پشتیبانی از شکست طلا، USDCNH مقاومت را می شکند اما S&P 500 جلوتر از UofM می چرخد


S&P 500، FOMC، دلار، USDCNH، طلا و USDJPY نقاط صحبت:

  • را بازار چشم انداز: USDJPY نزولی زیر 141.50; نزولی طلا زیر 1680
  • در حالی که S&P 500 طیف متمایل به ریسک را در جلسه گذشته به یک نزول ملایم هدایت کرد، یک روند واقعی احتمالاً ادامه خواهد داشت مگر اینکه تحولات اساسی بتواند با انتظارات FOMC مطابقت داشته باشد.
  • تعهد کامل از شاخص های ایالات متحده یا EURUSD ممکن است آستانه بالایی برای انگیزه باشد، اما USDCNH و طلا شکست های طرفدار دلار را با داده های چین و UofM پیش رو ثبت کرده اند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

دارایی‌های ریسک کاهش می‌یابد اما کشش همچنان یک نوار بالا باقی می‌ماند: S&P 500 و ریسک رویداد

تصمیم گیری نرخ FOMC تقریباً سه روز معاملاتی باقی مانده است. انتظار اینکه بازار قبل از برخورد موج بنیادی نسبت به روندهای سفته بازی متعهد شود، با گزاره ساده نوسان غیرعملی به نظر می رسد. موضوعات اساسی حل‌نشده و ریسک رویداد برنامه‌ریزی‌شده جمعه باقی می‌ماند که می‌تواند منافع جدی را تحت تأثیر قرار دهد، اما از بهمن اعلام‌های نرخ بهره که هفته آینده به طور جدی با بانک مرکزی ایالات متحده بعدازظهر/عصر روز چهارشنبه شروع می‌شود، بر این علاقه غلبه می‌کند. عملاً، این برای من به معنای سکوت است. S&P 500 از نظر فنی در جلسه گذشته -1.1 درصد سقوط کرد و به طور آزمایشی به زیر محدوده حمایتی و 61.8 درصد اصلاح فیبوناچی روند صعودی 17 ژوئن تا 16 آگوست سقوط کرد. حجم پشت بازار نیز به طرز قابل توجهی قوی بود. و با این حال، کشش بازار برای کسانی که به دنبال قانع شدن هستند، چیزهای زیادی را باقی می گذارد. نوسانات (ATR) 2 روز معاملاتی گذشته نسبت به دو هفته گذشته کاهش شدیدی را ثبت کرده است. این امکان وجود دارد که بتوانیم قبل از جرقه هفته آینده FOMC اعتماد – صعودی یا نزولی – را افزایش دهیم، اما من همچنان شک دارم.

نمودار معاملات آتی S&P 500 Emini با حجم، SMAهای 50 و 200 روزه و همچنین ROC 1 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

با نگاه به سند اقتصادی هفته آینده، باید مشخص شود که چرا بازارها با حس مصنوعی انعطاف پذیری آغشته شده اند. با توجه به مولدترین موضوعات اساسی کلی در هفته‌ها و ماه‌های گذشته که بر عوارض سیاست پولی و خطر رکود متمرکز شده‌اند، اقلام روی عرشه باید به وضوح نگرانی‌ها را برانگیزند. تمرکز حدس و گمان نرخ در حال حرکت رو به جلو اساسا بر روی فدرال رزرو چهارشنبه در ساعت 18:00 GMT خواهد بود. قراردادهای آتی صندوق فدرال رزرو همچنان با احتمال تقریبی 20 درصد افزایش 100 واحدی نرخ پایه قیمت گذاری می شوند، در حالی که به روز رسانی بعدی پیش بینی ها از SEP (خلاصه پیش بینی های اقتصادی) از نزدیک مشاهده خواهد شد. فراتر از آن انتشار، PBOC و BOJ برای اعتبارنامه خود تحت فشار قرار خواهند گرفت. در سمت جنگ‌طلب، BOE 50bp بالا می‌رود، انتظار می‌رود SNB برای پیروی از همتای خود در منطقه یورو، 75bp را افزایش دهد و بسیاری از گروه‌های بازارهای نوظهور با نوسانات بالا دست و پنجه نرم خواهند کرد. در سمت رشد، علاوه بر SEP، PMI های توسعه یافته جهان برای سپتامبر در روز جمعه، اجرای مهمی خواهد بود.

ریسک رویداد کلان بحرانی در تقویم اقتصادی جهانی برای هفته آینده

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

بازارهایی مانند طلا هنوز در حال حرکت هستند: طلا و USDCNH

همانطور که ما بازارها را رصد می کنیم، طبیعتاً توجه اصولاً بر دارایی های سطح بالا متمرکز می شود. با این حال، هر چه دارایی‌ها نقدشونده‌تر و اساساً پربارتر باشند، وابستگی آن‌ها به حل‌وفصل ریسک رویداد مهم هفته آینده بیشتر خواهد شد. با این حال، همه بازارها به بن بست سوداگرانه سقوط نمی کنند. یکی از پیشرفت های فنی بسیار قابل توجه در این جلسه گذشته، کاهش قیمت طلا از 1675 بود. این سطح یک کف محدوده برای این کالا بود که به دو سال و نیم قبل کشیده شد. همچنین ارتباط فنی سطح فیبوناچی بلند مدت و میانگین متحرک 200 هفته ای در همان منطقه وجود داشت. به عبارت دیگر، لغزش در آن سطح، کار کوچکی نبود. گفته می شود، با توجه به اینکه نرخ های بهره جهانی به سرعت در حال افزایش هستند، این دقیقاً بزرگترین شگفتی اساسی نیست. این «جایگزین فیات» زمانی که بازدهی در حال افزایش است با مشکل مواجه می شود زیرا طلا مانند دارایی های مالی سودی را ارائه نمی دهد.

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه معامله طلا

نمودار معاملات آتی طلا 20 و 200 هفته SMA با حجم، موقعیت‌یابی خالص COT (هفتگی)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

یکی دیگر از پیشرفت‌های فنی که برای آنهایی که پیشرفت‌های کلان را قبل از همه‌گیری دنبال می‌کردند، برجسته بود، پیشرفت روز پنجشنبه USDCNH از مرز 7.0000 بود. از نظر تاریخی، این سطح خاص در نرخ ارز آمریکا و چین به عنوان یک نقطه اوج سیاسی به حساب می آمد که به موجب آن ناظران غربی معتقد بودند که چین به منظور جبران آشکار تحریم های اعمال شده بر صادرات خود، به کاهش ارزش پول محلی خود اشاره می کند. . در جلسه گذشته، بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که دستوری را برای بررسی بیشتر سرمایه گذاری چین در بخش فناوری ایالات متحده امضا کرده است. من فکر نمی‌کنم همان سطحی از پیامدهای قبلی را داشته باشد، اما بسیاری از مسائل همچنان باقی هستند. با این وجود، با وجود نابرابری آشکار در سیاست های پولی، تمایل به مسائل ایمنی و تجارت. اتهام خارج از انتظار نیست.

نمودار USDCNH با SMA های 20 و 200 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

برای جمعه: خطرات نوسانات در داده های چین و نظرسنجی احساسات دانشگاه میشیگان

در حالی که من معتقد نیستم که این 24 ساعت پایانی بتواند به طور سیستمی ترکیبی از تخلیه نقدینگی پیش‌بینی‌شده آخر هفته و جریان بنیادی طاقت‌فرسا هفته آینده را برای ایجاد یک روند جدی نادیده بگیرد، اما به طور منطقی می‌تواند به نوسانات منجر شود. طیف وسیعی از ریسک رویداد وجود دارد که ارزش تماشای آن را دارد، اما تفکیک موارد مهم اقتصادی از حرکت بازار یک تمرین مهم است. برای مثال، گزارش خرده‌فروشی بریتانیا، بررسی احساسات تجاری نیوزلند و جریان‌های سرمایه کانادا، همگی با توجه به موقعیت نسبی ارزهای مربوطه جالب هستند. با این حال، آمارهای چین در ماه اوت به‌روزرسانی تصویر بزرگی از دومین اقتصاد بزرگ جهان است، در حالی که نظرسنجی احساسات ایالات متحده تنها یک درجه از ترس‌های تورم و رکود را جدا می‌کند.

ریسک رویداد کلان بحرانی در تقویم اقتصادی جهانی برای جمعه

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

بالاترین خطر رویداد برای من، گزارش احساسات دانشگاه میشیگان است. در آخرین به‌روزرسانی، مصرف‌کننده آمریکایی یک جهش بزرگ در اعتماد را گزارش کرد تا به ما کمک کند تا از یک رکود چند دهه‌ای اعتماد خارج شویم. این بازگشت نقش مهمی در تفسیر بازار از ارقام تورم ایفا کرد که از یک اوج احتمالی که حرکت جدی بازار را تحت تأثیر قرار داد، تغییر کرد. با این حال، تزلزل از مسیر نزولی CPI اعتقادات را متزلزل کرده است. اگر UofM با توجه به اینکه شاخصی رو به جلو است، این شک و تردید را در مورد بهبود تقویت کند، می تواند اعصاب آشکارتری را در اطراف «ترس» که در واقع به وضعیت نقدینگی بازار پاسخ می دهد، منحرف کند. فراتر از رقم تیتر، انتظارات و مولفه های تورم را تماشا کنید.

نمودار اعتماد مصرف کننده UofM که با تولید ناخالص داخلی ایالات متحده پوشانده شده است (ماهانه)

نمودار از پایگاه داده اقتصادی فدرال رزرو سنت لوئیس با داده های BEA و UofM





منبع