پس از افزایش قیمت Dovish توسط فدرال رزرو و بازگشت 2000 دلار به بازار، قیمت طلا اندکی کاهش یافت


نمودار قیمت طلا و تجزیه و تحلیل

  • قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح یک ساله باقی بماند
  • امیدواری‌ها به اینکه افزایش نرخ‌های زیادی در آینده وجود نداشته باشد، از افراد غیربازده حمایت می‌کند
  • 2000 دلار در هر اونس هنوز یک مانع بزرگ است

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله طلا

قیمت طلا در معاملات روز جمعه اروپا اندکی کاهش یافته است، اگرچه این فلز همچنان نزدیک به بالاترین سطح یک سال اخیر و منطقه وسوسه انگیز 2000 دلار در هر اونس باقی مانده است، زیرا این بازار مانند سایر بازارها تصمیم سیاست پولی این هفته فدرال رزرو ایالات متحده را ارزیابی می کند.

بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را بار دیگر در روز چهارشنبه افزایش داد، اما به طور قابل توجهی “راهنمای آینده” خود را کاهش داد. بازارهای مالی مطمئناً از افزایش بیشتر نرخ بهره غافلگیر نخواهند شد، اما این امیدواری که “نرخ پایانی” ممکن است بسیار نزدیک باشد توسط فدرال رزرو افزایش یافته است.

ثابت ماندن نرخ‌های بهره، یا در واقع، احتمال کاهش آن‌ها، محیط بسیار بهتری را برای گاوهای نر طلا تشکیل می‌دهد، زیرا فلز زرد البته هیچ بازدهی ندارد. زمانی که بازدهی در جاهای دیگر پایین تر باشد، به ویژه در بازار اوراق قرضه، چنین دارایی هایی رشد می کنند.

اکنون به نظر می‌رسد که نرخ‌های آمریکا بسیار کمتر از سطح 5.7 درصدی باشد که بازارها در آغاز این ماه انتظار داشتند.

فدرال رزرو پیشنهاد کرد که به دنبال کاهش نرخ بهره در سال 2023 نخواهد بود و این ممکن است برخی از اشتیاق آشکار بازار طلا را پس از افزایش کاهش دهد. همچنین شایان ذکر است که تورم بسیار بالاتر از اهداف ممنوعیت مرکزی در ایالات متحده و در سراسر جهان است. بانک مرکزی انگلیس روز پنجشنبه با افزایش هزینه های استقراض خود بر این نکته تاکید کرد.

در حالی که قیمت‌ها افزایش می‌یابد، صحبت از کاهش نرخ‌ها همیشه بویی از افکار واهی در مورد آنها خواهد داشت. دستورات کنترل قیمت بانک مرکزی بسیار واضح و سخت است. با این اوصاف، به نظر می‌رسد افزایش فشارها بر بخش بانکی و درگیری‌های جاری در اوکراین، تضمین می‌کند که دارایی‌های بهشت ​​پیشنهاد را حفظ می‌کنند. طلا البته قدیمی‌ترین پناهگاه این لات است و از نوامبر سال 2022 تاکنون از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

نمودار با استفاده از TradingView کامپایل شده است

قیمت‌ها همچنان در یک کانال روند صعودی گسترده باقی می‌مانند که بازار را در صعود خود از پایین‌ترین سطح نوامبر گذشته افزایش داده است.

با این حال، افزایش قیمت از 1804.91 دلار در 8 مارس بسیار سریع بوده است و به نظر می رسد که سطح روانی حیاتی 2000 دلار در هر اونس فروشندگان را بیرون خواهد آورد. بنابراین غیرمنطقی نیست که قبل از اینکه گاوها به فکر بستن کمربند خود برای شکاف در بالای کانال باشند، در پایان هفته و آخر ماه انتظار یکپارچگی داشته باشیم. در هر صورت، این مقدار تا حدودی بالاتر از بازار فعلی، در 2045.19 دلار باقی می ماند که در واقع یک ارتفاع بسیار نادر برای بازار طلا است. به خاطر داشته باشید که 2078 دلار اوج سال 2022 بود.

پشتیبانی Retracement احتمالاً به 1913.87 دلار خواهد رسید، با حمایت جزئی بالاتر از آن در باند 1965-1975 دلار. اوج قیمت 1952 دلاری اوایل فوریه نیز ممکن است یک سرپناه باشد.

احساسات خرده فروشی طلا




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -5٪ 8% 1%
هفتگی 1% 8% 4%

بر اساس داده‌های احساسی IG، بازار در سطوح فعلی صعودی باقی می‌ماند و 57 درصد از مشتریان آن مدت‌زمان خالص هستند. هرچند که در روز گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و همچنین ممکن است نشان دهنده کمی خستگی در این بازار باشد، اگر نه لزوماً یک معکوس سنگین.

— توسط دیوید کوتل برای DailyFX





منبع