هفته پیش رو FX – 5 رویداد برتر: کنگره ملی چین؛ نرخ تورم کانادا، منطقه یورو، نیوزلند، انگلستان


نمای کلی هفته آینده FX:

  • کنگره ملی چین این هفته پیش از این برخی از تحولات شگفت انگیز را برای دومین اقتصاد بزرگ جهان فاش کرده است.
  • داده‌های تورم در این هفته کاملاً مورد توجه قرار گرفته‌اند و گزارش‌هایی از کانادا، منطقه یورو، ژاپن، نیوزلند و بریتانیا منتشر می‌شود.
  • تقویم اقتصادی ایالات متحده کاملاً محدود است و سخنرانان فدرال رزرو اصلی ترین آنها هستند.

شروع می شود در:

اکنون زندگی کنید:

24 اکتبر

( 13:10 GMT )

دوشنبه، 24 اکتبر برای هفته آینده بازارهای آینده: جلسه استراتژی معاملات ریسک رویداد به من بپیوندید

هفته پیش رو بازارها: استراتژی معاملات ریسک رویداد

برای وبینار ثبت نام کنید

همین الان ملحق شوید، همین الان بپیوندید

وبینار به پایان رسید

برای هفته کامل پیش رو، لطفا از تقویم اقتصادی DailyFX.

تمام هفته | CNY بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین

کنگره ملی چین هر پنج سال یکبار برگزار می شود و به عنوان یک رویداد سیاسی مهم برای دومین اقتصاد بزرگ جهان تلقی می شود. در حالی که ممکن است خبر اصلی این باشد که شی جینگ پینگ برای سومین دوره ریاست جمهوری چین انتخاب خواهد شد، دو تحول اقتصادی معنادار دیگر در حال حاضر رخ داده است. نخست، رئیس‌جمهور شی در یک سخنرانی در آخر هفته اعلام کرد که کووید صفر تا آینده قابل پیش‌بینی پابرجا خواهد ماند. دوم، دولت چین اعلام کرد که انتشار داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه ۲۲ (در میان سایر انتشارات) را «به‌طور نامحدود» به تعویق می‌اندازد. اگر اقتصاد چین پایین‌تر از پتانسیل خود عمل کند، به احتمال زیاد رکود جهانی ریشه دوانده است.

توصیه شده توسط کریستوفر وکیو، CFA

مقدمه ای بر تجارت اخبار فارکس

17/10 دوشنبه | 21:45 GMT | نرخ تورم NZD (CPI) (3Q)

بانک مرکزی نیوزلند قرار است در هر یک از سه نشست بعدی خود، نرخ اصلی را 50 واحد در ثانیه افزایش دهد، اما بازارهای نرخ در حال حاضر شروع به کاهش انتظارات پس از آن به دلیل پیش بینی ضعیف تر شدن اقتصاد نیوزلند و کاهش فشارهای قیمتی کرده اند. انتظار می رود گزارش تورم سه ماهه سوم سال 22 نیوزلند نشانه هایی از کاهش تورم را نشان دهد، به طوری که تورم سرفصل در 6.6+ درصد از 7.3+ در سه ماهه دوم سال 22 قرار دارد. در نهایت، هر نشانه ای از کاهش فشار قیمت می تواند بر شانس افزایش نرخ RBNZ تأثیر بگذارد، که احتمالاً بر دلار نیوزیلند تأثیر می گذارد.

19/10 چهارشنبه | 06:00 GMT | نرخ تورم پوند (CPI) (SEP)

بر اساس نظرسنجی بلومبرگ نیوز، انتظار می‌رود که گزارش تورم سپتامبر بریتانیا، تورم کل را از 0.5+ درصد در مترمربع 0.4 درصد و از 9.9 درصد در ماه اوت، 10 درصد در سال را از +9.9 درصد نشان دهد. سررسید 6.4% سالانه از +6.3% سالی در سال است. در حالی که داده ها ممکن است الهام بخش افزایش احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس در کوتاه مدت باشد، شایان ذکر است که با توجه به بودجه کوچک دولت تراس و اخراج وزیر دارایی، بازارها تنها بر وضعیت مالی بریتانیا متمرکز شده اند. کواسی کوارتنگ (که جرمی هانت جایگزین او شده است و قبلاً یک مینی بودجه جدید منتشر کرده است). بر این اساس، ممکن است داده‌های مربوط به تورم بریتانیا نادیده گرفته شود، حتی اگر جزئیات این گزارش به احتمال زیاد باعث عصبانیت بیشتر پوند انگلیس شود.

توصیه شده توسط کریستوفر وکیو، CFA

چگونه FX را با استراتژی معاملاتی سهام خود معامله کنید

19/10 چهارشنبه | 09:00 GMT | نرخ تورم یورو (HICP) (SEP)

گزارش نهایی تورم ماه سپتامبر منطقه یورو احتمالاً افزایش شدید فشارهای قیمتی را در +1.2% از +0.6% m/m و در +10% در سال از +9.1% در سال نشان می‌دهد. در حال حاضر، بازارهای نرخ در حال تنزیل نرخ اصلی بانک مرکزی اروپا هستند تا تا سپتامبر 2023 به حداقل 3 درصد برسد. با این حال، هفته گذشته، مقامات بانک مرکزی اروپا (از طریق رویترز) هشدار دادند که بازارها نسبت به نرخ پایانی بسیار بالا قیمت گذاری می کنند. با افزایش ترس از رکود، باندی که بانک مرکزی اروپا مجبور است برای افزایش نرخ‌ها تلاش کند، در حال کوچک شدن است و سیاست‌گذاران را با یک معضل رکود تورمی مواجه می‌کند: افزایش نرخ‌ها برای تلاش و کاهش فشار قیمت‌ها با خطر انقباض شدید اقتصادی. یا افزایش نرخ بهره را متوقف کنید تا از رکود شدید جلوگیری شود.

19/10 چهارشنبه | 12:30 GMT | نرخ تورم CAD (CPI) (SEP)

در بحبوحه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی کانادا، به نظر می رسد فشارهای قیمتی در نهمین اقتصاد بزرگ جهان به اوج خود رسیده است. گزارش تورم ماه سپتامبر کانادا 0% در مترمربع از 0.3-% متر در متر و 6.8% در سال از +7% در ماه آگوست است. تورم کل در ماه ژوئن به 8.1% سالانه به اوج خود رسید. بازارهای نرخ‌ها مسیر نسبتاً خوشایندی از افزایش‌هایی دارند که طی جلسات بعدی کاهش می‌یابد، و در مجموع تا ژوئن 2023 تنها 100 بیت در ثانیه کاهش می‌یابد (نرخ اصلی را از 3.25٪ به 4.25٪ در آن زمان می‌رساند). بر این اساس، مانند دلار نیوزیلند، هرگونه نشانه ای از کاهش فشار قیمت می تواند بر شانس افزایش نرخ BOC تأثیر بگذارد، که مانعی برای دلار کانادا خواهد بود.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





منبع