هیچ اجازه ای برای Euro Post-NFP وجود ندارد، فدرال رزرو چه محوری دارد؟


تجزیه و تحلیل EUR/USD و نکات صحبت

  • قدرت دلار آمریکا در معاملات اولیه رشد می کند.
  • امروز تمرکز خرده فروشی EZ و لاگارد ECB است.
  • بازارها بار دیگر روی اوج نرخ 5 درصدی فدرال رزرو شرط بندی کردند.
  • شمع فتیله ای بلند هفتگی می تواند نشان دهنده فشار بیشتر بر یورو در میان مدت باشد.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

پیشینه اساسی یورو

یورو در هفته گذشته پس از حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) که نشان دهنده افزایش قابل توجه مشاغل (517000) در ژانویه نسبت به رقم مورد انتظار (188000) بود، از دلار آمریکا آسیب دید و در نتیجه بازار کار فشرده در ایالات متحده را تقویت کرد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بازارهای پول در حال حاضر نرخ پایانه فدرال رزرو در سال 2023 را برای اولین بار در چند هفته اخیر به بالای 5 درصد رسانده اند (جدول زیر را ببینید)، اکنون زیربنای آنچه فدرال رزرو در تمام این مدت گفته است؟ با توجه به تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در هفته گذشته، راهنمایی های اکثر مقامات فدرال رزرو با اشاره مکرر به علامت 5 درصد نسبتاً تندروانه بوده است، با این حال، در آن زمان بازارها هرگونه چنین مشاوره ای را رد کرده بودند و انتشارات خوش بینانه در مورد نقاط داده را برای بزرگان باز می کردند. نوسانات رو به بالا در دلار.

احتمالات نرخ بهره فدرال رزرو

image1.png

منبع: Refinitiv

به نظر می رسد روز پیش رو با داده های خرده فروشی و همچنین سخنرانی دیگری از کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، حول منطقه یورو باشد. این احتمال وجود دارد که ما صحبت های تهاجمی تری از لاگارد دریافت کنیم که به پیش بینی های تورم هسته ای و رشد (تولید ناخالص داخلی) بالاتر در منطقه اشاره می کند، اما ممکن است برای تاثیرگذاری بر افزایش دلار خیلی زود باشد.

تقویم اقتصادی یورو/دلار آمریکا

image2.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

در طول هفته، توجه بیشتر به مقامات فدرال رزرو معطوف خواهد شد که قرار است در طول هفته سخنرانی کنند. هاکس مطمئناً به کار خواهد آمد، اما جالب است که ببینیم افراد کمتر تهاجمی نسبت به داده های اخیر واکنش نشان می دهند.

این دوشنبه همچنین شامل نشانه‌ای از احساس خطر ناشی از تنش‌های ایالات متحده و چین پس از سرنگونی یک بالن ادعایی جاسوسی چینی توسط ایالات متحده است، بنابراین نظارت بر وضعیت از نزدیک مهم است زیرا هر گونه تشدید بیشتر می‌تواند باعث تقویت دلار شود.

تجزیه و تحلیل فنی

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

الگوهای شمعدان

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

نمودار هفتگی یورو/دلار آمریکا

image3.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

نمودار هفتگی EUR/USD در بالا نشان می دهد که عملکرد قیمت در اطراف قلمروی که بیش از حد خرید شده است، همانطور که توسط شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان داده شده است. شمع هفته گذشته با فتیله بالایی بسته شد که به طور سنتی به نزولی های بعدی اشاره می کند که مناطق پشتیبانی را در معرض خطر شکستن قرار می دهد.

نمودار روزانه EUR/USD

image4.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

نمودار روزانه کوتاه‌مدت بر شکست اخیر زیر مقدار تأکید دارد 1.0800 دستگیره روانی و بسته شدن شمع امروزی می تواند به یک سوگیری جهتی کوتاه مدت اشاره کند. نزدیک زیر 1.0800 می تواند متوجه شود که یورو به سمت پایین می لغزد 1.0700 و احتمالا تست SMA 50 روزه نیز (زرد).

سطوح مقاومت:

سطوح پشتیبانی:

  • 1.0766
  • 1.0736
  • 1.0700
  • SMA 50 روزه

احساس مشتری IG: نزولی

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر هستند بلند در EUR/USD، با 51% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های خرید دارند (تا لحظه نگارش این مقاله). در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم که منجر به یک موقعیت نزولی کوتاه مدت می شود.

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas





منبع