پیش‌بینی یورو (EUR/USD) – زمان آن فرا رسیده است که بانک مرکزی اروپا گزنه را در دست بگیرد


EUR/USD قیمت، نمودار، و تجزیه و تحلیل

  • انتظار می رود افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا و جزئیات ابزار ضد تکه تکه شدن.
  • بی ثباتی سیاسی ایتالیا و ترس از بازگشایی نورد استریم.

بانک مرکزی اروپا (ECB) این هفته افزایش نرخ بهره را در تلاشی برای جلوگیری از تورم افسارگسیخته آغاز خواهد کرد و جزئیات بیشتری از تسهیلات ضد انقباض خود را به بازار ارائه خواهد کرد تا هرگونه شعله ور شدن بازار اوراق قرضه را مهار کند. بانک مرکزی اروپا در انقباض پولی از اکثر بانک های مرکزی عقب تر است، وضعیتی که در ضعف ارز رایج در بازار ارز قابل مشاهده است.

انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد که اولین افزایش از آوریل 2011 است و نرخ سپرده را از 0.50- به 0.25- کاهش دهد. نرخ سپرده از ژوئن 2014 در محدوده منفی قرار داشته است. در حالی که افزایش هفته آینده به خوبی توسط بانک مرکزی اعلام شده است، بازارهای مالی خواهان افزایش نرخ هستند و در حال حاضر حدود 35 واحد در ثانیه افزایش نرخ دارند. با توجه به اینکه تورم سالانه منطقه یورو در حال حاضر 8.6 درصد است، ممکن است به افزایش بیش از حد انتظار نیاز باشد.

بانک مرکزی اروپا همچنین جزئیات بیشتری در مورد تسهیلات ضد تکه تکه شدن خود ارائه خواهد کرد، ابزاری که برای جلوگیری از افزایش سریع بازده اوراق قرضه منطقه یورو استفاده می شود. انتظار می‌رود این تسهیلات نامحدود باشد – در تلاشی برای هشدار دادن به مراقبان اوراق قرضه – و چارچوبی انعطاف‌پذیر خواهد داشت که به بانک مرکزی اجازه می‌دهد در صورت لزوم وارد عمل شده و اوراق را خریداری کند. بازده اوراق قرضه ایتالیا در ماه های گذشته به شدت در حال افزایش بوده است – افزایش بازدهی آنها با باندهای مشابه آلمان – و بانک مرکزی اروپا می خواهد هزینه های استقراض ایتالیا را در تلاش برای تحریک رشد اقتصادی تحت کنترل نگه دارد. این تسهیلات جدید ممکن است به دنبال عقیم کردن مداخلات با فروش اوراق قرضه با بازده پایین/با کیفیت بالا از آلمان و اتریش باشد، به عنوان مثال برای خرید اوراق قرضه از کشورهایی با سطح بدهی بالا، به عنوان مثال ایتالیا.

و ایتالیا به دلیل متفاوتی در حال حاضر پس از استعفای نخست وزیر ماریو دراگی به رئیس جمهور در روز پنج شنبه در سرفصل اخبار قرار دارد. رئیس جمهور ایتالیا، سرجیو ماتارلا استعفای نخست وزیر خود را رد کرد و از او خواست که به بحث در مجلس سنا ادامه دهد. نخست وزیر دراگی پس از آن استعفای خود را ارائه کرد که حزب 5 ستاره، بزرگترین شریک ائتلافی او، از حمایت خود از بسته جدید کمک هزینه زندگی خودداری کرد. اگر نخست وزیر دراگی برود، بازده اوراق قرضه ایتالیا به دلیل افزایش عدم اطمینان سیاسی، درست در زمانی که بانک مرکزی اروپا به دنبال کاهش هزینه های استقراض بالاتر است، افزایش خواهد یافت.

اگر روسیه از بازگشایی خط لوله گاز نورد استریم 1 که روز دوشنبه برای یک هفته تعمیر و نگهداری بسته بود، خودداری کند، بحران انرژی در اروپا ممکن است هفته آینده تشدید شود. نورد استریم 1 خط لوله اصلی گاز بین روسیه و آلمان است و هرگونه تأخیر در بازگشایی، بحران انرژی در حال حاضر اروپا را تشدید خواهد کرد.

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

این هفته پس از شکستن سطح حمایت مهم در اوایل ماه، سرانجام EUR/USD با برابری معامله شد. فروش این جفت ثابت بوده است و با پشتیبانی فنی کمی، EUR/USD ممکن است کاهش یابد و در روزها و هفته های آینده زیر 1000 باقی بماند.

نمودار قیمت ماهانه EUR/USD 15 ژوئیه 2022

پیش‌بینی یورو (EUR/USD) – زمان آن فرا رسیده است که بانک مرکزی اروپا گزنه را در دست بگیرد

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد71.46 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران لانگ به کوتاه 2.50 به 1 است. تعداد معامله گران خالص خرید و فروش نسبت به روز گذشته 6.38 درصد کاهش و نسبت به هفته گذشته 2.89 درصد افزایش داشته است، در حالی که تعداد معامله گران نت شورت نسبت به روز گذشته 14.48 درصد و نسبت به هفته گذشته 25.37 درصد افزایش داشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های یورو/دلار ممکن است به کاهش خود ادامه دهند.با این حال معامله گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته سود خالص کمتری دارند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که جریان روند قیمت یورو/دلار آمریکا ممکن است به زودی معکوس شود، علیرغم این واقعیت که معامله گران به مدت خالص باقی می مانند.

دیدگاه شما در مورد چیست؟ را یورو – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع