پیش بینی قیمت طلا: طلا به پشتیبانی کلیدی سقوط می کند


نکات طلایی:

  • قیمت طلا به سطح حمایت کلیدی در پایین‌ترین حد خود در 10 ماه اخیر رسیده است.
  • تقویت دلار، به دلیل تورم که اخیراً یک موضوع قوی بوده است و این به حرکت در طلا کمک می کند – این هفته چاپ CPI را از ایالات متحده در روز چهارشنبه به ارمغان می آورد و این می تواند انگیزه بیشتری را در این حرکت در طلا ایجاد کند.
  • سوال بزرگ این است که در 1673 دلار چه اتفاقی می‌افتد که پایین‌ترین قیمت طلا در دو سال اخیر و قیمتی است که از طریق چند تکرار مختلف پشتیبانی را حفظ کرده است. تفکیک زیر که نشان‌دهنده «قیمت‌گذاری» بیشتر از همان موضوعی است که در تابستان 2020 منجر به شکست شد.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

قیمت طلا در پشت سر خود است و در چهار هفته گذشته، خریداران نتوانسته اند چیز زیادی تولید کنند تا مانع از روند نزولی شوند. قیمت ها مقاومت در یک کلید پیدا کردند سطح فیبوناچی در اوایل ژوئن، تشکیل یک گوه در حال افزایش در طول مسیر ایجاد کرد. گوه های در حال افزایش اغلب با هدف معکوس شدن نزولی مورد بررسی قرار می گیرد و این امر همچنان ادامه دارد زیرا فروشندگان قیمت ها را تا 10 ماه اخیر پایین آورده اند.

پشتیبانی کنونی کمی با مقاومت قبلی مرتبط است، زیرا این نشانگر 50 درصدی حرکت 2020-2021 بود که به تعیین این نشانگر در اوایل ماه گذشته کمک کرد، و اصلاح 14.4 درصدی از همان مطالعه در حال ورود است. امروز صبح بازی کنید تا سعی کنید به پایین نگه داشتن آن کمک کنید.

من در مورد این تنظیم در اوایل ژوئن و درست پس از تایید افزایش گوه نوشته بودم و چند روز قبل از شروع خرابی.

نمودار قیمت روزانه طلا

نمودار قیمت روزانه طلا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

نوسانات طلا برای تست سفت شدن با گرم شدن تقویم

چندین نقطه فشار برای موضوع نزولی در طلا وجود دارد، از جمله افزایش مداوم دلار آمریکا که رکورد جدیدی را در 20 سال اخیر برای شروع این هفته رقم زده است. اما – پشت حرکت دلار چیزی است که به طور مستقیم و غیرمستقیم با تورم به طلا نیز مرتبط است. CPI قرار است روز چهارشنبه منتشر شود و بازارها منتظر چاپ بالاترین قیمت جدید 40 ساله هستند.

وقتی ماه گذشته این اتفاق افتاد، قیمت طلا در واقع جهش کرد – درست تا سطح فیبوناچی در سال 1881. این در روز جمعه بود و هنگامی که بازار هفته بعد باز شد، این حرکت محو شد و سپس برخی به عنوان فروشنده از این حرکت استفاده کردند.

اما، برای برخی زمینه‌ها – یک ناحیه پشتیبان به هم پیوسته وجود داشت که درست قبل از چاپ در اطراف دسته 1830 (که با کادر نارنجی در نمودار زیر نشان داده شده است) وارد عمل شده بود، که منجر به آن جهش سریع تا سال 1881 شد قبل از اینکه فروشندگان بتوانند برای کنترل و القای یک روند نزولی که امروز، تقریبا یک ماه بعد، همچنان ادامه دارد.

نمودار قیمت چهار ساعته طلا

نمودار چهار ساعته طلایی

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

حرکت رو به جلو استراتژی طلا

یک مورد واضح در اینجا این است که روند غالب در طلا نزولی است. و در این برهه زمانی خاص، قیمت‌ها بر پایه حمایت نزدیک به پایین‌ترین حد خود قرار دارند. بنابراین، در حالی که فروش آف همچنان فریبنده است، سطوح فعلی می تواند چالشی برای این رویکرد ایجاد کند.

و همچنین با توجه به واکنش طلا به CPI در ماه گذشته، با جهش بیش از 50 دلاری پس از رکود تورم، پتانسیل نوسانی در این موضوع وجود دارد زیرا ما نقطه داده بعدی برای CPI را در چهارشنبه این هفته دریافت می کنیم. این بدان معنا نیست که جهش 50 دلاری دیگری رخ خواهد داد، اما، همانطور که اخیرا شاهد بودیم، جهش ممکن است، حتی در صورت افزایش تورم.

در این مرحله، قیمت طلا در منطقه حمایتی قرار دارد که آخرین بار در اکتبر سال گذشته در جریان بود و به حفظ سطح پایین کمک کرد و این منطقه بین سال‌های 1723 و 1733، هر دو سطح فیبوناچی، ادامه دارد. کمی بالاتر، از 1763-1771، منطقه مورد علاقه دیگری است که پتانسیل مقاومت را نشان می دهد. و اگر این اوج ها را حفظ نکند، یک نقطه قبلی از حمایت کوتاه مدت در حدود سال 1805 وجود دارد که می تواند زمینه دیگری را برای پتانسیل مقاومت پایین تر نشان دهد.

نمودار روزانه طلا

نمودار روزانه طلایی

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

تصویر بزرگتر طلایی

قیمت طلا تقریباً دو سال است که در یک محدوده قرار دارد. 7 آگوست بودهفتم در سال 2020، زمانی که قیمت طلا به 2089 دلار به اوج خود رسید و از آن زمان به بعد، خریداران با گسترش دامنه قابل توجهی از بازار دور ماندند.

طرف پشتیبانی این محدوده قبلاً با چند آزمایش روبرو شده است و از 9 آگوست هیچ چیز انجام نشده استهفتم سال گذشته زمانی که قیمت ها به سرعت به زیر 1680 دلار در هر اونس سوسو زدند. شکست کمتر از آن منجر به پایین‌ترین قیمت طلا در دو سال اخیر می‌شود و تا حدود 1450 دلار در هر اونس حمایت قابل توجهی وجود ندارد.

نمودار قیمت هفتگی طلا

نمودار قیمت هفتگی طلا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

— نوشته شده توسط جیمز استنلی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com

تماس بگیرید و دنبال کنید جیمز در توییتر: @JStanleyFX





منبع