پوند با خوش بینی نخست وزیر جدید تقویت شد


پوند استرلینگ: تجزیه و تحلیل EUR/GBP، GBP/USD

  • نخست وزیر جدید کار خود را برای او قطع کرده است – تورم، انرژی و انقباض اقتصادی
  • به روز رسانی EUR/GBP: با تلاش GBP برای بازیابی، خستگی صعودی ایجاد می شود. بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه
  • GBP/USD با خوش بینی جدید PM به پایین جهش می کند

نخست وزیر جدید وارث یک تعهد بزرگ است

تعدادی از تحولات اخیر به جهش پوند از پایین‌ترین سطح خود کمک کرده‌اند، اما ایده حرکت صعودی پایدار ایده‌ای دشوار است که بتوان از آن عقب‌نشینی کرد.

به نظر می رسد بازارها با انتصاب لیز تراس به عنوان رهبر حزب محافظه کار حاکم، که قرار است بعداً امروز رسماً به عنوان نخست وزیر جدید بریتانیا منصوب شود، موافقت می کنند. پوند در برابر دوره افتضاحی طولانی استرلینگ که خبرهای خوب بسیار کمی در افق دارد، مقاومت نشان داده است.

تراس کمپینی را اجرا کرد که وعده‌های قوی برای حمایت از خانوارها در این دوران افزایش تورم با معافیت‌های مالیاتی به عنوان یکی از مکانیسم‌های کاهش هزینه‌های کنونی بحران داده بود. کاهش مالیات در کوتاه‌مدت جذاب به نظر می‌رسد، اما پیامدهای بلندمدت نگران‌کننده‌ای مانند سطح پایدار قیمت‌ها به دلیل درآمد قابل تصرف بیشتر مردم دارد. بریتانیا همچنین شاهد بوده است که نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی خود از 80 درصد قبل از همه گیری به نزدیک به 100 درصد در نتیجه محرک های مرتبط با بیماری همه گیر رسیده است.

با این وجود، شهروندان بریتانیا پیش‌بینی می‌کنند که در زمستان امسال 80 درصد در قبوض خانه‌ها افزایش پیدا کند، به این معنی که برنامه‌های تراس برای مسدود کردن قبض‌های انرژی خانوار به مدت 18 ماه نمی‌تواند در زمان بهتری انجام شود. علاوه بر این، نخست وزیر جدید برنامه های بیشتری در منطقه 40 میلیارد پوندی برای کمک به تجارت با افزایش هزینه های انرژی دارد. بنابراین، وعده های کمک به خانوارها و مشاغل احتمالاً در کوتاه مدت از پوند حمایت می کند، اما مسائل عمده تورم (10.1 درصد) و رکود پیش بینی شده، نبرد سختی را برای دولت تازه تأسیس و پوند فراهم می کند.

به‌روزرسانی EUR/GBP: خستگی صعودی با تلاش GBP برای بهبودی ایجاد می‌شود

در سناریوی ارائه شده، پوند در برابر یورو تقویت شده است گزارش دیروز، شکستن زیر 23.6٪ اصلاح فیبوناچی حرکت عمده 2022 در 0.8599. نشانه‌های حکایتی از یک بازگشت نزولی بالقوه در این جفت از طریق خوشه‌های بلند بالا ظاهر شد. فتیله ها در منطقه مقاومت حدود 0.8660-0.8680.

متعاقباً با فیب 38.2% (0.8523) و قیمت زیر 0.8595 معامله شد. سطح روانی از 0.8500 به عنوان سطوح بعدی پشتیبانی. روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا به دلیل افزایش 50 یا 75 واحدی نرخ بهره است که به طرز عجیبی می تواند توسط بازارها برای تقویت یورو ناکافی تلقی شود. بانک های مرکزی بزرگ به طور قابل توجهی بیشتر از بانک مرکزی اروپا افزایش قیمت داشته اند، بنابراین، حتی یک افزایش بزرگ ممکن است خیلی کم و دیر تلقی شود. آنچه ممکن است بازارها را آرام کند، ذکر افزایش توافق شده در نرخ پایانه است، با این حال، این امر مستلزم خرید از سوی همه اعضای کمیته تعیین نرخ است.

مقاومت در 0.8595/0.8600 ظاهر می شود، اگرچه، این ممکن است به سادگی یک اصلاح قبل از ادامه حرکت پایین تر باشد. اگر بالای 0.8680 – بالاتر از فیتیله های بالایی قبلی – معامله کنیم، به نظر می رسد که برگشت نزولی باطل می شود.

نمودار روزانه EUR/GBP

پیش بینی پوند: پوند با خوش بینی نخست وزیر جدید تقویت شد

منبع: TradingView آماده شده توسط ریچارد اسنو

GBP/USD با خوش بینی جدید PM از پایین جهش کرد

اگر امروز در سبز ببندیم، کابل دو روز متوالی افزایش را نشان خواهد داد. این امر پس از شش روز کاهش متوالی رخ می دهد، زیرا پوند همچنان به نفع دلار بالا می رود. به نظر می رسد GBP/USD در حال تلاش برای اصلاح روند بلندمدت است و به پایین ترین سطح 1.1420 نزدیک شده و از آن جهش می کند. سطح بعدی مقاومت در 1.1685 قبل از روانشناختی 1.2000 قرار دارد که مسلماً فاصله زیادی با آن دارد. بادهای مخالف برای پوند همچنان ادامه دارد و بازگشت صعودی را زیر سوال می برد.

نمودار روزانه GBP/USD

پیش بینی پوند: پوند با خوش بینی نخست وزیر جدید تقویت شد

منبع: TradingView آماده شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع