پوند انگلیس پس از عقب نشینی بوریس در میان تقویت دلار آمریکا جهش کرد


پوند انگلیس، GBP/USD، دلار آمریکا، USD/JPY، ین، چین، هانگ سنگ – نقاط صحبت

  • پوند انگلیس از تصورات مربوط به یک راه حل سیاسی بهبود یافت
  • بازدهی خزانه داری دوباره کاهش یافت، اما دلار آمریکا با توجه به مشکلات ریسک افزایش یافت
  • در حالی که چشم‌انداز اقتصادی تحت قوانین سخت‌گیرانه رو به زوال می‌رود، سهام چین حمام کردند

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

پوند انگلیس یکی از معدود ارزهایی است که امروز به دلیل قطعیت سیاسی پس از اینکه بوریس جانسون خود را از نامزدی برای نخست وزیری رد کرد، جایگاه خود را نسبت به دلار آمریکا از دست نداد.

ریشی سوناک اکنون به عنوان دونده پیشتاز برای شغل برتر بریتانیا با پنی موردانت رقیب اصلی در این مرحله دیده می شود. هر کسی که در این مسابقه پیروز شود، با یک محیط اقتصادی چالش برانگیز روبرو خواهد شد.

با وجود کاهش بازدهی خزانه داری در روز جمعه و کاهش مجدد در نشست امروز آسیایی، دلار آمریکا در جاهای دیگر افزایش یافت. برخی از لفاظی‌های فدرال رزرو در روز جمعه مانند گذشته غیرقابل انکار بود.

به نظر می‌رسد نگرانی‌های مربوط به رشد، اعتماد بازار را برای شروع هفته با دوبرابر شدن شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین با جمع کردن گروه رهبری با وفاداران خود، کاهش داده است.

به نظر می رسد که این به عنوان ادامه قرنطینه ها و یک محیط نظارتی سخت برای شرکت ها در چندین بخش تفسیر شده است. شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ در یک مرحله بیش از 5 درصد کاهش یافت. سهام استرالیا و ژاپن با افزایش اندکی مواجه شدند.

ارقام تولید ناخالص داخلی و تولید صنعتی چین امروز منتشر شد و هر دو بهتر از پیش‌بینی‌ها بودند و به ترتیب 3.9% و 6.3% نسبت به پایان ماه سپتامبر سال گذشته بودند. خرده‌فروشی در همان دوره بسیار ناچیز بود و به جای 3.0 درصد پیش‌بینی‌شده، 2.5 درصد بود.

USD/JPY پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن در اواخر روز جمعه و دوباره امروز صبح در شرایط نسبتاً غیر نقدینگی مداخله کرده است، روندی بی‌سابقه داشته است. از روز جمعه در محدوده وسیعی از 145.47 تا 151.95 معامله شده است.

قرارداد آتی WTI نزدیک به 84.50 دلار در بشکه است در حالی که قرارداد برنت کمی زیر 93 دلار است. طلا در روز ثابت است و در زمان چاپ نزدیک به 1670 دلار آمریکا معامله می شود.

امروز دوشنبه PMI است و پس از اعداد اروپایی، ایالات متحده خواهد دید که مدیران خرید آنها در مورد شرایط تجاری چه فکری می کنند.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله GBP/USD

GBP/USD تجزیه و تحلیل فنی

GBP/USD امروز با نزدیک شدن به انتهای بالای محدوده 3 هفته ای 1.0924 – 1.1496، رشدهای اخیر را حفظ کرده است. جلوتر از پیک قبلی، مقاومت بالقوه نقطه شکست در ناحیه 1.1405 – 1.1414 است.

در جهت نزولی، حمایت ممکن است در پایین ترین سطح قبلی یعنی 1.1061، 1.0924 و 1.0354 باشد.

قیمت بالاتر از میانگین‌های متحرک ساده 10 و 21 روزه (SMA) است، اما کمتر از میانگین‌های متحرک 55 و 100 روزه است که ممکن است نشان دهد شرایط معاملاتی دامنه می‌تواند تا زمانی که یک شکست واضح در محدوده وجود داشته باشد، حاکم باشد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع