واگرایی USD/JPY به عقب نشینی عمیق تر پیش از BoJ، FOMC اشاره دارد


اخبار و تحلیل USD/JPY

  • بازارها از دوره خاموشی رسانه های FOMC استفاده می کنند – پس از زیان های قبلی
  • سطوح فنی USD/JPY برای تماشای قبل از جلسات BoJ و Fed
  • احساسات مشتری IG با وجود موقعیت کوتاه قابل توجه، به ادامه حرکت پایین اشاره دارد

کاهش دلار وارد سومین روز می شود

USD/JPY به لطف کاهش ارزش دلار آمریکا کاهش یافته است. دلار از زمان اوج گیری پس از شوک افزایش 100 واحدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی کانادا (BoC) در پنجشنبه گذشته کاهش یافته است. امروز صبح، دلار (از طریق شاخص دلار آمریکا، ‘DXY’) به حرکت خود در مسیر کاهش ادامه داده است و اگر در نقطه قرمز بسته شویم، سومین روز متوالی کاهش را رقم خواهد زد. به دنبال یک پتانسیل باشید متقاطع نزولی MACD.

با نگاهی به آینده، تقویم اقتصادی حداقل داده های ایالات متحده را تولید می کند، زیرا چهارشنبه آینده به تصمیم FOMC می رویم. پیش از این، نظرات اعضای تندرو FOMC تمایل به تسریع شانس افزایش نرخ و ارزش گذاری دلار داشت، اما با توجه به اینکه کمیته تعیین نرخ در دوره معمول خاموشی رسانه ای خود قرار دارد، ظاهرا بازارها از این فرصت برای بازیابی زمین های از دست رفته در برابر دلار استفاده کرده اند. بازارها به دنبال آن خواهند بود بانک ژاپنگزارش سه ماهه BoJ (BoJ) زیرا هیچ انتظاری برای حرکت در جبهه نرخ بهره وجود ندارد.

واگرایی USD/JPY به عقب نشینی عمیق تر پیش از BoJ، FOMC اشاره دارد

داده های اقتصادی زنده را از طریق DaliyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

سطوح فنی که باید قبل از جلسه BoJ تماشا کنید

USD/JPY نیز اگر در نقطه قرمز بسته شود، سه روز متوالی فروش را نشان خواهد داد. عقب نشینی اخیر ممکن است نقاط ورودی بهتری را برای گاوهای USD/JPY ارائه دهد، شاید در حدود سطح 136.89، اما RSI و شاخص های MACD در اینجا کمی احتیاط را نشان می دهند. واگرایی منفی در هر دو شاخص RSI و MACD نشان دهنده پتانسیل بازگشت در این سطوح افزایش یافته در USD/JPY است.

در حالی که اساساً، ین ژاپن حرکت کمی را به ارز ارائه می دهد، تداوم ضعف دلار تا پیش از تصمیم گیری نرخ FOMC و جلسه نرخ BoJ، راه را برای ادامه حرکت پایین تر باز می کند. پشتیبانی با نرخ 126.89 و به دنبال آن 135.60، 135.00 و 134.50 می رسد.

نگاهی به ما بیندازید ماژول MACD برای اطلاعات بیشتر در مورد واگرایی مثبت و منفی

نمودار روزانه USD/JPY

واگرایی USD/JPY به عقب نشینی عمیق تر پیش از BoJ، FOMC اشاره دارد

منبع: TradingView آماده شده توسط ریچارد اسنو

نکات احساسات مشتری IG در ادامه حرکت پایین تر

واگرایی USD/JPY به عقب نشینی عمیق تر پیش از BoJ، FOMC اشاره دارد

USD/JPY: داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد 29.16 درصد از معامله گران دارای معاملات خالص هستند با نسبت معامله‌گران کوتاه به لانگ 2.43 به 1.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریمو این واقعیت که معامله گران کوتاه مدت هستند نشان می دهد که قیمت USD/JPY ممکن است به افزایش خود ادامه دهد.

تعداد معامله گران خالص خرید و فروش نسبت به دیروز 19.66 درصد و نسبت به هفته گذشته 7.76 درصد افزایش داشته است، در حالی که تعداد معامله گران خالص معاملاتی نسبت به روز گذشته 1.52 درصد و نسبت به هفته گذشته 3.10 درصد کاهش داشته است.

با این حال، معامله‌گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته، کوتاه‌تر هستند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که روند فعلی قیمت USD/JPY ممکن است به زودی کاهش یابد، علیرغم اینکه معامله گران به طور خالص کوتاه می مانند.

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع