چشم انداز EUR/USD در آستانه نشست اکتبر ECB نزولی باقی می ماند


نکات کلیدی EUR/USD:

  • تورم نهایی منطقه یورو کمی کمتر از انتظارات بازار بود
  • ریسک گریزی بازدهی خزانه داری ایالات متحده را افزایش می دهد و دلار را در میان ترس های رو به رشد رکود تقویت می کند.
  • چشم انداز EUR/USD همچنان مبهم است

توصیه شده توسط Cecilia Sanchez Corona

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/CAD، USD/JPY

آمار نهایی CPI منطقه یورو در ماه سپتامبر نشان‌دهنده افزایش فشار قیمت‌ها در منطقه یورو است که بانک مرکزی اروپا را در آستانه نشست سیاست‌گذاری آتی قرار می‌دهد. این هنجار جدید قیمت‌های بالا و شرایط مالی سخت‌تر در سراسر جهان نگرانی‌ها را در مورد رکود جهانی، افزایش نوسانات، ریسک گریزی و تقاضا برای دارایی‌های امن، تقویت می‌کند و قدرت دلار را تقویت می‌کند.

رقم تورم سرفصل سالانه سپتامبر برای منطقه یورو کمی به سمت پایین بازبینی شد. رقم اولیه 10.0 درصد بود اما نسبت به سال گذشته به 9.9 درصد کاهش یافت. با وجود تعدیل و اجتناب از علامت دو رقمی، فشارهای تورمی بسیار بالا باقی می‌ماند و بانک مرکزی اروپا را در موقعیت دشواری قرار می‌دهد زیرا اقتصاد منطقه یورو به هیچ وجه قوی نیست و در عین حال بحران انرژی را نیز پشت سر می‌گذارد.

image1.png

در نشست بعدی بانک مرکزی اروپا در 27 اکتبر، بازارها انتظار دارند که دومین افزایش متوالی نرخ بهره را به میزان 75 بشکه در پی افزایش دهد، پس از افزایش 50 بشکه ای در جولای. در حالی که این امر برای یورو مثبت خواهد بود، اما نگرانی ها در مورد رکود جهانی در حال افزایش است زیرا بانک های مرکزی در سراسر جهان به افزایش نرخ بهره ادامه می دهند.

در ایالات متحده، نرخ بهره به سطوحی رسیده است که از سال 2008 مشاهده نشده است. بازدهی 10 ساله اکنون بالای 4.10 درصد است و فدرال رزرو تعهد خود را برای مهار تورم با فشار دادن نرخ ها به منطقه محدودتر تقویت کرده است. این افزایش بازدهی باعث تقویت دلار می شود که به ضعف بیشتر یورو نیز منجر می شود، اما همچنین به این دلیل که از نظر بنیادی، اقتصاد ایالات متحده در وضعیت بهتری نسبت به منطقه یورو قرار دارد.

از نقطه نظر فنی، در طول دو روز گذشته یورو/دلار آمریکا با بررسی برخی اخبار مثبت توسط سرمایه‌گذاران افزایش یافت، اما چشم‌انداز میان‌مدت برای جفت ارز نزولی باقی می‌ماند. با نگاهی به نمودار روزانه، محدوده کوتاه مدتی بین 0.9540 و 0.9999 وجود دارد. در آن منطقه، مقاومت در حدود 0.9875 وجود دارد که نزدیک به 100 SMA است، در حالی که حمایت در حدود 0.9665 دیده می شود.

با نگاهی به آینده، انتظار می‌رود اعتماد مصرف‌کننده منطقه یورو در این جمعه منتشر شود، پیش از دور ارقام PMI در روز دوشنبه، Ifo Business آلمان در روز سه‌شنبه و تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در پنجشنبه آینده.

نمودار روزانه EUR/USD

image2.png

منبع: TradingView

توصیه شده توسط Cecilia Sanchez Corona

تجارت خود را با IG Client Sentiment Data بهبود دهید

ابزارهای آموزشی برای تاجران

  • تازه شروع کردی؟ راهنمای مبتدیان را برای معامله گران FX دانلود کنید
  • آیا می خواهید درباره شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ با آزمون DailyFX آشنا شوید
  • داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را برای نحوه استفاده از این نشانگر معاملاتی قدرتمند از اینجا دریافت کنید.

— نوشته شده توسط Cecilia Sanchez-Corona، تیم تحقیقاتی DailyFX

DailyFX اخبار فارکس و تحلیل های فنی را در مورد روندهایی که بر بازارهای ارز جهانی تأثیر می گذارد ارائه می دهد.





منبع