پس از اظهارات پاول، تغییر روند EURUSD متوقف شد


نقاط صحبت EURUSD، دلار، نرخ بهره و FOMC:

  • چشم انداز بازار: یورو دلار نزولی زیر 1.0700
  • ساختار فنی پشت EURUSD در چهار ماه گذشته، قدرت را به کنترل گاوها بازگردانده است، اما معکوس قوی فقط در چهار روز گذشته ممکن است مسیر ما را تغییر دهد.
  • پاول، رئیس فدرال رزرو، بیش از سهم خود از نوسانات در جفت دلار در جلسه گذشته ایجاد کرد، اما بازار FX ممکن است قبل از اظهارات وی از سقوط خود خارج شود.

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه معامله EUR/USD

در حالی که دوره EURUSD در چهار ماه گذشته دقیقاً یک حرکت یک طرفه نبود، گاوها از زمان انتشار فهرست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی اکتبر (NFP) در 4 نوامبر، کنترل کلی جفت معیار را در دست داشتند. رالی 1275 پیپ – تقریباً معادل 13 درصد – بزرگترین هزینه 12 هفته یا سه ماهه برای نرخ ارز معیار در نزدیک به 12 سال گذشته بود. در یک نقطه خاص، بازار خود را کشش یافته و به طور فزاینده‌ای به انگیزه‌های بنیادی محکم برای تحت قدرت نگه داشتن چنین روندی وابسته است. با این حال، آنچه در هفته گذشته دیدیم، برعکس عمل کرده است. به نظر می‌رسد که پس‌زمینه بنیادی بهبود یافته یورو بین پیش‌بینی‌های رشد ارتقا یافته و سخنان جنگ‌طلبانه از سوی بانک مرکزی اروپا در برابر همتایان خود، ملاحظاتی برای صعود به سطح 1.10 بوده است. افزایش نرخ بهره هفته گذشته توسط مقامات اروپایی و تعهد به افزایش حداقل 50 واحدی دیگر در جلسه بعدی نه موجب ارتقای بازدهی یورو و نه بازدهی 2 ساله اروپا نشد.

در همین حال، ترکیب گزارش کار و فعالیت بخش خدمات ایالات متحده از جمعه گذشته، به گرین‌بک یک افزایش کمک‌های معوقه ارائه کرد. این هزینه بر اساس یک پیش‌بینی اقتصادی قوی‌تر نبود، بلکه یک پیش‌بینی نرخ بهره ارتقا یافته بود. با این وجود، این فشار کافی بود تا EURUSD از گوه ریسک خود در سه ماه گذشته فاصله بگیرد و سطوح فنی بیشتری در یک اصلاح بلندمدت 61.8 فیب و «پیوت» سابق در حدود 1.0770 کاهش یابد. با این حال، تا پایان روز سه‌شنبه، میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) به‌طور آشکاری بدون شکست باقی می‌ماند. پس از یک روز پرنوسان که توسط سخنان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو تقویت شد، ما همچنین شاهد نوسانات وحشیانه درون روز هستیم که “فتیله‌های” بزرگی تولید کرده است که به عنوان بلاتکلیفی برای تکنسین‌ها ثبت می‌شود.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -9٪ -8٪ -9٪
هفتگی 26% -37٪ -13٪

نمودار EURUSD SMA 50 روزه با “Wicks” (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

بر مبنای بنیادی، تأثیر نرخ‌های بهره به طور مشخص از منظر بصری و آماری همسو می‌شود. همبستگی اخیر بین قیمت EURUSD و افول و جریان اختلاف بازده اوراق قرضه دولتی 2 ساله اتحادیه اروپا و ایالات متحده به ویژه قوی بوده است. با این حال، افزایش انتظارات نرخ بهره ایالات متحده در 72 ساعت گذشته تجارت فعال، نقش نامتناسبی در سوق دادن این نرخ ارز به سمت معکوس داشته است. به طور خاص، افزایش بازدهی و نرخ‌های ضمنی صندوق‌های فدرال رزرو از طریق قراردادهای آتی، به دلیل پیامدهای افزایش بیش از نیم میلیونی در حقوق و دستمزد ملی و بازگشت شدید فعالیت‌های بخش خدمات – بزرگترین منبع تولید برای اقتصاد ایالات متحده است. خزانه داری 2 ساله با افزایش از 4.10 درصد به 4.47 درصد پاسخ داد، در حالی که نرخ پایانه صندوق های فدرال رزرو تا معاملات آتی ژوئن از 4.88 به 5.10 درصد افزایش یافت. اظهارات پاول در این جلسه گذشته را می‌توان به گونه‌ای تفسیر کرد که هم با تفاسیر کبیره و هم با تفاسیر شاهین جور درآید، اما من فکر می‌کنم شایان ذکر است که این نرخ‌های فوق‌الذکر ساعت‌ها قبل از صحبت او کاهش یافت. در نهایت، من اظهارات او را کمی بیشتر از آنچه که هفته گذشته در مطبوعات بیان کرد، می‌دانم، اما بعید است که نرخ‌های بهره آمریکا بیشتر از این افزایش پیدا کند، مگر اینکه افزایش جدی در فشارهای تورمی وجود داشته باشد – و تا زمانی که به‌روزرسانی در این زمینه نداریم. CPI سه شنبه آینده

نمودار EURUSD با تفاضل بازده 2 ساله اتحادیه اروپا-ایالات متحده (روزانه) پوشانده شده است

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

این امکان وجود دارد که یکی از پنج سخنران برنامه ریزی شده فدرال رزرو در 24 ساعت آینده بتواند به طور جمعی سوزن درک شده توسط فدرال رزرو را حرکت دهد، اما این خارج از روند اخیر است. در غیاب تغییر در پیش‌بینی‌های نرخ بهره ایالات متحده، یک محرک اساسی دیگر باید به وجود بیاید تا بازار را به یک سو یا آنطرف سوق دهد. با توجه به خالی بودن صندوق یورو تا پایان هفته، احتمالاً باید از منبع دیگری استفاده کنیم. سرفصل ها همیشه یک خطر قابل دوام هستند، اما در هنگام ترسیم احتمالات قابل اعتماد نیستند – خیلی کمتر سناریوها. یکی دیگر از منابع تأثیرگذاری که شایسته ذکر است برای EURUSD، تأثیر «روندهای ریسک» عمومی است. دلار اخیراً نقش خود را به عنوان یک ارز “منابع امن” احیا کرده است. و در حالی که نتیجه نقدشوندگی‌ترین جفت ارز در جهان به اندازه برخی از متقاطع‌های دیگر قوی نیست، این رابطه هنوز متمایز است. اگر جهشی در VIX مبتنی بر سهام وجود داشته باشد، EURUSD احتمالاً بیشتر از طریق تأثیر دلار است. اما مطالعه خاص شاخص نوسانات یورو EVZ CME باید با دقت بیشتری بررسی شود. در صورت ادامه پیشروی، همبستگی معکوس به جفت می‌تواند فشار کافی برای حل SMA 50 روزه ارائه دهد.

نمودار EURUSD با شاخص نوسان یورو معکوس پوشانده شده است (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview





منبع