چند ماهه تازه در دید


GBP/USD – قیمت ها، نمودارها و تجزیه و تحلیل

  • شاخص دلار آمریکا پایین ترین سطح ژوئن 2022 را آزمایش می کند.
  • کابل ممکن است راه بیشتری داشته باشد.
  • احساسات خرده فروشی صعودی است.

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

بر اساس آخرین داده های صندوق فدرال رزرو CME، فدرال رزرو قرار است در نشست FOMC اول فوریه نرخ بهره را 25 واحد و در نشست بعدی در ماه مارس 25 واحد پایه افزایش دهد. پس از آن دیده می شود که بانک مرکزی ایالات متحده تا سه ماهه چهارم که کاهش نرخ ها قیمت گذاری می شود، نرخ ها را ثابت نگه داشته است. در مقایسه با پیش بینی های بازار از یک تا دو ماه پیش، بازار شرط می بندد که فدرال رزرو در هفته ها و ماه ها انقباض پولی را کند خواهد کرد. در پیش.

image1.png

این تغییر محسوس در سیاست پولی ایالات متحده از اواخر اکتبر سال گذشته به شدت به دلار آمریکا ضربه زد. حرکت پایین تر با هر افزایش کوچکی که به آن فروخته شده ثابت بوده است. DXY اکنون در حمایت چند ماهه قرار دارد و یک شکست تایید شده پایین تر، شاهد آزمایش قیمت های زیر 100 شاخص دلار آمریکا خواهد بود.

شاخص دلار آمریکا (DXY) – 23 ژانویه 2023

image2.png

برای همه تاریخ‌های تصمیم‌گیری سیاست بانک مرکزی، به ادامه مطلب مراجعه کنید تقویم بانک مرکزی DailyFX

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله GBP/USD

این هفته دو داده بسیار مهم در ایالات متحده منتشر شده است، اولین نگاهی به تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم ایالات متحده در روز پنجشنبه و سپس Core PCE در روز جمعه. این دو نسخه در کوتاه مدت کابل را هدایت خواهند کرد. سند اقتصادی بریتانیا کمی ساکت‌تر است و توجه به دور فعلی اقدامات صنعتی که بر بریتانیا ضربه می‌زند و آب شدن روابط بریتانیا/ اتحادیه اروپا بر سر پروتکل NI معطوف خواهد شد. اگر بتوان مصالحه ای بین دو طرف پیدا کرد، این امر باید به یورو و پوند انگلیس رونق ملایمی بدهد.

GBP/USD در حال حاضر پس از آزمایش و رد کردن بالاترین قیمت چند ماهه دسامبر در 1.2447، حدود 1.2400 تغییر می کند. این سطح همچنان در حال بازی است و به احتمال زیاد کابل به زودی دوباره در آن اجرا خواهد شد. تنظیم میانگین متحرک صعودی است و با مقاومت کمی بین 1.2247 و 1.2667، معامله گران احتمالا GBP/USD را بالاتر خواهند برد. نشانگر CCI در قلمرو فروش بیش از حد است، بنابراین ممکن است قبل از افزایش بیشتر کابل به تنظیم مجدد این اندیکاتور نیاز باشد.

نمودار قیمت روزانه GBP/USD – 23 ژانویه 2023

image3.png

نمودار از طریق TradingView




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 8% 8% 8%
هفتگی -21٪ 37% 8%

تعصب معامله گر خرده فروشی صعودی است

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 36.20 درصد معامله گران لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران کوتاه به لانگ 1.76 به 1 است. تعداد معامله گران در خالص خرید 2.25 درصد بیشتر از دیروز و 17.85 درصد کمتر از هفته گذشته است. معامله گران نت شورت 5.02 درصد بیشتر از دیروز و 28.54 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه‌مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های پوند/دلار آمریکا ممکن است به افزایش خود ادامه دهند. معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته کوتاه تر هستند و ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری معاملاتی مخالف GBP/USD- صعودی قوی تر.

دیدگاه شما در مورد پوند انگلیس چیست – صعودی یا نزولی؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع