پیش از انتشار داده های اقتصادی NZD، نشان می دهد که دلار آمریکا عقب نشینی می کند


دلار آمریکا، DXY، دلار نیوزلند، NZD، احساسات بازار، چشم انداز فنی – نکات صحبت

  • افزایش ریسک در نقاط وال استریت بازارهای APAC پس از مداخله BoE افزایش یافت
  • داده‌های نیوزلند پس از عملکرد بهتر NZD در طول تجارت اتحادیه اروپا/ایالات متحده
  • عقب نشینی دلار آمریکا خط روند را لمس می کند. آیا DXY جنبه منفی بیشتری دارد؟

چشم انداز پنج شنبه آسیا و اقیانوسیه

افزایش ریسک یک شبه در وال استریت، بازارهای آسیا-اقیانوسیه را برای بازگشایی بالاتری ایجاد می کند، زیرا دلار آمریکا در برابر همتایان اصلی خود سقوط می کند. با کاهش بازدهی خزانه داری، شاخص S&P 500 1.97 درصد بالاتر بسته شد. قیمت نفت خام WTI افزایش یافت و اسپردهای اساسی از جمله اسپرد کراک 1:1 و 3:2:1 نشان داد که پالایشگاه‌ها شاهد بهبود تقاضا هستند. اثرات طوفان ایان که در حال حاضر فلوریدا را درنوردیده است، ممکن است گسترش بیشتر را نیز توضیح دهد، زیرا چندین دکل دور از ساحل با حجم بالا برای محافظت از کارگران در طول طوفان آفلاین هستند.

بانک مرکزی انگلیس (BoE) در واکنش به آشفتگی بازار اوراق قرضه ناشی از یک طرح مالی نادرست، از جمله کاهش مالیات در طول چرخه افزایش نرخ، بسته خرید اضطراری Gilt را در روز چهارشنبه اعلام کرد. با این حال، BoE از مقصر دانستن قانونگذاران اجتناب کرد، زیرا احتمالاً موضع بی طرفانه خود را در مورد سیاست حفظ می کند. این اقدام فروش Gilts توسط BoE را به طور موقت معکوس می کند و اکنون در چند هفته آینده 5 میلیارد اوراق قرضه با تاریخ طولانی خریداری خواهد کرد.

حراج 7 ساله خزانه داری امروز با تقاضای شگفت انگیز خوبی مواجه شد و نسبت پیشنهادی به پوشش 2.57 را به دست آورد. این با وجود افزایش در اوراق خزانه بود که بازدهی را پایین آورد. با این حال، نرخ 7٪ برای پیشنهاد دهندگان مستقیم به اندازه کافی جذاب بود، اگرچه خریداران غیرمستقیم نسبتا ضعیف بودند. اخیراً شرط‌های افزایش نرخ کاهش یافته است. قراردادهای آتی صندوق های فدرال رزرو نشان می دهد که نرخ بهره ایالات متحده در ماه می 2023 به 4.42 درصد رسیده است. این قیمت گذاری در 23 سپتامبر 4.7 درصد بود.

ارزهای APAC از عقب نشینی USD سود بردند. دلار استرالیا و دلار نیوزلند در برابر گرین بک افزایش یافتند و NZD از همتای کراس تاسمن خود پیشی گرفت و AUD/NZD برای دومین روز کاهش یافت. یوان فراساحلی چین پس از اینکه USD/CNH در معاملات یک شبه به رکورد بالایی رسید، سقوط کرد. داده‌های اقتصادی نیوزلند امروز در کانون توجه قرار گرفته‌اند، با چشم‌انداز فعالیت ANZ و اعتماد تجاری برای ماه سپتامبر که در ساعت 00 GMT از بین می‌رود.

دلار آمریکا DXY – پیش بینی فنی

شاخص DXY به یک خط روند اصلی بازگشت که بین ارائه حمایت و مقاومت تا ماه می چرخیده است. عقب نشینی دیر شده است، اما ممکن است با نگاه کردن به نوسانگرهای RSI و MACD DXY فضای بیشتری برای اجرا داشته باشد. RSI از مرز 70 خود عبور کرد و MACD اکنون در حال کاهش است و در مسیری برای مشاهده یک خط سیگنال متقاطع است. با این حال، ممکن است مقداری تثبیت در مقابل یک عقب‌نشینی گسترده‌تر درست باشد، اما اگر قیمت‌ها به نزول ادامه دهند، اوج ژوئن 2002 یا SMA 20 روزه اهداف ملموسی را برای گروه‌بندی مجدد گاوها ارائه می‌کند.

دلار آمریکا DXY – نمودار روزانه

نمودار، نمودار خط توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع