پس از سرد شدن داده‌های NFP شرط‌های FOMC، قیمت طلا در هفته آینده بالاتر می‌رود


پیش بینی بنیادی طلا – صعودی

  • معامله گران طلا این فلز را روز جمعه پس از گزارش مشاغل آمریکا در ماه اوت خریداری کردند
  • به نظر می رسد با کاهش بازدهی خزانه داری، قیمت شمش حرکت روز جمعه را تمدید کند
  • سخنرانی پاول، رئیس فدرال رزرو و برینارد، معاون رئیس بانک مرکزی، خطراتی را به همراه دارد

قیمت طلا در هفته گذشته با وجود افزایش شدید در اواخر هفته پس از گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) حدود 1 درصد کاهش یافت. اقتصاد ایالات متحده در ماه اوت 315000 شغل ایجاد کرد که بیش از 298000+ پیش بینی اجماع بلومبرگ بود. سخنرانی روز جمعه گذشته جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روایت محوری بازار را کنار گذاشت و آقای پاول اظهار داشت که بانک مرکزی ایالات متحده به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد.

این باعث شد که نرخ های سربه سر حساس به طلا – تفاوت بین بازده اسمی و شاخص تورم خزانه داری – در طول هفته کاهش یابد. نرخ سربه سر یک ساله ایالات متحده برای اولین بار از سال 2020 به زیر 2 درصد رسید، اما پس از اینکه گزارش مشاغل ایالات متحده از بین رفت، شروع به افزایش کرد. این افزایش به افزایش قیمت شمش کمک کرد.

معامله گران نرخ پس از اینکه گزارش مشاغل ضعف در داده های دستمزد را نسبت به انتظارات نشان داد، اوراق خزانه خریدند. این شرط‌های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را سرد کرد، اگرچه معامله‌گران همچنان به سمت افزایش 75 امتیازی در نشست سپتامبر FOMC متمایل هستند. میانگین درآمد ساعتی 5.2 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که رقم مورد انتظار 5.3 درصد سالانه را از دست داد. این نشان دهنده نرم شدن در بازار کار همچنان تنگ بود که نشانه ای دلگرم کننده برای سیاست گذاران فدرال رزرو بود.

گزارش روز جمعه NFP آخرین گزارش قبل از نشست FOMC در 21 سپتامبر بود. هفته معاملاتی آتی برخی از آثار اقتصادی بالقوه متحرک طلا را ارائه می‌کند، به طوری که PMI بخش خدمات ISM در روز سه‌شنبه از بین خواهد رفت. تحلیلگران معتقدند که این گیج از 56.7 به 54.9 کاهش یافته است. تراز تجاری ژوئیه، مطالبات بیکاری و داده های موجودی کالاهای عمده فروشی هفته را به پایان می رساند.

رئیس پاول قرار است در 8 سپتامبر در کنفرانس سالانه موسسه کاتو سخنرانی کند. تفسیر نایب رئیس لائل برینارد در 7 سپتامبر نیز احتمالاً توجه بازار را به خود جلب خواهد کرد. جهت طلا ممکن است به صحبت های فدرال رزرو بستگی داشته باشد. اگر آقای پاول یا خانم برینارد به معامله‌گران نرخ دلیلی بدهند که شرط‌های خود را بیشتر برگردانند، احتمالاً به XAU اجازه می‌دهد تا بالاتر رود. در همین حال، بعید است که پس از داده‌های شغلی، بازگشت جنگ‌طلبانه در شرط‌بندی‌های FOMC محقق شود. با این حال، قیمت طلا ممکن است در این هفته افزایش یابد.

نمودار پیش بینی طلا

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع