوراق بهادار در محور عمودی و دوره استقراض در سراسر محور افقی.

منحنی ممکن است اشکال مختلفی داشته باشد، اما در محیط های سالم، معمولاً به سمت بالا متمایل می شود زیرا ابزارهای بدهی بلندمدت بازدهی بالاتری نسبت به ابزارهای کوتاه مدت ارائه می دهند تا خطرات اضافی مانند تورم و مدت را جبران کنند (شکل زیر را ببینید). به عنوان مثال، اوراق قرضه دولتی 30 ساله اغلب بازدهی بالاتری نسبت به اوراق 10 ساله دارد، که به نوبه خود باید بازدهی بالاتری نسبت به اوراق 2 ساله خزانه داشته باشد.

منحنی بازدهی آمریکا

بازار اوراق قرضه به عنوان یک ابزار پیش بینی برای سهام: چهار رژیم کلیدی منحنی بازده

اگرچه نادر است، اما گاهی اوقات، یک اوراق بهادار بلندمدت ممکن است بازدهی کمتری نسبت به سرمایه گذاری کوتاه مدت داشته باشد. ساختار مدت شیب دار نزولی نرخ های بهره. وقتی این اتفاق می افتد، می گوییم منحنی بازده معکوس شده است.

معمولاً پس از اینکه بانک مرکزی نرخ‌های کوتاه‌مدت را برای جلوگیری از گرمای بیش از حد افزایش می‌دهد، منحنی بازدهی معکوس می‌شود تا جایی که فعالیت‌ها را محدود کرده و چشم‌انداز اقتصادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. وقتی سیاست پولی بیش از حد محدود شده است، سرمایه‌گذاران شرط می‌بندند که نرخ‌های بهره در آینده برای مقابله با رکود و کاهش تورم احتمالی کاهش یابد. این مفروضات باعث می‌شود که نرخ اوراق با تاریخ طولانی‌تر به زیر نرخ‌های کوتاه‌مدت کاهش یابد و منحنی خزانه‌داری معکوس شود.

از نظر تاریخی، وارونگی ها غالباً رکودهای قریب الوقوع را پیش بینی کرده اند. در واقع، در دوران پس از جنگ جهانی دوم، هر وارونگی منحنی بازده (از 3 ماهه تا 10 سال یا 3 متر 10 سال) با یک رکود اقتصادی همراه بوده است.

منحنی بازده ما معکوس

بازار اوراق قرضه به عنوان یک ابزار پیش بینی برای سهام: چهار رژیم کلیدی منحنی بازده

به جای تمرکز بر کل ساختار مدت نرخ بهره بازار خزانه داری، معامله‌گران اغلب دو بازده را در دو سررسید مشخص مقایسه می‌کنند و به اسپرد آن‌ها که در نقاط پایه اندازه‌گیری می‌شود، به عنوان «منحنی بازده» اشاره می‌کنند. منحنی‌های تحلیل‌شده و مکرر در رسانه‌های مالی به شرح زیر است:

  1. منحنی 2 ساله/10 ساله که با نام 2y10y نیز شناخته می شود (به آن دو ده ده می گویند): این تفاوت بین بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری و بازده اوراق اسناد خزانه 2 ساله است.
  2. منحنی 3 ماهه / 10 ساله که به عنوان 3m10y نیز شناخته می شود (به آن سه ده ماهه گفته می شود): این منحنی تفاوت بین بازده اوراق 10 ساله خزانه داری و بازده اوراق 3 ماهه خزانه داری را نشان می دهد.

منحنی های 2s10s و 3m10s از سال 2020

بازار اوراق قرضه به عنوان یک ابزار پیش بینی برای سهام: چهار رژیم کلیدی منحنی بازده

منبع: TradingView

تغییرات در منحنی بازده

با تغییر فعالیت های اقتصادی، انتظارات تورمی، چشم انداز سیاست پولی و شرایط نقدینگی، اختلاف بین بازدهی بلندمدت و کوتاه مدت خزانه داری نیز تغییر خواهد کرد. وقتی اسپرد افزایش می‌یابد، تفاوت بین نرخ‌های بلند مدت و کوتاه‌مدت افزایش می‌یابد و به منحنی گفته می‌شود شیب دار. برعکس، زمانی که اصطلاح اسپرد فشرده می شود، منحنی بازده گفته می شود صاف کردن.

اصطلاح گسترش می تواند به دلایل زیادی تغییر کند. به عنوان مثال، به دلیل کاهش بازده بلندمدت و یا افزایش نرخ های کوتاه مدت (یا ترکیبی از هر دو) می تواند صاف شود. پیچ و خم های منحنی خزانه داری موثر است نشانگر چرخه تجاری بلادرنگ و بنابراین می تواند به توسعه استراتژی های تجارت بین بازاری جالب کمک کند. به عنوان مثال، سرمایه گذاران پیچیده سهام به طور منظم به شکل و شیب منحنی بازده نگاه می کنند تا یک سبد سهام را ساختاردهی کنند تا یک روند اقتصادی در حال ظهور را به تصویر بکشند.

چهار شکل مختلف منحنی را باید بدانید

در اینجا خلاصه ای از چهار رژیم اساسی منحنی بازده و چگونه می توانند به پیش بینی رهبری بخش در بازار سهام کمک کنند.

  1. تندتر خرس: نرخ‌های بلندمدت سریع‌تر از نرخ‌های کوتاه‌مدت افزایش می‌یابند و منحنی بازده را تندتر می‌کنند. این یک است محیط پرخطر که تمایل دارد در مراحل اولیه چرخه تجاری پس از رکود اقتصادی ظاهر شود، پس از اینکه بانک مرکزی نرخ‌های معیار را کاهش داد و نشان داد که برای مدتی برای حمایت از بهبود نرخ را پایین نگه می‌دارد. سیاست پولی تطبیقی ​​الف را ایجاد می کند پس زمینه بازگشتی، افزایش نرخ های بلندمدت تعیین شده توسط بازار در میان بهبود چشم انداز فعالیت های اقتصادی آینده و تورم. پول هوشمند این شرط را در نظر می گیرد صعودی برای اکثر سهام و به ویژه بخش های چرخه ایبه دلیل رشد سریع درآمد. در طول شیب تند، مواد، صنایع، و سهام اختیاری مصرف کننده تمایل به افزایش قابل توجهی دارند. بانک‌ها (مالی) که به وام‌های کوتاه و بلند مدت متکی هستند، در این دوره‌ها به دلیل افزایش حاشیه سود خالص، عملکرد خوبی دارند.
  2. صاف کننده خرس: بازدهی با سررسید کوتاه سریعتر از همتای بلندمدت خود افزایش می یابد و اسپردهای مدت کوتاه را فشرده می کند و منحنی را صاف می کند. این رژیم در مرحله گسترش و قبل از آن اتفاق می افتد فدرال رزرو افزایش نرخ وجوه فدرال برای کنترل فشارهای تورمی (نقطه جلویی منحنی عمدتاً تحت تأثیر انتظارات سیاست پولی تعیین شده توسط بانک مرکزی است). نوسانات ممکن است گاهی بیشتر باشد، اما این ریسک پذیر باقی می ماند محیطی برای سهام در میان سود سالم این یک پس زمینه سازنده برای فناوری، انرژی و املاک و مستغلات پشتیبانی می کند.
  3. تندگیر گاو: بازده کوتاه مدت سریعتر از بازده بلندمدت سقوط می کند و منحنی را تندتر می کند. این رژیم تمایل به ریسک دارد و اغلب در اوایل رکود ظاهر می شود، زمانی که چشم انداز بسیار نامطمئن است و بانک مرکزی نرخ های کوتاه مدت را برای تحریک اقتصاد کاهش می دهد. با این حال، سهام در طول دوره های افزایشی عملکرد خوبی ندارند بخش های دفاعی مانند آب و برق و منگنه در حالی که فناوری و مواد با مشکل مواجه می شوند، تمایل به عملکرد بهتر از بازار گسترده تر دارند.
  4. صاف کننده گاو نر: بازدهی بلندمدت سریعتر از نرخ های کوتاه مدت سقوط می کند و منحنی خزانه داری را صاف می کند. کاهش اسپرد ناشی از حرکت‌هایی است که عمدتاً توسط نیروهای بازار در بحبوحه کاهش انتظارات تورمی بلندمدت و بدتر شدن چشم‌انداز رشد ایجاد می‌شود. این رژیم که تلاطم در بازارهای مالی را پیش‌بینی می‌کند، در اواخر چرخه تجاری زمانی که سرمایه‌گذاران شروع به قیمت‌گذاری یک رکود و کاهش تورم احتمالی می‌کنند، شعله‌ور می‌شود. هنگامی که روند صعودی غالب می شود، سرمایه گذاران سهام شروع به کج کردن پرتفوی خود به سمت بازی های با کیفیت بالاتر به عنوان پوششی در برابر نوسانات فزاینده می کنند. شرکت‌های اصلی و آب و برق رهبری را بر عهده دارند در حالی که شرکت‌های ادواری در بحبوحه تضعیف درآمدهای شرکتی برای بخش‌های حساس اقتصادی عملکرد ضعیفی دارند.

مربوط: بخش های سهام – اصولی که باید بدانید

توجه داشته باشید: دال «گاو نر» و «خرس» که هر رژیم را توصیف می کند به آنچه برای قیمت اوراق قرضه می افتد اشاره دارد. به عنوان مثال، در نرخ های کوتاه مدت، زمانی که نرخ های کوتاه مدت سریعتر از نرخ های بلندمدت افزایش می یابند، اوراق خزانه با تاریخ کوتاه به فروش می رسد که باعث کاهش قیمت آنها می شود (نزولی برای قیمت در این مثال). به خاطر داشته باشید که قیمت و بازده اوراق قرضه برعکس یکدیگر حرکت می کنند.

شکل منحنی خزانه داری ایالات متحده در درجه اول تحت تأثیر انتظارات تورمی، چشم انداز رشد تولید و چشم انداز سیاست پولی است. با توجه به اینکه منحنی بازده متغیرهای مهمی را در مورد اقتصاد امروز و آینده نشان می‌دهد، یک شاخص پیشرو مفید برای چرخه تجاری است. بر اساس این فرض، سرمایه گذاران سهام اغلب از شکل منحنی به عنوان یک ابزار پیش بینی برای پیش بینی رهبری بازار سهام استفاده می کنند، اما این عمل نباید به صورت مجزا انجام شود، زیرا اوراق قرضه مانند هر ابزار دیگری می تواند سیگنال های نادرستی بدهد. با این حال، تجزیه و تحلیل از بالا به پایین و پایین به بالا اغلب هنگام ایجاد یک متوازن به بهترین وجه انجام می شود. متنوع شده است و پرتفوی کم نوسان.

ابزارهای آموزشی برای تاجران

  • آیا فقط به بازار سهام علاقه دارید؟ دانلود فصلنامه DailyFX پیش بینی ارزش سهام
  • آیا می خواهید درباره شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ را بگیرید مسابقه DailyFX و دریابید
  • داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را دریافت کنید در مورد نحوه استفاده از این اندیکاتور تجاری قدرتمند در اینجا.

— نوشته شده توسط دیگو کولمن، مشارکت کننده





منبع