چشم انداز قیمت طلا به NFP با تنظیم XAU/USD برای بدترین هفته در 2 ماه گذشته تبدیل می شود


طلا، XAU/USD، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، احساسات مشتری IG – جلسه توجیهی طلا:

  • قیمت طلا برای بدترین هفته در حدود 2 ماه گذشته در مسیر خود قرار دارد
  • گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده ممکن است در آینده نوسانات بیشتری را به همراه داشته باشد
  • XAU/USD همچنین در معرض خطر شرط‌بندی طولانی‌تر معامله‌گران خرده‌فروشی است

قیمت طلا برای بدترین هفته در حدود 2 ماه گذشته در مسیر خود قرار دارد و فلز زرد قبل از نزدیک شدن به آخر هفته حدود 3.7 درصد کاهش یافت. محرک اصلی نزول طلا در این هفته، تقویت دلار آمریکا بوده است. به نظر می رسد قدرت دلار در این هفته تا حد زیادی ناشی از آن باشد عوامل خارجی. موارد اخیر شامل مشکلات سیاست پولی در اروپا و کشورهای توسعه یافته است که در معرض خطر رشد جهانی هستند.

به نظر می رسید روز پنجشنبه، Fedspeak نقشی کلیدی در بهبود احساسات بازار ایفا کند. کریستوفر والر از فدرال رزرو و جیمز بولارد هر دو تاکید کردند که بانک مرکزی “شانس خوبی” برای فرود نرم دارد. این اطمینان احتمالاً دلار آمریکا را ملایم کرد و به قیمت‌های طلای ضد فیات اجازه داد پس از زیان‌های آشکار در اوایل هفته جاری، جایگاه ثابتی پیدا کند.

در 24 ساعت باقیمانده همه چیز جالب تر خواهد شد. همه نگاه ها به گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ژوئن است. ایالات متحده 268 هزار شغل اضافه کرده است که نسبت به 390 هزار شغل در ماه مه کاهش یافته است. اما، ممکن است تمرکز بیشتری بر میانگین درآمد ساعتی باشد. چاپ سالانه 5.0% مشاهده می شود که از 5.2% قبل کاهش یافته است. اگر بانک مرکزی بخواهد انتظارات تورمی را تثبیت کند، نظارت بر دستمزدها از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

شاخص غافلگیری اقتصادی سیتی ایالات متحده عمیقاً در محدوده منفی باقی مانده است. این نشانه آن است که تحلیلگران سلامت اقتصاد را بیش از حد ارزیابی می کنند و دری را برای شگفتی های نزولی در داده ها باز می کند. یک علامت نگران کننده برای فدرال رزرو می تواند به شکل افزایش مشاغل کمتر یا حتی منفی باشد در حالی که درآمدها همچنان قوی هستند. این ممکن است نگرانی هایی را در مورد رکود تورمی ایجاد کند. به این ترتیب، نوسانات طلا ممکن است بالا بماند.

تحلیل تکنیکال طلا

قیمت طلا شکست خود را در منطقه حمایتی 1787 تا 1810 تأیید کرده است و متعاقباً از پایین ترین سطح دسامبر 2021 در 1753 عبور کرده است. در 24 ساعت گذشته، قیمت ها پشت سر گذاشته اند. الگوی شمعدان دوجی سنگ قبر. این نشانه بلاتکلیفی است که در آن روند صعودی می تواند به دستاوردهای بعدی اشاره کند. در چنین حالتی، میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA) می تواند به عنوان مقاومت کلیدی وارد عمل شود. در غیر این صورت، زیان های بیشتر تمرکز را بر روی پایین ترین سطح سپتامبر 2021 در 1722 قرار می دهد.

نمودار روزانه XAU/USD

چشم انداز قیمت طلا به NFP با تنظیم XAU/USD برای بدترین هفته در 2 ماه گذشته تبدیل می شود

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

چشم انداز احساسات طلا – نزولی

را مناحساسات مشتری G (IGCS) پیمانه نشان می دهد که حدود 87 درصد از معامله گران خرده فروشی طلای خالص هستند. IGCS تمایل دارد به عنوان یک شاخص مخالف رفتار کند. به این ترتیب، از آنجایی که اکثر معامله گران طولانی مدت هستند، این نشان می دهد که XAU/USD ممکن است به کاهش خود ادامه دهد. قرار گرفتن در معرض صعودی نسبت به دیروز و هفته گذشته به ترتیب 5.36 درصد و 8.29 درصد افزایش یافته است. ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر یک سوگیری معاملاتی مخالف نزولی قوی‌تری ارائه می‌دهد.

چشم انداز قیمت طلا به NFP با تنظیم XAU/USD برای بدترین هفته در 2 ماه گذشته تبدیل می شود

– نوشته دانیل دوبروفسکی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @ddubrovskyFX در توییتر





منبع