پیش بینی بنیادی S&P 500، DAX 40 و ASX 200 برای هفته پیش رو


S&P 500، DAX 40 و ASX 200 Fonamental Forecast Points Talking:

  • S&P 500 در هفته گذشته موفق شد از مرز محفوظ ترین محدوده 12 روزه امسال عبور کند، اما شور و شوق “تعداد کاهش سرعت فدرال رزرو” به طور چشمگیری کاهش یافت.
  • در حالی که ریسک رویدادهای کلیدی زیادی در هفته‌های آتی وجود دارد – و قبل از تخلیه واقعی نقدینگی در پایان سال – قیمت این هفته ممکن است به دلیل پیش‌بینی تصمیمات هفته آینده فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا آسیب ببیند.
  • یکی از شاخص های اصلی که هم تصمیم نرخ به روز شده و هم انتشار تولید ناخالص داخلی 3Q خود را دارد، ASX 200 استرالیا است.

توصیه شده توسط John Kicklighter

چگونه FX را با استراتژی معاملاتی سهام خود معامله کنید

پیش بینی اساسی برای S&P 500: نزولی

شاخص های سهام ایالات متحده تلاش قابل توجهی را برای احیای روند صعودی متلاطم از اواسط اکتبر در هفته گذشته انجام دادند و سرمایه گذاران تلاش کردند تا از شور و شوق یک رژیم سیاست پولی سرد فدرال رزرو استفاده کنند. جرقه‌ای که در ابتدا برای گاوها به وجود آمد، اظهارات رئیس جروم پاول بود که در آن او سعی کرد انتظارات را با گفتن اینکه کاهش سرعت انقباض در پیش است متعادل کند و همچنین هشدار داد که اوج نرخ نهایی (همچنین به عنوان «نرخ پایانی» نیز شناخته می‌شود. ‘) بالاتر از انتظار قبلی خواهد بود. در حالی که هیچ یک از مرجع ها به ویژه در تلاش های هدایت رو به جلو بانک مرکزی در ماه های گذشته جدید نبودند، بازارها در ابتدا بر روی مرجع سرعت حرکت کردند و داو به سمت یک “بازار صعودی” فنی (20 درصد از پایین ترین سطح ساختاری) حرکت کرد در حالی که S&P 500 بالاتر از 200 بود. میانگین متحرک روز برای اولین بار از آوریل. با این حال، زمانی که شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو (PCE deflator) علیرغم سرد شدنش، هیچ دنباله‌ای برانگیخت و نرخ NFPs در نهایت بازار را به عقب انداخت، شور و شوقی که این نشان می‌دهد به سرعت زیر سوال رفت. آنچه که می‌توانست مسیر روشنی برای گاوهای نر در موضوع «کاهش نرخ‌های ساحلی» باشد، اکنون به یک آشفتگی تبدیل خواهد شد. با توجه به اینکه فدرال رزرو در دوره خاموشی قبل از نشست FOMC خود قرار دارد و نمی تواند انتظارات را هدایت کند، در حالی که تصمیم واقعی در 14 دسامبر در پیش است، تردید یکی از ویژگی های برجسته چشم انداز خواهد بود. و فراموش نکنید که ما به احتمال و زمان رکود نیز فکر می کنیم. رویدادهایی مانند گزارش فعالیت بخش خدمات ISM در روز دوشنبه و نظرسنجی UofM احساسات مصرف کننده در روز جمعه باعث ایجاد این نگرانی خواهد شد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 2% -1٪ 0%
هفتگی -1٪ -1٪ -1٪

نمودار S&P 500 با شاخص نوسانات VIX (روزانه) پوشانده شده است

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

پیش بینی اساسی برای DAX 40: نزولی

شاخص آلمانی DAX 40، مشابه همتای میانگین صنعتی داو جونز در ایالات متحده، توانسته است به یک «بازار گاوی» فنی بازگردد – هرچند هفته‌ها قبل از همتای خود این موفقیت را مدیریت کرده است. برای انگیزه‌های اساسی در پشت بزرگترین اقتصاد اروپا، رویکرد آشنای ذهنیت بهبود در سهام جهانی وجود دارد که به نظر می‌رسد بیشتر مبتنی بر اشتهای سفته‌بازی است تا الهام‌بخش بنیادی واقعی. در اروپا، شروع فصل زمستان باعث نگرانی در مورد قیمت و کمبود انرژی خواهد شد که مدت هاست توسط مقامات هشدار داده شده است. با توجه به اینکه نفت برنت همچنان با قیمت بیش از 5 دلار در هر بشکه نسبت به استاندارد WTI در ایالات متحده و توافق اتحادیه اروپا برای محدود کردن صادرات نفت روسیه به 60 دلار معامله می شود، درد اقتصادی کاهش خواهد یافت. نگرانی اقتصادی بیشتر، پیش بینی بانک مرکزی اروپا در میان درخواست های OECD و شاهین های تورم برای کاهش شکاف نرخ بهره با فدرال رزرو است. تصمیم بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ در 15 دسامبر – یک روز پس از نشست فدرال رزرو – وجود دارد که به همان اندازه انتظارات و ترس بالقوه را در پی خواهد داشت. با توجه به حق بیمه ای که از پایین ترین سطح خود در سال 2022 به بازارها داده شد، کمبود اطلاعات به طور فزاینده ای به جای خوش بینی باعث نگرانی خواهد شد. ارزش توجه به معیارهای فشار اقتصادی را دارد که یکی از آنها را در زیر می‌آورم: اسپرد بازده 10 ساله ایتالیایی-آلمانی معکوس.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -13٪ 5% 1%
هفتگی -12% -4٪ -6٪

نمودار DAX 40 با تفاوت بازدهی 10 ساله ایتالیایی-آلمانی (روزانه) پوشانده شده است.

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

توصیه شده توسط John Kicklighter

تجارت خود را با IG Client Sentiment Data بهبود دهید

پیش بینی اساسی برای ASX200: خنثی

جایی که پیش بینی ها بخش بزرگی از چشم انداز بنیادی ایالات متحده و اروپا در هفته آینده خواهد بود، کاتالیزورهای مستقیمی برای بازار استرالیا وجود خواهد داشت. ASX 200 موفق شد از «بازار نزولی» رسمی (20 درصد اصلاح از رکورد یا بالاترین ساختاری) که بسیاری از همتایانش متحمل شدند فرار کند، و متعاقباً از پایین‌ترین سطح دوگانه خود در 38.2 درصد اصلاح فیب پس از همه‌گیری بهبود یافت. ریکاوری حدود 6400 کاهش یافت. اکنون در فاصله تنها 4 درصد از بازگشت به رکوردهای بالاتر، ما با نگاهی مستقیم به سلامت اقتصاد استرالیا و سطح محدودیت (و بازده) در سیستم مالی با تصمیم نرخ RBA – در میان سایر داده ها، روبرو هستیم. تصمیم بانک مرکزی اولین بار در صبح روز سه‌شنبه اتخاذ می‌شود و انتظار می‌رود 25 واحد افزایش بیشتری داشته باشد که این معیار را به 3.10 درصد برساند. این یک دریچه گاز برای فعالیت های اقتصادی خواهد بود، اما کاهشی است که می تواند اوج بازدهی کمتری نسبت به بسیاری از همتایان جهانی خود داشته باشد (مانند FOMC که نرخ فعلی 4.00 درصد دارد و بیش از 5.00 درصد دیده می شود. سال آینده). در حالی که این می تواند برای فعالیت مطلوب باشد، می تواند جریان های سوداگرانه ای را که به دنبال بازدهی بالاتر هستند نیز مهار کند. اگر تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم ناامید شود – انتظار می‌رود که تنها اندکی نسبت به سه ماهه از 0.9 به 0.8 درصد کاهش یابد – می‌تواند یک مشکل اساسی بزرگ‌تر باشد.

نمودار ASX 200 مابه التفاوت بازدهی دو ساله استرالیا-ایالات متحده (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید





منبع