پیچ و مهره EUR/USD به سمت مقاومت خط روند، GBP/USD خطر شکست صعودی را تهدید می کند


چشم انداز EUR/USD و GBP/USD:

  • یورو و پوند هفته را با مثبتی آغاز می کنند که با بهبود جو بازار تقویت شده است
  • دلار آمریکا در میان کاهش تقاضای پناهگاه امن، ضعیف می شود
  • این مقاله به تحلیل کلید می پردازد یورو/دلار آمریکا و GBP/USD سطوح فنی برای تماشا در کوتاه مدت

توصیه شده توسط دیگو کولمن

فارکس برای مبتدیان

بیشترین خوانده شده: قیمت طلا با افزایش بازده، بهبود خلق و خو، کاهش حرکت صعودی در حال حاضر کاهش می یابد

یورو و پوند انگلیس هفته را با روند صعودی آغاز کردند و به دلیل کاهش تقاضای امن در برابر دلار آمریکا، اندکی افزایش یافتند. در آستانه بسته شدن وال استریت، EUR/USD با 0.33% افزایش به 1.0795 رسید، در حالی که GBP/USD 0.5% بالاتر بود و یک لمس پایین تر از دسته 1.2200 معامله شد.

پس از خبرهایی مبنی بر موافقت First Citizens Bancshares با خرید بخش هایی از بانک ورشکسته Silicon Valley، که ممکن است به کاهش اضطراب ناشی از استرس در سیستم بانکی ایالات متحده کمک کند، ارزهای با بتا بالا با روحیه مثبت حمایت شدند.

علاوه بر این، گزارش‌های فاش شده مبنی بر اینکه مقامات ایالات متحده ممکن است در حال بررسی توسعه برنامه‌های وام‌دهی اضطراری برای حمایت از موسسات مالی منطقه‌ای مشکل‌دار و نیازمند نقدینگی باشند نیز به بهبود روحیه کمک کرد.

با حرکات اخیر، هر دو EUR/USD و GBP/USD نزدیک به سطوح کلیدی معامله می شوند. در زیر تجزیه و تحلیل هر جفت از نقطه نظر فنی است.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 18% 10% 13%
هفتگی 15% -9٪ 1%

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

پس از صعود روز دوشنبه، EUR/USD به طور آزمایشی به مقاومت خط روند نزدیک به سطح روانی 1.0900 نزدیک می شود. هفته گذشته قیمت ها از آن منطقه رد شد، بنابراین نمی توان نتیجه مشابهی را در آزمایش دیگری رد کرد. در شانس عقب نشینی، پشتیبانی فنی در حدود میانگین متحرک 50 روزه و پس از آن 1.0630 دیده می شود.

برعکس، اگر گاوها بتوانند جفت را با موفقیت به بالای سد 1.0900 برسانند، می‌توانیم شاهد حرکت به سمت اوج فوریه در حدود 1.1035 باشیم. با قدرت بیشتر، تمرکز به سطح 1.1200 تغییر می کند.

نمودار فنی EUR/USD

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار EUR/USD با استفاده از TradingView تهیه شد




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 2% 16% 9%
هفتگی 13% -6٪ 2%

GBP/USD تجزیه و تحلیل فنی

پس از رالی اخیر، GBP/USD در حال بررسی مقاومت خوشه ای واقع در اطراف ناحیه 1.2300 است. اگر این مانع در جلسات آتی شکسته شود، گاوها می توانند به 1.2450 حمله کنند، یعنی اصلاح فیبوناچی 61.8 درصدی رکود سال 2022، که با اوج های ژانویه و دسامبر همخوانی دارد.

از طرف دیگر، اگر قیمت ها از سطوح فعلی رد شوند و شروع به اصلاح پایین تر کنند، حمایت اولیه در حدود میانگین متحرک ساده 50 روزه قرار دارد. در زیر آن، طبقه بعدی مورد علاقه را می توان در 1.1960 و به دنبال آن 1.1900 پیدا کرد.

نمودار فنی GBP/USD

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار GBP/USD با استفاده از TradingView تهیه شد





منبع