پیش‌بینی بیت‌کوین Q3 2022: پایین کجاست؟


اگر Q1 برای گاوهای رمزنگاری دشوار بود، Q2 یک فاجعه مطلق بود… همانطور که به سه ماهه سوم می رویم، چشم انداز کلان همچنان برای ارزهای دیجیتال چالش برانگیز است، اما ممکن است به چرخه پایین نزدیک شویم. بیایید با نگاهی به چرخه‌های تاریخی و تنظیمات کلان فعلی، چشم‌اندازی را در مورد عملکرد قیمت در نظر بگیریم.

اقدام قیمت

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین تقریباً 70 درصد از بالاترین رکورد خود در نزدیکی 70000 دلار سقوط کرده است. حرکتی ویرانگر، اما مطمئناً مطابق با نحوه تجارت تاریخی آن. اگر بیت کوین یک شرکت بود، حرکت به این اندازه یا یک فرصت فوق‌العاده است یا باید توانایی آن را برای ماندن در تجارت زیر سوال ببریم.

از زمان پیدایش، بیشترین افت بیت کوین از اوج به پایین 81-٪ است، با کاهش سالانه که میانگین از دست دادن -50٪ را در پایین ترین سطح ثبت می کند. برای سرمایه گذاران صعودی با چشم انداز بلندمدت، تخفیف فعلی ممکن است جذاب باشد، اما اگر تاریخ تکرار شود، ضرر 80 درصدی از بالا نشان دهنده نقطه ورود بالقوه نزدیک به 15000 دلار است.

طول دوره

بالاترین قیمت بیت کوین بیش از 200 روز پیش در 10 نوامبر 2021 رخ داد. در مقایسه با کاهش های تاریخی، این چرخه به طور قابل توجهی بیشتر از میانگین 117 روزه دوام آورده است، اما کمتر از بدترین دوره ثبت شده خود است. در طول زمستان کریپتو 2018، 343 روز طول کشید تا قیمت بیت کوین به پایین ترین حد خود رسید.

اگر این چرخه بیشتر شبیه به وینتیج 2018 باشد، فشار فروش ممکن است تا پایان سال یا بعد از آن ادامه داشته باشد. گفتنی است، زمانی که فروش در نهایت به پایان می رسد، قیمت بیت کوین به سرعت تغییر می کند. بیت کوین از نظر تاریخی پس از یک چرخه پایین، طی شش ماه آینده به طور متوسط ​​69 درصد افزایش یافته است.

صبر لازم است

نگاهی به چرخه‌های گذشته به ارائه زمینه کمک می‌کند، اما من تا زمانی که محیط کلان سازنده‌تر نباشد، فکر نمی‌کنم چیزی برای بیت کوین تغییر کند.

بیت کوین یک دارایی بتای بسیار بالا است که همبستگی مثبتی با بازار سهام گسترده‌تر نشان می‌دهد. همچنین با نرخ بهره همبستگی معکوس دارد. اگر این همبستگی‌ها دست نخورده باقی بمانند، حداقل در کوتاه‌مدت برای کریپتو نوید خوبی نخواهد داشت.

همزمان با افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو و کاهش ترازنامه خود برای کاهش تورم، اقتصاد نشانه هایی از کند شدن را نشان می دهد. این پس‌زمینه‌ای است که من معتقدم برای اکثر دارایی‌های دارای ریسک، تجربه صعودی معنی‌دار، به‌ویژه ارزهای دیجیتال، دشوار خواهد بود.

به ناچار تجمعات امدادی وجود خواهد داشت، اما کلان اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. تا زمانی که در نهایت تغییری در شرایط مالی رخ ندهد (که اکنون به شدت در حال تشدید شدن هستند)، پیش بینی پایین آمدن به این زودی ها دشوار است.





منبع