چرخش دلار آمریکا بر AUD غالب است


پیش بینی دلار استرالیا: نزولی

  • دلار استرالیا با کاهش ارزش دلار آمریکا افزایش یافته است
  • فشار افزایش نرخ RBA تا حدودی با برآوردهای گمشده CPI کاهش می یابد
  • اقدامات فدرال رزرو و تولید ناخالص داخلی ایالات متحده انجام می شود، اما خطرات ناشی از کندی چین همچنان ادامه دارد

دلار استرالیا هفته پرفراز و نشیب دیگری را بالاتر از جایی که شروع کرده بود به پایان رساند.

ارقام تورم داخلی و به دنبال آن افزایش نرخ فدرال رزرو و تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، مهمات زیادی را برای نوسانات فراهم کرد. RBA این سه شنبه در مورد نرخ ها تصمیم گیری خواهد کرد.

CPI استرالیا آنطور که پیش بینی می شد بالا نرفت و چشم انداز یک افزایش چشمگیر از RBA را در این هفته کاهش داد.

چشم انداز دلار استرالیا: چرخش دلار آمریکا بر AUD غالب است

این باعث شد که AUD/USD به سمت نشست فدرال رزرو پایین بیاید و حرکت 75 واحدی از آنها به پیش بینی های بازار رسید. این زبان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بود که پس از آن شاهد کاهش تعدیل افزایش های آینده برای فدرال رزرو بود.

این امر باعث کاهش دلار آمریکا و افزایش ارزش استرالیا به ارقام تولید ناخالص داخلی ایالات متحده شد که باعث نزولی شد و باعث تضعیف بیشتر دلار و افزایش AUD شد.

این سه رویداد منجر به کاهش بازده اوراق قرضه 3 و 10 ساله دولت مشترک المنافع استرالیا (ACGB) شد. در صورت ادامه حرکت به سمت جنوب، این می تواند AUD را تضعیف کند.

AUD/USD، بازده اوراق قرضه دولتی 3 و 10 ساله استرالیا

چشم انداز دلار استرالیا: چرخش دلار آمریکا بر AUD غالب است

چارت سازمانی جبازخوانی شده در TradingView

RBA در جلسه این هفته خود نفس راحتی خواهد کشید. اگرچه پیش‌بینی‌ها نادیده گرفته می‌شوند، اما CPI سرفصل 6.1% همچنان برای بانک مرکزی مشکل ساز است، زیرا آنها هدف اجباری 2-3% را دارند.

افزایش 50 امتیازی توسط بازارها قیمت گذاری می شود. فیلیپ لو، فرماندار RBA قبلاً گفته بود که بحث در نشست اوت احتمالاً بر روی افزایش 25 یا 50 واحدی در هدف نرخ نقدی متمرکز خواهد بود.

در پس‌زمینه، قیمت‌های کالاها ثابت بوده و عمدتاً به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا بالاتر رفته است. وضعیت در چین همچنان زنجیره‌های تامین جهانی را آزار می‌دهد، زیرا سیاست‌های کووید-19 صفر آن‌ها در تعطیلی مراکز اصلی به‌طور متوالی ادامه دارد.

بدتر شدن چشم انداز در چین، رو به وخامت بخش املاک در این کشور است. بین توسعه‌دهندگانی که تعهدات بدهی خود را نکول می‌کنند، پروژه‌های ناتمام بدون بودجه و خریدارانی که دست به اعتصاب وام مسکن زده‌اند، به نظر می‌رسد راه‌حلی دور از ذهن است.

جریان تأثیرات برای AUD ممکن است کاهش قیمت کالاها در مراحلی از مسیر باشد. خوشبختانه برای صادرکنندگان کالاهای فله استرالیایی که در معرض چین قرار دارند، بیشتر قراردادهای آنها بلندمدت است و اگر مشکلات برطرف نشود، مدتی طول می کشد تا این تأثیرات احساس شود.

داده های تجارت استرالیا در روز پنجشنبه منتشر خواهد شد و بازار نظاره گر خواهد بود تا ببیند آیا مازاد 15.97 میلیارد دلاری استرالیا در ماه گذشته قابل حفظ است یا خیر.

چشم انداز دلار استرالیا: چرخش دلار آمریکا بر AUD غالب است

چارت سازمانی جبازخوانی شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییترr





منبع