پژمردگی ین ژاپن به دلیل مشکلات تورمی که بازارها را پیش از شاخص قیمت مصرف کننده امروز آمریکا تحت تأثیر قرار می دهد


ین ژاپن، USD/JPY، دلار آمریکا، BoJ، GBP/USD، نفت خام، طلا، CPI ایالات متحده – نکات صحبت

  • ین ژاپن پس از یک رقم نگران کننده PPI امروز تحت فشار قرار گرفته است
  • رشد اقتصادی همچنان یک نگرانی برای بازارهای سهام و قیمت نفت خام است
  • امروز همه نگاه ها به CPI ایالات متحده است. آیا USD/JPY را به یک رکورد جدید افزایش می دهد؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

ین ژاپن پس از اینکه PPI ژاپن در پایان سپتامبر به جای پیش‌بینی 8.9 درصد، گرمتر از حد پیش‌بینی‌شده بود، به پایین‌ترین حد در 24 سال اخیر نزدیک شد.

این نگرانی بازار را در مورد توانایی بانک ژاپن (BoJ) برای حفظ سیاست های پولی بسیار سست افزایش داده است. USD/JPY در جلسه آمریکای شمالی بالاتر از 146 بود، اما کمی کمتر از 147 متوقف شد. بازار در حال سنجش احتمال فروش توسط BoJ است. ارزی که به تضعیف خود ادامه می دهد می تواند منجر به تورم وارداتی شود.

بازدهی خزانه داری در جلسه ایالات متحده کاهش یافت، اما در معاملات امروز آسیا چند نقطه پایه در سراسر منحنی افزایش یافت.

صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) که یک شبه منتشر شد، دیدگاه جنگ طلبانه بانک را دوباره تأیید کرد. در برخی موارد نیاز به کالیبراسیون تایید شد، اما در حال حاضر به عنوان یک راه دور تلقی می شد.

در بحبوحه تنش های فزاینده پیرامون پیامدهای خروج بانک مرکزی انگلستان از بازار گیلت پس از روز جمعه، دلار آمریکا در سراسر جهان نسبتاً ثابت است و استرلینگ روی سودهای یک شبه حفظ شد.

طلا کمی بالاتر از 1670 دلار در هر اونس باقی مانده است در حالی که فلزات اساسی مانند سنگ آهن و مس همچنان در آب فرو می روند. ASX 200 استرالیا مانند دلار استرالیا با افزایش اندکی روبرو شد. سایر بازارهای سهام APAC به دلیل نگرانی های رشد در قرمز هستند.

پس از اینکه اوپک و اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) چشم انداز خود را برای تقاضای نفت خام در یک شبه کاهش دادند، نفت خام امروز تا کنون کاهش یافته است. آنها به نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی، تورم و قرنطینه‌های مربوط به کووید-19 چین اشاره کردند. گزارشی همچنین حاکی از افزایش 7 میلیون بشکه ای در ذخایر آمریکا در هفته گذشته بود.

قرارداد آتی WTI کمی بالاتر از 87 دلار آمریکا است در حالی که قرارداد برنت در زمان چاپ حدود 92.50 دلار است. USD/CAD مجدداً به بالاترین سطح 2 ساله خود در 1.3855 که در روز سه شنبه مشاهده شد، رسید.

پس از مجموعه‌ای از ارقام تورم اروپا، تمرکز بر CPI ایالات متحده خواهد بود. بر اساس نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددانان، بازار انتظار 8.1 درصد سالانه را برای رقم سرفصل دارد. فدرال رزرو اخیراً در بیان موضع جنگ طلبانه بسیار پر سر و صدا بوده است و CPI امروز می تواند بر لفاظی آنها در آینده تأثیر بگذارد.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله USD/JPY

تحلیل فنی USD/JPY

USD/JPY همچنان در یک کانال روند صعودی باقی می ماند، زیرا به سمت بالاترین سطح 24 ساله خود ادامه می دهد.

شکل گیری میانگین متحرک سه گانه صعودی (TMA) مستلزم آن است که قیمت بالاتر از میانگین متحرک ساده کوتاه مدت (SMA)، دومی بالاتر از SMA میان مدت و SMA میان مدت بالاتر از SMA بلند مدت باشد. همه SMA ها نیز باید دارای گرادیان مثبت باشند.

نگاهی به هر ترکیبی از SMA های 10، 21، 55، 100 و 200 روزه و معیارهای TMA برآورده شده است.

مقاومت ممکن است در پسوند فیبوناچی 161.8٪ در 149.35 باشد. در جهت نزولی، حمایت ممکن است در نقطه شکست 145.90 یا پایین ترین سطح اخیر در 143.53 قرار گیرد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع