پیشنهاد EURUSD به عنوان داده PMI مسیر صعودی خود را ادامه می دهد


نکات کلیدی PMI منطقه یورو:

  • شاخص خروجی ترکیبی منطقه یورو فلش در 50.2 (دسامبر: 49.3). بالاترین 7 ماهه
  • شاخص فعالیت PMI خدمات منطقه یورو فلش در 50.7 (نوامبر: 49.8). بالاترین 6 ماه.
  • فلش PMI تولید منطقه یورو (3) در 48.8 (دسامبر: 47.8). بالاترین 5 ماهه

پیشنهاد شده توسط زین وودا

آخرین پیش بینی یورو برای سه ماهه اول 2023 را دریافت کنید

شاخص خروجی مرکب PMI منطقه یورو S&P جهانی تعدیل شده فصلی به بالای سطح بدون تغییر 50 بازگشت زیرا برای سومین ماه متوالی بهبود را ثبت کرد. این داده ها نشان دهنده کندترین کاهش از ژوئیه گذشته است، زمانی که سطح فعالیت برای اولین بار شروع به کاهش کرد. این کاهش اکنون در هر یک از دو دوره بررسی گذشته کاهش یافته است. شاخص فعالیت تجاری PMI خدمات منطقه یورو در ژانویه به 50.7 رسید که اولین افزایش آن از جولای گذشته است. PMI تولید نیز با ثبت کمترین افت در تولید کارخانه از ژوئن سال گذشته بهبود یافته است.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

رشد توسط فناوری (اعم از خدمات و تجهیزات فناوری اطلاعات)، و همچنین بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی و دارویی انجام شد، اگرچه خدمات صنعتی نیز به قلمرو رشد بازگشتند. بازگشت تولید رشد در این منطقه در حالی اتفاق می‌افتد که خوش‌بینی همچنان بهبود می‌یابد و ژانویه بیشترین افزایش ماهانه در انتظارات تجاری PMI را از ژوئن 2020 به ثبت رساند.

رابط کاربری گرافیکی، نمودار، نمودار خط توضیحات به طور خودکار تولید می شود

برخی از اخبار دلگرم‌کننده در مورد چشم‌اندازهای کوتاه‌مدت نیز توسط داده‌های نظرسنجی روی دفترچه‌های سفارش ارائه شد. اگرچه سفارشات جدید برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافت، اما این کاهش کمترین میزان ثبت شده در این دوره بود. میانگین قیمت کالاها با نرخ تندتری نسبت به دسامبر افزایش یافت، اما این را می توان به تلاش شرکت ها برای بازسازی حاشیه سود در مواجهه با هزینه های بالای انرژی و مواد خام و همچنین افزایش حقوق و دستمزد نسبت داد.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله EUR/USD

منطقه یورو تا پایان سال 2022 با مجموعه ای از داده های مثبت که تاکنون به سال 2023 سرایت کرده است انعطاف پذیری نشان داد. اوایل صبح امروز اطلاعات اعتماد مصرف کننده GfK از آلمان را داشتیم که علیرغم برآوردهای نادرست نشانه هایی از بهبود بیشتر را نشان داد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، اواخر دیروز سخنرانی کرد و بر اعتقاد خود برای افزایش بیشتر نرخ بهره برای رسیدن به هدف تورم 2 درصدی تاکید کرد. با افزایش خوش بینی نسبت به اجتناب از رکود، لفاظی های جنگ طلبانه از سوی سیاست گذاران بانک مرکزی اروپا، زیربنای یورو است. من فکر می کنم ما شاهد نوعی رکود خواهیم بود، حتی یک رکود سطحی که ممکن است محدود به کشورهای کوچکتر در منطقه باشد.

واکنش بازار

یورو/دلار آمریکا نمودار 1H

نمودار، نمودار خط توضیحات به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

واکنش اولیه به داده ها نشان داد که EURUSD قبل از پایین آمدن، 25 پیپ بالاتر رفت. در بازه زمانی روزانه، ما در الگوی گوه افزایشی باقی می‌مانیم و بالای الگوی گوه در اطراف ناحیه 1.1000 قرار دارد. بازه زمانی روزانه شروع به نشان دادن نشانه هایی از یک تلاقی طلایی بالقوه می کند که می تواند منجر به افزایش بیشتر به سمت 1.10 شود و RSI احتمالاً تا آن زمان وارد محدوده خرید بیش از حد شده باشد.

احساس مشتری IG: نزولی

داده‌های احساسات مشتری IG (IGCS) نشان می‌دهد که معامله‌گران خرده‌فروش در حال حاضر نسبت به EUR/USD کوتاه هستند و 61 درصد از معامله‌گران در حال حاضر موقعیت‌های فروش دارند. در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های EUR/USD ممکن است به افزایش خود ادامه دهند.

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع