پوند/دلار آمریکا علیرغم نشانه‌هایی از کمتر بودن فدرال‌رزرو هنوز تحت فشار است


GBP/USD قیمت ها، نمودارها و تجزیه و تحلیل

  • GBP/USD باز هم نتوانسته است به دستاوردها دست یابد
  • پس از انتشار صورتجلسه فدرال رزرو، واحد بریتانیا با سایرین سود کرد
  • از نظر فنی، پوند به زیر خط روند میان مدت نزول کرده است

توصیه شده توسط دیوید کوتل

ویژگی های معامله گران موفق

در حالی که سرمایه‌گذاران اروپایی و آسیایی در مورد آخرین اظهارنظر فدرال رزرو ایالات متحده در حال بررسی هستند، پوند انگلیس به بسیاری از ارزهای دیگر پیوسته است تا دلار آمریکا را در روز پنج‌شنبه افزایش دهد، اما در مورد استرلینگ، این افزایش‌ها بار دیگر کوتاه مدت بود.

صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال ماه می در روز سه شنبه منتشر شد و نشان داد که شاید تعیین کنندگان نرخ ممکن است اکنون منتظر باشند و قبل از آزادسازی بیشتر، تأثیر افزایش های قبلی در هزینه وام را ارزیابی کنند. این به سختی رد قاطع نرخ‌های بالاتر بود، اما برای مشاهده اندکی نوسان دلار کافی بود، به‌ویژه که سرمایه‌گذاران نگران مذاکراتی بیش از حد معمول بر سر سقف بدهی فدرال هستند.

در همین حال، تا آنجا که به احساسات مربوط می شود، پوند زیر ابر باقی می ماند. ارزش پول بریتانیا از سپتامبر 2022 به شدت افزایش یافته است، زیرا انتظارات (بجا) افزایش بیشتر نرخ های محلی وجود دارد. اکنون به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران دلایل زیادی برای خرید ندارند، چرا که پوند تلاش می‌کند تا هر حرکتی را حتی با وجود تورم بالا و چشم‌انداز روشن نرخ‌های بهره بالاتر از سوی بانک انگلستان حفظ کند.

در حالی که به نظر می رسد اقتصاد بریتانیا پیش بینی های بهتری دارد، بسیاری از این پیش بینی ها در وهله اول بسیار تیره و تار بودند. این کشور همچنین با برخی از بالاترین تورم در اروپا دست و پنجه نرم می کند، زیرا موارد ضروری مانند غذا و سوخت در نظر گرفته می شود و استقراض دولت به شدت افزایش یافته است.

جلسه روز چهارشنبه این خبر را به ارمغان آورد که ارقام رسمی رشد ایالات متحده برای سه ماهه اول سال جاری بیشتر مورد بازنگری قرار گرفته است. تخمین زده می شود که رشد سالانه 1.3 درصد بوده است، هنوز ضعیف است، اما بهتر از 1.1 درصد گزارش اولیه است. این کافی بود تا GBP/USD دوباره به رنگ قرمز در روز سقوط کند.

تمرکز کوتاه مدت بر اعداد تورم ایالات متحده و ارقام رسمی خرده فروشی بریتانیا خواهد بود که هر دو روز جمعه قرار می گیرند.

GBP/USD تجزیه و تحلیل فنی

نمودار با استفاده از TradingView کامپایل شده است

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

در دو جلسه گذشته شرایط برای استرلینگ کاملاً بد شده است و اگرچه پوند/دلار آمریکا در سال خوب باقی مانده است، اما اکنون از خط روندی که قبلاً در نمودار روزانه وجود داشت، اگر به ندرت آزمایش شده بود، عبور کرده است. از سپتامبر 2022.

اگر گاوها نتوانند پوند را در کوتاه مدت و در حالت ایده آل تا پایان هفته به بالاتر از این بازگردانند، آنگاه می تواند سیگنال بلندمدت نزولی برای این جفت باشد.

با این حال، در حال حاضر، به نظر می رسد که پوند به سمت حمایت در 1.23440 حرکت می کند. این دومین اصلاح فیبوناچی از افزایش از پایین ترین سطح 23 مارس به اوج روزانه 10 مه، بالاترین سطح سیزده ماهه است.

در حالی که این پیشرانه در حال حاضر به صورت روزانه جای خود را داده است، حرکت نزولی فعلی هنوز شاهد یک بسته شدن روزانه در زیر آن نیست، بنابراین تا جلسه روز پنجشنبه ایالات متحده، سطح را زیر نظر داشته باشید. گاوها باید هر دو مقاومت خط روند را دوباره به دست آورند، اکنون در 1.23878، سپس احتمالاً مقاومت اول در 1.24732 را به دست آورند، اگر بخواهند یک معکوس متقاعد کننده داشته باشند.

داده‌های احساسی خود IG نشان می‌دهد که این کاملاً بعید است. با این حال، با توجه به نزولی کامل 77 درصدی در پوند/دلار آمریکا، مقداری اصلاح متضاد می تواند بهترین امید کوتاه مدت استرلینگ باشد.

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX





منبع