پوند/دلار آمریکا علیرغم داده‌های مثبت اشتغال در بریتانیا ثابت است


امتیاز کلیدی:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: CPI و Forex: چگونه داده های CPI بر قیمت ارز تأثیر می گذارد

GBP/USD پس زمینه اساسی

امروز صبح کابل در برابر دلار آمریکا با افزایش سطح 1.23000 به دنبال داده های مثبت اشتغال در بریتانیا، صعود کرد. GBP/USD از آن زمان پس از گشایش اروپا، این سودهای فوری را کاهش داده است زیرا شاخص دلار حمایتی را برای معامله نسبتاً ثابت در اطراف سطح 1.22600 پیدا کرد.

داده های اشتغال بر اساس ارقام مثبت تولید ناخالص داخلی منتشر شده دیروز منتشر شده است که تولید ناخالص داخلی را در سطح قبل از کووید قرار می دهد. انتشار داده‌های اشتغال، برآوردهای مربوط به بیکاری را مشاهده کرد در حالی که حقوق و دستمزد و نرخ اشتغال بهبود یافت. کارمندان در لیست حقوق و دستمزد با 107 هزار افزایش به رکورد 29.9 میلیون نفر رسید. مشاغل خالی پنجمین کاهش متوالی خود را به ثبت رساندند که منعکس کننده عدم اطمینان است زیرا فشارهای اقتصادی بر استخدام نیرو وارد می کند. رشد دستمزدها با افزایش 6.1 درصدی دستمزدها در کل و معمولی، بالاتر از حد انتظار بود که بالاترین سرعت ثبت شده در خارج از همه گیری بود. با این حال، وقتی برای تورم تعدیل شد، حقوق کل و معمولی در واقع 2.7٪ کاهش یافت. این داده ها به چالش های بانک مرکزی انگلستان می افزاید و احتمال افزایش 75 واحدی در ثانیه در روز پنجشنبه (بازارها در حال حاضر 57 واحد در ثانیه قیمت دارند) را افزایش می دهد. این که آیا BoE از این کار پیروی می کند یا نه، با توجه به وضعیت اقتصاد باید دید.

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

image1.png

تمرکز اکنون به ایالات متحده منتقل می شود زیرا داده های CPI در اواخر امروز منتشر می شود. پیش‌بینی تورم اصلی سالانه 6.1 درصد است در حالی که انتظار می‌رود تورم کلی سالانه 7.3 درصد در مقایسه با چاپ اکتبر 7.7 درصد باشد. تضعیف تخمین ها می تواند منجر به افزایش GBP/USD قبل از نشست های فدرال رزرو و BoE در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شود.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله GBP/USD

از منظر فنی، GBP/USD از زمان شکستن خط روند نزولی بلندمدت، به چاپ اوج‌ها و پایین‌های بالاتر ادامه داده است. MA 50 و 100 روزه اخیراً از (صلیب طلایی) عبور کرده اند که باعث تقویت بیشتر مورد برای ادامه صعودی شده است در حالی که MA 200 روزه پشتیبانی در حدود سطح 1.21000 را فراهم می کند. کاهش تورم ایالات متحده می تواند حرکت بالاتر را تسهیل کند که در این صورت سطح فیب 61.8 درصدی که در اطراف سطح روانی 1.25000 قرار دارد ممکن است وارد عمل شود. از طرف دیگر، یک فشار پایین تر می تواند منجر به آزمایش مجدد MA 200 روزه یا پایین تر از سطح 1.20000 شود.

GBP/USD نمودار روزانه – 13 دسامبر 2022

شرح نمودار به طور خودکار ایجاد شد

منبع: TradingView

داده های احساسات مشتری IG: صعودی

IGCS نشان می‌دهد که معامله‌گران خرده‌فروشی در حال حاضر در GBP/USD کوتاه هستند و 59 درصد معامله‌گران در حال حاضر موقعیت‌های فروش دارند. در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه‌قد هستند نشان می‌دهد که قیمت‌ها ممکن است پوند/دلار آمریکا همچنان افزایش یابد.

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع