پوند/دلار آمریکا به دنبال بدترین روز زیان خود در 2 هفته گذشته افزایش یافت


GBP/USD قیمت، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: آخرین خبر: خانم CPI کاهش تورم بریتانیا، پوند را تایید کرد

GBP/USD پیشینه اساسی

GBPUSD یک شبه رشد ملایمی را نشان داد که پس از گشایش صبح امروز اروپا در بدترین روز زیان خود در 2 هفته اخیر ادامه یافت. فشار فروش کابل به دلیل کاهش تورم در بریتانیا و داده‌های خوش‌بینانه خرده‌فروشی ایالات متحده بود که خرس‌ها را کاملاً تحت کنترل خود نگه داشت.

داده‌های تورم بریتانیا که دیروز منتشر شد، باعث شگفتی شد که منجر به کاهش انتظارات افزایش نرخ شد. این به دنبال داده های مثبت اشتغال و همچنین شرکت کنندگان در بازار در حال حاضر برای اولین بار از 2 فوریه در اوج نرخ زیر 4.5٪ قیمت گذاری کرده اند. داده های مثبت این هفته ممکن است فشاری باشد که بانک انگلستان (BoE) برای نشان دادن توقف زودهنگام نیاز داشت. افزایش نرخ بهره که می تواند باعث شود پوند با فشار فروش بیشتر رو به جلو شود.

شرح خط زمانی به طور خودکار ایجاد شد

منبع: REFINITIV

از سوی دیگر، آمارهای ایالات متحده به سیر مثبت خود ادامه داده است، زیرا داده‌های خرده‌فروشی پیش‌بینی‌ها را در روز گذشته شکست داده و باعث افزایش بیشتر دلار آمریکا شده است. در همین حال، دفتر بودجه کنگره (CBO) در ایالات متحده روز گذشته در مورد سقف بدهی که همچنان یک موضوع بحث برانگیز است، هشدار داد. CBO اظهار داشت که کنگره 5-8 ماه (وابسته به درآمد IRS) برای جلوگیری از نکول بدهی که می تواند پیامدهای گسترده ای برای ایالات متحده داشته باشد، فرصت دارد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

روز شلوغی در تقویم اقتصادی با مجموعه ای از انتشار داده ها و همچنین سیاست گذاران بانک مرکزی و فدرال رزرو در حال صحبت است. ما می‌توانیم در طول جلسه ایالات متحده شاهد نوساناتی باشیم، به‌ویژه اگر مقامات فدرال رزرو به لفاظی‌های جنگ‌طلبانه‌ای که اخیراً دیده‌ایم ادامه دهند.

رابط کاربری گرافیکی، توضیحات برنامه به طور خودکار تولید می شود

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی

در بازه زمانی روزانه، دیروز یک شمع نزولی بسته بودیم اما نتوانستیم زیر دستگیره روانشناختی 1.2000 بسته شویم. این دومین بار در 10 روز گذشته است که نتوانستیم یک شمع روزانه را زیر سطح روانی چاپ کنیم. به نظر می رسد قیمت GBPUSD در محدوده 200 پیپ در حال حاضر بین MA 50 و 200 روزه گیر کرده است و در حال حاضر احتمال شکست آن بعید به نظر می رسد. با توجه به اصول موجود، هر حرکت صعودی بیشتر ممکن است محدود شود، در حالی که یک شکست نزولی باید با حمایت در دسته 1.2000 و زیر آن MA 200 روزه در حدود 1.1940 مقابله کند.

GBP/USD نمودار روزانه – 16 فوریه 2023

شرح نمودار به طور خودکار ایجاد شد

منبع: TradingView

با نگاهی به نمودار H1، ما یک الگوی پرچم خرس در بازی داریم که نشان می دهد در حال حاضر مسیر نزولی بیشتر، مسیر کمترین مقاومت است. این مطابق با تصویر اساسی و بسته شدن شمع H1 در زیر الگوی پرچم خرس می تواند بازآزمایی مجدد دسته 1.2000 و فشار بالقوه پایین تر را باز کند.

GBP/USD نمودار یک ساعته – 16 فوریه 2023

شرح نمودار به طور خودکار ایجاد شد

منبع: TradingView

سطوح مقاومت کلیدی:

سطوح پشتیبانی کلیدی:

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع