پتانسیل نوسانات و روند به‌روزرسانی CPI چیست؟


Dow, Dollar, CPI Inflation و USDJPY Points Talking Points:

  • چشم انداز بازار: یورو دلار نزولی زیر 1.08; داو محدوده بین 34200 تا 33200; USDJPY صعودی بالای 133
  • میانگین صنعتی داوجونز در روز دوشنبه در بالاترین سطح گوه چند ماهه خود در حدود 34250 بسته شد در حالی که DXY شاخص دلار از سقف کانال 103.75 خود جهش کرد
  • بازار در انتظار انتشار ایالات متحده است CPI به روز رسانی برای ژانویه با توجه به توانایی سری داده ها برای شارژ نوسانات جدی با به روز رسانی های قبلی

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

ریسک پذیری بازار برای شروع این هفته معاملاتی جدید دوشنبه مثبت شد، اما ظاهراً قصد کمی پشت این حرکت وجود داشت. هنگام طرح یک دیدگاه صعودی در مورد معیارهای بازار سرمایه مانند میانگین صنعتی داوجونز، کشش اساسی ملموس بسیار کمی وجود دارد، اما از طریق یکی از متحرک ترین سری داده های بازار در سه تا شش ماه گذشته، پتانسیل سفته بازی وجود دارد. . به روز رسانی شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) برای ژانویه قبل از افتتاح جلسه بعدی ایالات متحده است. با اشاره به اجرای اخیر به‌روزرسانی‌های این مجموعه رویداد، «تسکین» مشاهده شده در فشارهای قیمتی که به بالاترین حد چهار دهه اخیر رسیده است، حداقل یک افزایش موقت – اما قوی – صعودی برای این دارایی‌ها و سایر دارایی‌های متمایل به ریسک ایجاد کرده است. شاید تعجب آور نباشد که بازار برای نتیجه و واکنش مشابه در پیش از انتشار اخیر آماده شود. به طور قابل توجهی، آن موقعیت شروع معیاری مانند داو در آستانه الگوی تراکم چند ماهه آن است. علاوه بر این، چنین افزایشی ممکن است منعکس کننده یک انحراف اساسی باشد که می تواند تأثیر یک نتیجه “تشویق کننده” را کاهش دهد. به استثنای انتشار CPI سپتامبر که روند کاهش تورم را به طور جدی آغاز کرد، پس از گزارش‌های تورم پیگیری بسیار کمی وجود داشته است. یک معکوس شکست کاذب در این مقطع می تواند بر روی یک محدوده فرسوده ایجاد شود.

نمودار میانگین صنعتی داوجونز با SMA 100 و 200 روزه، ATR 20 روزه، محدوده 40 روزه (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

هنگامی که به گزارش تورم ایالات متحده می رسد، به نظر می رسد که ارتباط اساسی با دلار آمریکا بیش از هر چیزی در سمت سوداگرانه تر باشد. با این حال، سطح نوسان با عدم پیگیری روند نشان می‌دهد که جریان‌های عمیق‌تر به‌خصوص جریان آزاد ندارند. در واقع، وقتی صحبت از گرین‌بک به میان می‌آید، پیامدهای اساسی مستقیم تغییر در فشارهای قیمتی بر پتانسیل سیاست‌های پولی، تأثیر قابل توجهی در حمل و نقل پیدا کرده است. در چند هفته گذشته، شاهد رشد قابل توجهی در پیش بینی بازار برای «نرخ پایانی» فدرال رزرو بودیم، به طوری که اجماع عمومی اکنون با پیش بینی بانک مرکزی از دسامبر در حدود 5.1 درصد مطابقت دارد. کاهش این تخفیف باعث شد که DXY از پایین ترین سطح چند ماهه جهش کند. اما اکنون که شکاف بسته شده است، شارژ بعدی از کجا خواهد آمد؟ هنوز هم در پشت نظرات بازار در گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره در نیمه دوم سال باد قابل توجهی وجود داشت، اما این انتظار اخیراً به طرز محسوسی کاهش یافته است. علیرغم تعدیل اخیر، دلار از اهرم اخبار برای دستاوردهای مهم خودداری کرده است. به نظر می رسد که برای بردن ما به مرحله بعدی یک موضوع متفاوت ضروری است – شاید ریسک گریزی برای تامین وضعیت “منابع امن” آن.

نمودار شاخص دلار DXY با کاهش های ضمنی فدرال رزرو در بازار در دوم نیمه 2023 (روزانه) پوشانده شده است

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

با نگاهی به یک صلیب مبتنی بر دلار خاص، طیف وسیعی از تصاویر فنی جالب وجود دارد. عقب نشینی EURUSD در این ماه تحریک آمیز است اما شکستن حمایت 1.07 کمتر از مستقیم به نظر می رسد. GBPUSD بین گوه 1.2450 و 1.2000 جالب است، اما خطر رویداد از طرف استرلینگ وجود دارد که می‌تواند مجموعه پیچیده‌تری از سناریوها را ایجاد کند که برای شکل‌دهی یک روند واضح باید از آنها عبور کنیم. یکی از جالب ترین ها از نظر فنی و اساسی برای من USDJPY است. شکست کانال نزولی از اکتبر تا ژانویه – که نیمی از روند صعودی تقریباً دو ساله را در بازه زمانی چند ماهه پشت سر گذاشت – در ابتدای فوریه پاک شد، اما کشش در عرضه بسیار کوتاه بوده است. در حالی که عوارضی مانند این تلقین وجود دارد که کازوئو اوئدا، رئیس جدید BOJ به سیاست پولی بسیار سازگارانه در بانک مرکزی پایان خواهد داد، اما هنوز دقیقاً مورد توجه قرار نگرفته است. به این ترتیب، تمرکز بر نابرابری بین تفاوت‌های سیاست پولی قابل سنجش و انعکاس روندهای ریسک باقی می‌ماند. همانطور که در بالا ذکر کردم، به نظر می‌رسد که پیش‌بینی فدرال رزرو تقویت بسیار بیشتر از آنچه که هست دشوار است. اما در صورت امکان، این جفت برای انجام آن خواهد بود. از طرف دیگر، یک همبستگی مثبت متمایز بین USDJPY و VIX به عنوان معیار “خطر کردن” وجود دارد. مراقب هرگونه نزولی در بازار سرمایه باشید.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 0% 32% 17%
هفتگی -2٪ 0% -1٪

نمودار USDJPY با SMA 50 روزه و نرخ تغییر 1 روزه، روزهای انتشار “CPI” (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

با بررسی چشم انداز اقتصادی، شاخص CPI ایالات متحده برای ژانویه به وضوح بالاترین ریسک رویداد من برای پتانسیل نوسانات است – و حتی در مسائل سیستماتیک تر. با این حال، این تنها رویدادی است که ما باید در آینده نزدیک روی رادارهای خود ترسیم کنیم. وقتی صحبت از ین ژاپن شد، اولین قرائت تولید ناخالص داخلی 4 Q از سومین اقتصاد بزرگ جهان یک رویداد کلان جهانی مهم است – هرچند که سابقه خوبی برای جابجایی ین یا نیکی 225 نداشته است. قبل از آمار تورم در بریتانیا در روز چهارشنبه. با انتشار، این کشور حقوق و دستمزد ژانویه و درآمد دسامبر را گزارش خواهد کرد. شاید به خاطر بیاورید که اعضای BOE پیشنهاد کردند بریتانیایی ها برای مقابله با تورم به عنوان روشی برای مهار رشد قیمت، از درخواست افزایش حقوق خودداری کنند – که خوب پیش نرفت. از چین، نرخ MLF یک ساله توسط PBOC چهارشنبه به‌روزرسانی می‌شود که پس از تزریق نقدینگی هفته گذشته که کمک کرد USDCNH به نقطه میانی محدوده ۱۲ ماهه گذشته خود برگردد. همچنین در تقویم ایالات متحده، ما احساسات تجاری ایالات متحده را از NFIB و Fed صحبت می کنیم که شایسته بررسی دقیق برای تفسیر CPI است.

ریسک بالای رویدادهای کلان اقتصادی جهانی برای 48 ساعت آینده

image4.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید





منبع