چشم انداز EURUSD دارای فشار فنی و تصمیم بانک مرکزی اروپا برای نرخ است


نقاط صحبت S&P 500، FOMC، دلار و EURUSD:

  • چشم انداز بازار: USDJPY نزولی زیر 137; GBPUSD صعودی بالای 1.2300; S&P 500 نزولی زیر 4030
  • فدرال رزرو همانطور که انتظار می رفت نرخ معیار خود را 50 bps افزایش داد، اما پیش بینی SEP در سال 2023 مبنی بر 5.1 درصد انتظارات بازار را نقض کرد – و با این حال بازار همچنان به کاهش این پیش بینی ادامه می دهد.
  • با تصمیمات نرخ ECB، BOE و SNB، مجموعه ای از داده های چینی و PMI جهانی در پیش است. EURUSD جالب ترین راه اندازی به نظر می رسد

توصیه شده توسط John Kicklighter

ایجاد اعتماد در معاملات

تصمیم فدرال رزرو به همان اندازه که انتظار می رفت با تصمیمات سیاست تحریک آمیز بود – حداقل نسبت به انتظارات بازار. مشاهده نوسانات از سوی دارایی‌های ریسکی و دلار به‌طور محسوسی محدودتر از آن چیزی بود که از اوج نوسانات روز FOMC در سال 2022 انتظار می‌رفت. و کشش واقعی پس از این رویداد کاملاً وجود نداشت. تا حدی، نتیجه تصمیم گیری نرخ به طور کلی مطابق با انتظارات از رویداد گسترده تر بود. اما بدبینی بازار به توانایی های بانک مرکزی در حرکت رو به جلو، نقش مهمی در خلع سلاح حرکت های بزرگتر ایفا می کند. با گذشت آخرین رویداد از بزرگترین رویدادهای شناخته شده سال، بازارها ممکن است حرکت بازار را از اینجا به هنجارهای فصلی واگذار کنند. اگر اینطور باشد، مفروضات تخلیه نقدینگی دسامبر در اطراف تعطیلات قوی خواهند بود. همچنین به تصویری که S&P 500 (به عنوان یک معیار ریسک) با محدودترین محدوده 20 روزه خود در 13 ماه گذشته ایجاد کرده است، پاسخ می دهد. این محدوده به اندازه کافی گسترده است که سطوح سخاوتمندانه نوسان می تواند به راحتی در محدوده ها نگه داشته شود. چه چیزی می تواند هنجارهای فصلی را نادیده بگیرد و سطوح نوسان دسامبر 2018 را تحریک کند؟ شاید یک نام “رسمی” رکود ایالات متحده یا یک بحران مالی حاد (قوی خاکستری).

نمودار S&P 500 با حجم، SMAهای 20، 100 و 200 روزه، “Wicks” و محدوده 20 روزه (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

چرا شاخص‌های ایالات متحده و دلار در نهایت قادر به تسریع ریسک رویداد متمایز مانند تصمیم نرخ FOMC به اقدامات قیمتی مهم‌تر نبودند؟ بیایید سناریوهای بالقوه ای که بانک مرکزی می تواند دنبال کند و نتایج واقعی را بررسی کنیم. قابل هضم ترین عنصر جلسه سیاست گذاری، خود تصمیم نرخ بود. افزایش 50 امتیازی به محدوده 4.25 تا 4.50 درصد مطابق با انتظارات بود (احتمال 79 درصدی از بازارها از طریق معاملات آتی صندوق فدرال رزرو) بنابراین قیمت خوبی داشت. این بلافاصله توجه را به خلاصه پیش بینی های اقتصادی (SEP) معطوف کرد که در همان زمان منتشر شد. در حالی که در این نظرسنجی عناصر مختلفی وجود دارد – از جمله کاهش پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی از 1.7 به 0.5 درصد و ارتقای انتظارات تورمی – این پیش‌بینی نرخ بهره بود که بیشترین اهمیت را داشت. علی‌رغم پیش‌بینی نرخ پایانی بازار که تقریباً در نشست ژوئن 2023 حدود 4.83 درصد پیش‌بینی شده بود، پیش‌بینی میانگین گروه‌ها از 5.1 درصد بالای آب باعث افزایش قیمت مجدد نمی‌شود. در واقع، به نظر می‌رسد بازار به همان اندازه که قبل از به‌روزرسانی بود، نسبت به دستورالعمل بانک مرکزی در مورد نرخ‌ها در سال آینده بدبینانه باقی می‌ماند.

جدول سناریوی FOMC با رویدادها، احتمالات و تاثیر دلار/S&P 500

image2.png

جدول ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

در اینجا ملاحظات حل نشده و منفجر نشده ناشی از این خطر رویداد نهفته است. رئیس پاول تا آنجا پیش رفت که در پاسخ به سوالی به این نکته اشاره کرد که 17 نفر از 19 مقام شرکت کننده در پیش بینی نرخ پایانی بالاتر از 5 درصد را انتظار داشتند. یکی از عناصر مرتبط با مخالفت بالقوه شاهین برای آینده این باور است که فدرال رزرو در سال 2023 نرخ بهره را کاهش خواهد داد که فعالان بازار انتظار دارند در حالی که بانک مرکزی معتقد است در کارت نیست. جالب اینجاست که اگر فدرال رزرو مجبور شود از دستورالعمل خود خارج شود، به خوبی می تواند به دلیل ریسک رکود باشد که به همان اندازه برای روند ریسک مضر است. در مورد خط سیر دلار آمریکا، اختلاف انتظارات بین قدرت سیاست گذاری و بازار، مزیت تجارت حمل و نقل درک شده را که گرینبک در طول سال گذشته از آن استفاده کرده است، می زند. با کاهش معاملات آتی صندوق فدرال رزرو، نرخ‌های خزانه‌داری کوتاه‌مدت‌تر نیز وجود دارد که ارتباط نزدیک‌تری با ارزیابی معاملات دیفرانسیل بازدهی دارد. در حالی که بازدهی 2 ساله خزانه داری به طور کلی در حدود 4.2 درصد ثابت بود، تهدید یک شکست شدید روند صعودی می تواند این دیدگاه را تغییر دهد. در همین حال، سایر نرخ‌های معیار اصلی منطقه‌ای در حال تلاش برای کاهش شکاف با ایالات متحده هستند.

نمودار سود 2 ساله خزانه داری ایالات متحده با شاخص دلار DXY (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

با صحبت از بسته شدن مزیت دلار آمریکا، داک اقتصادی در 48 ساعت پایانی این هفته به طور استثنایی در طرف دیگر بزرگان فعال خواهد بود. پنج تصمیم اصلی بانک مرکزی در مورد نرخ بهره وجود دارد (بانک‌های مرکزی ECB، BOE، SNB، هنگ‌کنگ و مکزیک)، مجموعه‌ای از داده‌های چین در ماه نوامبر، داده‌های اشتغال استرالیا و البته کشورهای توسعه‌یافته PMI دسامبر را در روز جمعه افزایش دادند. از بزرگترین اقتصادها و بازارهای جهان چیزهای زیادی برای جویدن وجود دارد، اما من به دارایی های کمتر دنبال شده اما شدیدتر نیز علاقه مند هستم. پس از افزایش بیش از حد انتظار تولید ناخالص داخلی نیوزیلند در سه ماهه سوم، حرکت گسترده ای از دلار نیوزلند در حال حاضر افزایش نیافته است. اگر بازار با وجود این داده ها شروع به عقب نشینی کند، می تواند موجی سوداگرانه را آغاز کند که مولدتر است. با رویدادهای بسیار زیادی از داک های همتایان، جفت کیوی که برای من جالب ترین به نظر می رسد NZDCAD است.

ریسک بالای رویدادهای کلان اقتصادی برای 48 ساعت آینده

image4.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

هر چقدر هم که نرخ ارز جزئی و عجیب و غریب جالب باشد، توجه معقولی باید به جفت هایی مانند GBPUSD و USDJPY شود. اولی قبل از تصمیم FOMC به بالای 1.2300 (نقطه میانی دامنه پس از همه‌گیری) شکست و دومی پس از حفظ حمایت قبلی به عنوان مقاومت جدید در حدود 1.3750 همچنان پایین‌تر است. فنی ترین جفت آن ها EURUSD است. ما در حال نزدیک شدن به پایانه تشكیل گوه فزاینده به پایین ترین حد در ماه اكتبر هستیم كه اتفاقاً به سمت مقاومت خط روند بلندمدت در حدود 1.0700 پیش می رود. یک وقفه فنی تا قبل از پایان هفته ها بسیار محتمل است، زیرا فضای بین این الگوهای متقاطع خالی می شود. این بدان معنا نیست که ما باید به دنبال یک نقض بگردیم – چیزی که من آن را “شکستن از ضرورت” می نامم تا “شکست اعتقاد”. با توجه به اینکه بانک مرکزی اروپا (ECB) انتظار می رود صبح پنجشنبه افزایش 50 واحدی نرخ بهره را اعلام کند و بازار به شدت نسبت به حرکت پس از این افزایش به 2.50 درصد تردید دارد، فضای زیادی برای حدس و گمان وجود دارد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 0% 5% 3%
هفتگی -22٪ 8% -5٪

نمودار EURUSD با SMAهای 20 و 200 روزه (روزانه)

image5.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید





منبع