پرش طلا از MA 100 روزه چشم به راه شکست 1760 دلاری است


امتیاز کلیدی:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

خوانده شده ترین: گاوهای طلا ممکن است بخواهند پیش‌بینی نرخ ایالات متحده را تماشا کنند، معامله‌گران نقره طلا را دنبال می‌کنند

طلا (XAU/USD) پس زمینه اساسی

طلا صبح امروز بازگشتی را انجام داد و زیان های دیروز را از بین برد. با بازگشت ضعف دلار، فلز گرانبها از پایین ترین سطح خود در حدود 1740 دلار افزایش یافت و به بالای سطح روانی 1750 دلار معامله شد. تقاضای پناهگاهی که باعث تقویت دلار شد، صبح امروز با بازگشت خوش‌بینی در اطراف چین به دلیل کاهش تعداد مبتلایان به کووید برای اولین بار در پنج روز گذشته، عقب نشینی کرد.

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

احساسات در سراسر چین یک شبه افزایش یافت زیرا موارد کووید به 38600 کاهش یافت در مقایسه با 40400 در روز گذشته. مقامات چینی همچنین از ممنوعیت تامین مالی مجدد سهام برای شرکت‌های دارایی فهرست شده با کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین (CSRC) عقب نشینی کردند و اعلام کردند که این ممنوعیت کانال‌های تامین مالی سهام، از جمله قرار دادن سهام خصوصی برای توسعه‌دهندگان چینی فهرست‌شده در چین و هنگ‌کنگ را گسترش می‌دهد و ممنوعیتی را لغو می‌کند. سال ها در محل بوده است شایعات یک شبه در حال چرخش بودند مبنی بر اینکه ممکن است کاهش پروتکل‌های کووید زودتر اتفاق بیفتد، اما این هنوز تایید نشده است. چنین حرکتی بدون شک باعث تقویت طلا خواهد شد و در صورت بهبود احساسات و تشدید ضعف دلار، می تواند منجر به افزایش قیمت طلا شود.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله طلا

سیاستگذاران فدرال رزرو دیروز با اظهارنظرهای بولارد، ویلیامز و برینارد که سرمایه گذاران را سرپا نگه داشتند، لفاظی های جنگ طلبانه خود را تجدید کردند. بولارد اظهار داشت که ممکن است بازارها احتمال نرخ های بهره بالاتر را با توجه به اینکه ریسک های صعودی برای تورم همچنان وجود دارد، دست کم می گیرند. پاول، رئیس فدرال رزرو، قرار است فردا با این انتظار صحبت کند که ممکن است سرعت پایین‌تر افزایش نرخ را نشان دهد، اما اظهارات دیروز ممکن است به فعالان بازار چیزی برای تأمل بدهد. با توجه به اظهارات جنگ طلبانه اعضای فدرال رزرو، احتمال افزایش 50 واحدی در ثانیه در دسامبر از 75 درصد (در حال حاضر 72 درصد) به 66 درصد کاهش یافت.

رابط کاربری گرافیکی، نمودار، جعبه و نمودار سبیل توضیحات به طور خودکار تولید می شود

منبع: CME FedWatch Tool

از منظر فنی، گلد یک شمع عظیم نزولی را در تایم فریم روزانه بدون هیچ پیگیری تا کنون چاپ کرد. XAU/USD بالاتر از منطقه اصلی حمایت (بالاترین سطح سپتامبر و اکتبر) در حدود 1730 دلار باقی می ماند در حالی که MA 100 روزه با کاهش قیمت دیروز حمایت قابل توجهی را ارائه کرد. طلا در یک کانال صعودی در بازه زمانی 4H معامله می‌شود که می‌تواند پیش از مشاهده بالاترین قیمت‌های اخیر در منطقه 1786 دلار، به سمت سطح 1767 دلار حرکت کند.

از طرف دیگر، شکست به زیر کانال صعودی و MA 100 روزه می‌تواند بازآزمایی مجدد مقاومت قبلی در حدود 1730 دلار باشد. شاخص دلار همچنان به حرکت در قیمت طلا ادامه می دهد و با توجه به معکوس شدن دیروز درست در آغاز جلسه آمریکا، احتیاط کلیدی است.

طلا (XAU/USD) نمودار چهار ساعته – 29 نوامبر 2022

نمودار، نمودار خط توضیحات به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -2٪ -3٪ -3٪
هفتگی 7% -33٪ -7٪

داده های احساس مشتری IG: نزولی

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر در XAU/USD LONG هستند و 74 درصد از معامله گران در حال حاضر موقعیت های خرید دارند. در DailyFX ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، اما به دلیل تغییرات اخیر در موقعیت‌های بلند و کوتاه، ما طرفدار یک سوگیری محتاطانه کوتاه‌مدت هستیم.

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع